E-REVO topic

En daar gaat het dus ook fout.
Door je slipper te vast te zetten ga je de krachten dus naar de zwakste schakel verplaatsen. Dat is dan je plastic spur.
Slipper dus goed afstellen (moertje aandraaien totdat de veer netaan geheel gecomprimeerd is, daarna een kwart slag losser).
Zo reed die van mij ook prima op 6S en ik heb nog nooit een spur hoeven vervangen.

Heb zelf de slipper al bijna 2 jaar lang vrijwel vast zitten. Ik bash/spring zelf alleen maar met de Revo (weliswaar ook op een baan), en heb tot nu toe nog geen spur gesloopt.
de clue voor mij is simpel, drag brake op 0 zetten, en geen gas los laten net voor je land (bij sprongen heb je toch tijd zat om te corrigeren in de lucht.)

GMan hier heeft het al 2x keer gehad, 1x vanwege niet goed vastzittende schroeven, en 1x vanwege een landing op zijn vleugel.

Ik zelf ga van de week die mod van een maar paginas terug doen.(push rod tussen vleugel en shocks)

Nee ik heb maar 1x mn bulkhead kapot gehad.
Door het vallen op de vleugel zijn de schroeven wel uit het draad gekomen en is het "chassis staartje" afgebroken. Maar de bulkhead zelf is nog heel.
Toch is die mod zeker aan te raden want de hele achtertrein zit eigenlijk heel knullig vast met slechts een paar boutjes.

Kan iemand mij vertellen waar ik how to kan vinden van die bulkhead mod ??

Het staat een paar posts terug zelfs, niet eens een paar pagina's terug.
En een how to............. check de pics, dan weet je het vanzelf wel ;-)

Thanks man ik kan nooit wat vinden joh er zijn. 365 pagina's haha nou zal ik het wel kunnen maken. Zie je zaterdag gr

@verderf ik heb mijn. E-revo cover binnen. Maar heb jij daarmee veel hinder qua temps??

Stroom neemt kwadratisch toe met diameter v.d. banden, veel harder dan de diameter dus. Banden 1,5 keer groter, stroom 1,5² = 2,25 keer groter. Banden twee keer groter -> stroom 2² = 4 keer groter.
Om de stroom in toom te houden, moet je de tandwieloverbrengingsverhouding veranderen.

Alleen zijn de Big Joe banden niet zo groot in diameter, alleen in breedte. (wat een bult meer rolweerstand geeft, en door het hogere gewicht uiteraard een grotere roterende massa.

Nou had ik ook niet verwacht dat de titans het zouden trekken met orginele tandwielverhouding en wilde de temperatuur in de gaten houden, maar dat ze na 5 minuten al doorfikten had ik niet verwacht :o

Laatst bewerkt:
Back