E-REVO topic

Even een grappige cooler laten zien ( zal misschien al voorbij gekomen zijn )

IA2000-2.jpg

Features

• Kit will bolt onto any drop in Motor
  • Blower kit includes:
  • Assembled Blower Unit
  • Automotive styled induction scoop
  • 1 drive belt
  • Aluminum Mounting Bracket
  • Hardware to install to motor
  • Blower system specifically designed for all Traxxas products - E-Revo, E-maxx, Summit, Stampede 4X4VXL, Slash 4X4

NICE!
Lijkt er alleen op dat je dan wel wat moet wegslijpen om ruimte te maken voor de aandrijfriem.
Ik vraag me ook af hoe lang die riem het uithoudt als er wat vuil bij komt (wat geheid gebeurt als je een gat in je transmissie cover moet maken)

LOL, wat laat je prefereren, dat je intake recht staat, of je gearmesh goed is. Ik denk bij veel gebruilkers van deze gimmick het eerste !!

kijk op marktplaats onder traxxas banden voor phaltlines en talons doe een bod en misschien komen we eraan uit

ik wil misschien een middendiff aanschaffen maar wat zijn de voor en nadelen ervan??

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, ik ben sinds gisteren trouwens ook brushless. heb die van Snoebel overgenomen.

Hij heeft zeker niet gelogen met zn zeer goede staat......:yes:

Heb daar tevens eens ff met een merv kunnen rijden....eindelijk...maar toch niet geschikt voor mijn bedoelingen..

Ben in mn nopjes met de erbe.:cool:

Oh ja, ik ben sinds gisteren trouwens ook brushless. heb die van Snoebel overgenomen.

Hij heeft zeker niet gelogen met zn zeer goede staat......:yes:

Heb daar tevens eens ff met een merv kunnen rijden....eindelijk...maar toch niet geschikt voor mijn bedoelingen..

Ben in mn nopjes met de erbe.:cool:

De ERBE is echt een fijn apparaat Dikke punt!

Ik heb ook een middendiff wat ik wss nooit zal gaan gebruiken.

Maar onder deze link vind ik nix over de voors en tegens...???

Even voor je quoten dan vanuit die link:

Het middendiff geeft een gigantisch voordeel, en dat is dat je je andere diff's niet zo snel kapot maakt. Is veel veiliger voor de auto om je jumpen. alleen hard remmen is iets moeilijker, en accelereren moet je met iets meer beleid doen.
Maar je kunt niet zodanig hard accelereren dan je achterdiff kapot gaat, en niet zo hard remmen dat je voordiff kapot gaat.

Ik vond een middendiff bij de revo niet fijn. Heb hem er al snel weer uitgehaald. Er moet naar mijn mening veel dikkere olie in., dan er standaard in zit.
Ook heb ik al meerdere mensen gezien die het middendiff er na een paar wedstrijdjes uitgebrand hadden.

Ik heb het middendiff erin gehad voordat deze aan gruzelementen ging. Daarna ging mijn tranny ook aan flenters en ik verdenk het middendif van de oorzaak :sad:
Heb er niet heel lang plezier van gehad. Had er de allerdikste olie in die te krijgen is, maar vond het geen succes. Als je wedstrijden wilt rijden is de handling beter, maar je acceleratie wordt er merkbaar minder door. Het is het behoud voor je aandrijfassen maar het bashen wordt een stuk minder leuk. Dus wat bricks schrijft klopt; het zit hem helemaal in dat vingertje wat je gas bediend :smile:

Daarbij komt ook nog dat mijn motor op een zandbaan dik 90 graden werd met middendiff.
Zonder zakte dat 20 tot 30 graden met dezelfde setup.

Oftewel, zou het niet doen!

Als je zo'n vraag stelt, weet je van te voren dat je net zoveel positieve als negatieve ervaringen zal horen, maar het ligt een beetje aan waar je de revo voor gebruikt, en aan je rijstijl. Ik heb er 2 jaar probleemloos, en naar volle tevredenheid mee gereden, maar ik ben een "racer". Dat Bashen vind ik nou weer saai.
Het maakt het gedrag van de auto veel stabieler. Je bent van het springerige af. Maar je verliest een klein beetje acceleratie als je op een ondergrond rijdt met veel grip. Komt door de frontwiel spin.
Geen enkele racer zou het trouwens in zijn hoofd halen om zonder middendiff te gaan racen. Zegt ook wel iets.
Rijstijl, ben jij van alsmaar vol op het gas, ongeacht of je nou grip hebt of niet, dan zal die je niet bevallen, en draai je de boel uiteindelijk aan gruzelementen, en wordt de boel te warm.

Als je zo'n vraag stelt, weet je van te voren dat je net zoveel positieve als negatieve ervaringen zal horen, maar het ligt een beetje aan waar je de revo voor gebruikt, en aan je rijstijl. Ik heb er 2 jaar probleemloos, en naar volle tevredenheid mee gereden, maar ik ben een "racer". Dat Bashen vind ik nou weer saai.
Het maakt het gedrag van de auto veel stabieler. Je bent van het springerige af. Maar je verliest een klein beetje acceleratie als je op een ondergrond rijdt met veel grip. Komt door de frontwiel spin.
Geen enkele racer zou het trouwens in zijn hoofd halen om zonder middendiff te gaan racen. Zegt ook wel iets.
Rijstijl, ben jij van alsmaar vol op het gas, ongeacht of je nou grip hebt of niet, dan zal die je niet bevallen, en draai je de boel uiteindelijk aan gruzelementen, en wordt de boel te warm.

Ja, helemaal mee eens, wil je racen (wedstrijden rijden) dan moet er zeker een middendiff in. Wil je liever bashen, ga dan voor stalen assen of accepteer dat je regelmatig de stockassen moet vernieuwen.

hoi,

klein vraagje, mijn Spur tandwiel beweegt een beetje van links naar rechts als ik hem draai.
Dus als ik mijn motor laat draaien zie je mijn spur een beetje naar links/rechts gaan. Is dit erg?

Back