E-REVO topic

papier werkt meestal prima, 32p moet je volgens mij het papier wel dubbel vouwen... (heb alleen 48p dus niet helemaal zeker...) had je de slipper goed staan?
 
Nee zeker niet springen doe ik sowieso niet met 6s juist niet vanwege die aandrijflijn. De stalen aandrijfassen deden het wel goed gelukkig. Alle kopjes waren eraf gevreten dus had dan wat meer naar binnen gemoeten.
 
De slipper staat volledig vast vanwege de 6s anders slipt tie contstant door
 
Ik pak meestal gewoon een standaart a4 papier, vouw die 3x als de spur al is gebruikt, en 4x als die nog nieuw is. Daarna de pinion zohard mogelijk tegen aan drukken en vast draaien. Schroef vd slipper, heb ik altijd 1/8 slag los, op 4s of 6s.
Tot nu toe maar 1 spur gestript, omdat ik met volgas had geland.
 
Op 4s was het geen probleem nu met 6s meteen gestript. Ben er niet meer aangeweest na de 4s. Dus op gevoel is niet altijd juist denk ik dan maar.
 
De slipper staat volledig vast vanwege de 6s anders slipt tie contstant door
En daar gaat het dus ook fout.
Door je slipper te vast te zetten ga je de krachten dus naar de zwakste schakel verplaatsen. Dat is dan je plastic spur.
Slipper dus goed afstellen (moertje aandraaien totdat de veer netaan geheel gecomprimeerd is, daarna een kwart slag losser).
Zo reed die van mij ook prima op 6S en ik heb nog nooit een spur hoeven vervangen.

Tandwielen afstellen deed ik met een standaard 80g a4 papiertje dubbel gevouwen tussen de tandwielen. Deze daarna goed strak tegen elkaar aanduwen en dan je motor vastzetten.
Als je dan het papiertje ertussen vandaan haalt, zit er nog maar een heeeeeeeeeeel klein beetje speling op alle tandjes.
Test dit door het spur langzaam 360 graden rond te draaien en te kijken of hij niet op een bepaald punt zwaarder gaat lopen. Sommige plastic spurs zijn namelijk niet helemaal rond, maar ietsjes ovaal...
 
maak daar maar "de meeste" van pir... Weet niet of de erbe spurs beter zijn dan die van de slash maar als die net zo ovaal zijn... (w00t kimburough spurs voor de slash:P)
 
Door je slipper te vast te zetten ga je de krachten dus naar de zwakste schakel verplaatsen. Dat is dan je plastic spur.
Slipper dus goed afstellen (moertje aandraaien totdat de veer netaan geheel gecomprimeerd is, daarna een kwart slag losser).
Zo reed die van mij ook prima op 6S en ik heb nog nooit een spur hoeven vervangen.

Tandwielen afstellen deed ik met een standaard 80g a4 papiertje dubbel gevouwen tussen de tandwielen. Deze daarna goed strak tegen elkaar aanduwen en dan je motor vastzetten.
Als je dan het papiertje ertussen vandaan haalt, zit er nog maar een heeeeeeeeeeel klein beetje speling op alle tandjes.
Test dit door het spur langzaam 360 graden rond te draaien en te kijken of hij niet op een bepaald punt zwaarder gaat lopen. Sommige plastic spurs zijn namelijk niet helemaal rond, maar ietsjes ovaal...


Dat zal ik is proberen want ik had gelezen dat als je m net vastdraait op 6s dat dan je slipper verbrand maar dat valt wel mee dan
 
Als je slipper inmiddels goed in is gereden, dan zou dat op 6S prima moeten gaan op die manier.
Alleen met een nieuwe slipper wordt er niet aangeraden gelijk op 6S te gaan rijden, maar het rustig aan te doen totdat ie "ingereden" is.
 
Hij is nog niet zo oud inderdaad ik heb nou toch los liggen zal ik ook de slipperpads is lichtjes schuren schijnt ook te helpen. Maar bedankt voor de tips
 
De pads zelf zou niet nodig hoeven zijn. Maar die metalen ronde ring zou je wel iets kunnen doen. Daar wordt ie wat ruwer van, waardoor de pads beter aangrijpen.
 
ik heb mensen gezien die dat ding met een mes een ruitjes/blokjes patroon geven of gewoon met een ruig stukkie schuurpapier bewerken...

eeehm

en met dat ding bedoel ik het metalen plaatje... Niet iets anders:)
 
Was ik vandaag ff lekker rondje rijden met mijn autotjes.. wat gebeurd er?!
Stalen spur versleten van mijn savage flux, omdat ik de tandwiel te los had op 6s. <-- eigen schuld...
Maar de achter bulkhead van mijn e-revo was gewoon spontaan gebroken!
Geen jumps niks gemaakt... Gewoon ineens "knak"!! $#%^&&^$
 
Back
Top