E-REVO topic

hoi,

klein vraagje, ik had in tussen mijn bulkhead(nieuw) en mijn diffbehuizing best veel speling. Ik denk zelf dat de behuizing is versleten maar om deze speling weg te halen had ik een stuk dik tape op mijn diff behuizing geplakt. Nu is de speling weg, maar evengoed ga ik een nieuwe behuizing bestellen. Zou ik meteen de nieuwe behuizing erop zetten of gewoon nog even met de oude doorrijden?

wachten en met de str8 rijden

nog een vraag, hij hoort eigenlijk in het accu gedeelte maar ik heb nu 2x 2S lipo 4900 mah en 25C, nu staat 1 van de 2 lipo's een heeeeeeeeel klein beetje bol kan dit kwaad??? ik denk dat ik ffe iets te ver ontladen heb.

LVC= Lipo Voltage cut-off???
zo ja, dan heb ik die op 3,2 of 3,3 Volt staan. Maar ik stop al als de wheelies niet meer gaan ;) dan hangt die rond de 3,6-3,7 volt.

Dan nog een ander vraagje.
kunnen deze batterijen in de e-revo:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C (DE Warehouse)
dan de nieuwe versie ervan (die rode)

volgens CC is de max burst op volle snelheid 120 Amp. En de lipo packs kunnen 20 seconden een burst van 30C geven dus 4000x30/1000= 120 Amp.
Theoretisch kan dit wel geloof ik.

5000x30c is in mijn ogen de minimum, anders zit je op de grens van de lipo.
heb zelf de 5200x30/40c hardcase's

En mijn LVC staat op 3,4.
Als je geen wheelies meer trekt, kickt je LVC al in, want lipo heeft tot het eind vol power( tot LVC )

mijn punt is, dat ik nu voor die 4000 mah 25c een mooie prijs kan krijgen (ruilen) en dat ik 0,00 euro heb om uit te geven. Daarom wil ik weten of het kan.

Ik geef mijn visie, je andere lipo gaat al bol staan.
Die filmpjes zeggen niks, je weet niet hoe hun lipo's zijn achteraf.

Enne, het is 120 continu wat hij vraagt, geen burst, dus je lipo moet minimaal 120a kunnen leveren en liever meer.

full trottle is nog geen burst volgens mij, heb het * wel gelezen.
continu 120a staat er, en je lipo kan continu 100a geven, dus zijn de lipo's te zwak voor je setup.

oki dan doe ik het nog maar even niet ;). Ga ik maar sparen....

owja,

helpt het misschien als ik de "puffed" (heel klein beetje "puffed") lipo in de vriezer leg een nachtje??
heb dat namelijk gelezen ergens.

LVC= Lipo Voltage cut-off???
zo ja, dan heb ik die op 3,2 of 3,3 Volt staan. Maar ik stop al als de wheelies niet meer gaan ;) dan hangt die rond de 3,6-3,7 volt.
.
Low Voltage Cut-Off.
De 3,6-3,7 is al snel een paar minuten nadat je wheelies niet meer lukken gemeten. De spanning is dan al weer een beetje terug gekomen. Vette kans dat op het moment van de niet meer lukkende wheelie's de spanning in de buurt van de 3V zit.
De diepvriezer truc heb ik niet zoveel vertrouwen in. De structuur van de polymeer schijnt te veranderen, waardoor er gasvorming gaat ontstaan. Dat kan op zich nog niet direct kwaad, zolang er maar geen spanning/druk opgebouwd gaat worden. Oftewel, als die echt rond begint te worden, want dan kan de omhulsel open barsten.

ik ga dan toch maar voor de wat zwaardere lipo's...
Dus nog even over die ene lipo, het viel me dus vandaag pas op dat het wat bol was niet veel echt maar 1-2 mm bol aan de onderkant. Maar zou het ook kunnen zijn dat me lipo's wel goed zijn alleen me case gewoon opgebold is en dat ik dit al langer had maar nooit opgemerkt had.

Enne, het is 120 continu wat hij vraagt, geen burst, dus je lipo moet minimaal 120a kunnen leveren en liever meer.
Even ter info; een systeem zal (nooit) 120A continu vragen / trekken.
Weet niet of dit klopt (het is lang geleden en het is laat) Ga er vanuit dat je met een 4S 5A LiPo 10 minuten kunt racen (wat al aan de korte kant is) dan kom je nog maar op 30A continue uit.
Ik denk persoonlijk dat een 4A 25C het best een tijdje vol kan houden echter gaat mijn voorkeur ook uit naar 150a continu LiPo.

wielmeenemers

Zeg mannen, ik heb op de revo van die 17mm meenemers.
maar die zijn niet gewoon 6-kant ,maar met van die (weet ik hoe je dat noemt) stukjes eraan.
Ik neem aan dat jullie dat ook hebben en dat dat origineel is....

Maar velgen van andere producenten hebben dat weer niet .

Wat moet ik dan doen? Losse wielmeenemers ergens bestellen?

Passen die dan gewoon erop of vereist dat nog iets anders?

En kan ik dan ook gewoon 23mm er op zetten?

Die 17mm hebben idd een iets andere vorm dan normaal, maar er kunnen gewone 17mm velgen op hoor. Ja, 23mm kan ook, maar de keuze in velgen is meteen een stuk minder.

Back