E-REVO topic

misschien iemand die weet of je op de Revo 3.3 gewoon het chassi van de E-revo kunt zetten?
Ben opzoek naar een E-revo roller maar kan mischien een Revo 3.3 roller krijgen
of iemand die een E-revo roller te koop weet staan?

Ja, de mijne:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je aandrijving over zetten op een E-revo chassis kan ook. heb je alleen een andere gearbox en center assen nodig. (plus de skidplate die onder het chassis komt.)

Na maanden youtube filmpjes van e revo's te hebben gezien moet en zal ik er eentje hebben.
Alleen mijn ervaring met het rc gebeuren komt niet verder dan wat nikko autotjes uit mn kindertijd (waar ik altijd met veel plezier mee heb gespeeld) dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik heb wel een paar leuke e revo's op markplaats gezien maar waar moet ik op letten als ik zoiets ga aanschaffen?
En hoelang kun je rijden met bv 2 van die s6? lipo's?
En een snellader kun je die gewoon op een omvormer in je auto gebruiken?

minimaal 4 accu's nodig voor een middagje fun, en in jouw geval zou ik met 4s lipo beginnen. Als je 2x 2s lipo's hebt en 2x3s lipo's hebt is in meeste gevallen voldoende iig.
Waar je naar moet kijken bij een revo:

- bulkheads, of ze niet gebroken/gescheurd zijn.
- shocks niet lekken
- alle 2 de servo's nog werken ( allebei appart laten draaien )
- hop ups, als hij voorzien is van bv stalen assen is dat een groot voordeel, zeker met 6s.
Verder is hij vrij makkelijk in onderhoud en goedkope onderdelen.

heeft iemand enig idee of er iets fout is aan mijn vering.
Ik heb de rode alu pushrods i.c.m rpm arms maar waar de pushrods worden vastgezet (bij de rpm arms) daar zitten dus die zilveren balletjes die in zo'n plastic rod end worden gedrukt maar die plastic rod ends gaan na elke keer rijden uit het balletje. Kheb er nu een o-ring achter maar bestaan die rod ends toevallig van carbon??

Het balletje gaat uit de rod-end? Of gaat de rod-end los van de push-rod?
In beide gevallen zou ik gewoon een nieuw kunstsof rod end monteren. Ik denk dat je eerst de lange schroef zonder kop ( maar wel met een 1,5mm imbus kopje) in het kunststof deel moet draaien, en pas daarna je alu push rod op het schroefje draaien.
Elk onderdeel slijt, en moet een keertje vervangen worden.
Kijk wel in de manual voor het juiste type nummer, want je hebt meerdere type's rod-end

nee het gaat echt om het bolletje wat uit de rod end gaat.

Maar is het normaal dat het na 3-4x rijden al zo erg uitgesleten is??? Kheb er nu een o-ring achter en ze schieten er dan niet meer uit dus denk dat ik het gewoon zo dan maar hou ;)

Nee, da's niet normaal. Je hebt ze ook met een flens (flanched), en dan kan hij, nits de flens onder de schroefkop zit ook niet meer loskomen

lipo's e-revo

Ben voor iemand opzoek naar een setje lipo's voor een e-revo. Heb zelf geen ervaring met de auto. Dus wat voor accus passen er het beste in? En hoeveel C is aan de raden om met een revo mee te rijden/
Zippy Flightmax 5800 3 cel 11.1 (v) past net in het lipo bakkie.

Laatst bewerkt:
Is natuurlijk niet helemaal correct. Een 5000mAh pack van 30c is inderdaad 150A, maar het afgegeven vermogen hangt natuurlijk wel 1 op 1 af van het aantal cellen.
Een 4S pack (2x 2S in de Revo) => 14.8v x 150A = 2220 Watt.
Daarbij heeft een 6S (2x 3S in de Revo) => 22.2v x 150A = 3330 Watt.

Nu weet ik wel dat Castle zijn ratings geeft met een amperage voor de motor, maar moge duidelijk zijn dat de beperking in zijn vermogen zit, een 3s 30c lipo zal altijd minder zwaar belast worden dan een 2x 30c lipo.

Hallo heb me een erevo aangeshaft een goeje maand gelden en dacht waarom is geen race rijden met dat ding dus voila
Ik zouw mee wille, doen aan een race offraod
Met een traxxas erevo brushless compleet stock
En ik ben maar 14 dus ik weet niet of er een leeftijd limiet op staat voor te racen heb nog nooit meegedaan met een race dus liefst geen race waar er wereldkamioenen meerijden liefst groetjes aron

Er zijn geen leeftijdslimieten voor de wedstrijden in NL, en wereldkampioenen hebben we ook al niet. Je had afgelopen jaar met de No-nitro.nl mee kunnen doen met je revo. Verder zijn er geen wedstrijden, of het moeten club wedstrijden zijn. Uit welke omgeving kom je?

Wow mooie e-revo of revo zouw je eens wat fotos kunne posten wat er allemaal in zit en hoe hep je die boddy gedaan ? en welke banden ?

Back