E-REVO topic

ik heb met de CC ingesteld (wel 4s) dat mijn auto "geleidelijk" optrekt en remt, ik maak ook geen wheelies meer...Maar ik heb geen nosedives, bij mij als ik gas los laat land ik altijd op 4 wielen (misschien omdat 6S natuurlijk wat meer gewicht met zich meedraagt dat die dan wel nosedives maakt). Wat je ook kan doen is met olie spelen in de diffs (500k is wel redelijk ok voor midden diff).
 
nee. wat de nosedives veroorzaakt is de drag brake. die moet je gewoon uit zetten., als je die aan hebt staan, remt de auto als je het gas los laat. heb je die uit staan, rolt de auto gewoon uit. (maar remt dus niet.)
dit laatste is was je nodig hebt bij het springen.
 
Tsjah, als je op de traxxascommunity kijkt ,hebben ze weer n andere mening. eb dat heeft vooral te maken met t feit dat die met n CD teveel vooraandrijving genereert ..

Ik ben bij de weg een rubbervernieuwing aan t doen- pfh,kost tijd genoeg- maar ff snel vraagje:

t Aandraaien van die pivotballs, gewoon net handvast aandraaien en dan is t goed?
Of worden die juist ook gebruikt voor t instellen van je toe (in/out( of eigenlijk dat andere(waar ik ff de naam niet meer van weet:confused:, bow?)
 
jup worden voor camber gebruikt. Maar heb jij RPM's of normale draagarmen? Want bij de normale gewoon doordraaien totdat die stopt en bij rpm is het ffe wat meetwerk.
 
Niet lullig bedoelt.. maar ik denk dat rim 90% van de mensen die met een rc auto rijden de wijsvinger ook niet echt in bedwang kunne houden. (is ook moeilijk, gezien het zo leuk is. :P )
Ja, met een center diff zullen de voorwielen makkelijker gaan slippen als je weinig grip hebt. is makkelijk op te lossen, gewoon iets minder gas geven.
de acceleratie zal maar nihiel minder zijn. (had zelf al een middendiff ten m'n kameraad nog zonder reed. Hij was iets sneller van de streep, ik had een immens voordeel op hobbelige ondergrond en in de bochten ging het aardig gelijk op.
Het punt is alleen, dat geen van ons een diff heeft gesloopt sinds het center diff er in zit. ;) iets wat ook neit helemaal onbelangrijk is imo.

wil binnenkort wel eens de 100k olie proberen van traxxas voor in het center diff. eens kijken hoe dat rijdt tov de 50k die er standaard in zit.
 
Huh, die centerdiff van traxxas (5614) is toch standaard afgevuld met 500K? of hebben we t nu over iets anders?

Ik zie trouwens nergens in de manual of op t net hoe ik dat ding moet in bouwen of voor welke nummers die überhaupt in de plaats komt..:confused:
 
ik heb een vraag, nu ik weer thuis ben na de vakantie wil ik graag mijn offroad truggy banden niet gebruiken op steen, dus ik wil ooit onroad banden kopen maar heb nu nog geen geld daarvoor. Ik heb nog wel een bak met buggy banden, en wil nu dan graag een setje buggy banden erop zetten (ja het ziet er niet uit) maar moet ik dan nog wat veranderen aan mijn gearing (wil het liefst gewoon houden hoe het nu is) mijn gearing is 18:54.
 
Ben voor iemand opzoek naar een setje lipo's voor een e-revo. Heb zelf geen ervaring met de auto. Dus wat voor accus passen er het beste in? En hoeveel C is aan de raden om met een revo mee te rijden/
 
Ben voor iemand opzoek naar een setje lipo's voor een e-revo. Heb zelf geen ervaring met de auto. Dus wat voor accus passen er het beste in? En hoeveel C is aan de raden om met een revo mee te rijden/


5000mah x 30 C = 150A
Is wat je nodig hebt.
De 5200 heeft n "betere" dikte

turnigy is een veel gebruikte, goedkope accus....meestal gekocht bij hobbyking.......
En dan 2 x 2S
 
Kez heeft het zeker bij het juiste eind, met de opmerking dat dit minimum waardes zijn, hoe hoger de C, hoe koeler de packs blijven, 40 of zelfs 50c bij 5000mAh is helemaal niet overdreven in de Revo.

Hetzelfde geldt voor de Ah, hoe meer hoe langer rijden, maar ook hoe zwaarder.
Zelf gereden met de SMC 9000mAh packs, 30-45 min rijtijd, heerlijk, maar je kon het verschil wel merken met gasten die met 2x 5000mAh reden.

Ik zou zeggen, kijk eens naar de nieuwe Nanotech hardcase packs, die schijnen heel erg goed te zijn en qua specs ook super, tot 6000mAh en 65-130c.

Op zich zou je ook kunnen kijken naar softcase packs, die zitten redelijk beschermd in de Revo. (SMC zijn bv ook softcase) Wel goed opletten op de afmetingen van die packs, ze willen nml nogal eens aan de brede kant uitvallen !
 
Ja, ik geloof nog altijd dat voor t geen ik doe, ik een beetje gewicht wel nodig heb..ik rijd zelf met 5200 30/40C en mijn accu's zijn nog nooit warm geworden..

Enfin, ik heb gister alle rubberboots e.d. vernieuwd, zag er weer ff mooi uit.

De badlands gemonteerd en ff gaan hiilclimben..

badlands doen t super...eindelijk kom ik bep bergen op!

Maar na 1 sessie waren beide boots van de achterste aandrijfassen alweer kaduk..

Ik had ze goed verlijmd, t vacuum doorbroken en ze zijn niet ver uit kunnen rekken..

Hoe kan dat nou? Voren zijn ze beide nog goed....bestaan daar upgrades voor?
 
Sommige laten ze er zelfs af, ik heb er ook een jaar zonder ermee gereden, als je ze schoonmaakt naderhand is er niks aan de hand.
 
Nog n sessie en ik kan mezelf weer antwoord geven...takjes, krijg je als je door t bos rijdt, nahja


Even terugkomend op t centerdiff.
Ik denk dat ik t toch maar erin ga zetten; als je steile bergen op rijd, komt die van voren zo los dat t stuurgedrag ook nog maar minimaal is.

Dat zou dan ook n stukkie beter moeten worden...
 
vandaag schroefjes nagekeken en waren de schroefgaten van het plastic bij mijn skid plate doorgedraaid (de 2 achterste) nu zat ik te denken om een dikkere schroef in te plaatsen (de dikte die aan de bovenkant van de bulkhead erin gaan), zou dat wat zijn??
 
Back
Top