E-REVO topic

gister avond zei je dat je andere plannen met de kap had,maar hij is wel weer strak hoor.kijken hoelang dat zo blijft ;)

Maar wat ik eerst wou is voor iemand die alles met de hand moet uitsnijden niet echt te doen.

Heb net ook nog even een chassis brace gemaakt

SAM_2065.jpg

Heb onlangs een Futaba 4PK tweedehands op de kop kunnen tikken.
Die staat al volledig afgesteld voor m'n MERV. Nu wil ik hem ook op m'n ERBE, gas is geen probleem, maar een tweede kanaal instellen voor de tweede stuurservo, hoe doe je dat?

Momenteel wordt dus maar 1 servo aangestuurd. Moet dit geprogrammeerd worden in de zender, of moeten beide servo's op hetzelfde kanaal aangesloten worden? (zo ja heeft iemand een link naar de juiste kabel)

Thanks

Zou inderdaad ook eerder een splitterkabel kopen.
Je kunt de zender wel instellen dat ie ook een tweede stuurkanaal nabootst, maar het risico dat je hier loopt is dat de twee servo's onderling niet geheel hetzelfde signaal krijgen, waardoor ze elkaar gaan tegenwerken. Hierdoor kunnen de tandwielen strippen.

Wil je het wel doen, dan moet je in het menu naar PMIX1 (of PMIX2).
Daar moet je LEFT en RGHT uitslag op 100% zetten (linker en rechter kanaal van je mixer volgt 100% je stuur commando's).
Dan MST (master) op ST (stuur) zetten en SLV (slave) op CH3 (of CH4, afhankelijk van welk kanaal je wilt gebruiken).
OFST op 0 laten, MXMD op MIX en TRIM op ON (dit zorgt ervoor dat je stuurtrim op beide kanalen werkt).
Zet MODE op ACT. Nu staat je mixer aan.

Ga met END uit dit menu en ga naar het SERVO menu. Stuur nu eens naar links en rechts en kijk of ST en CH3 (of 4) exact gelijk lopen.

Heb je op je stuur servo een subtrim (SUBTR) staan, zorg dan dat je exact dezelfde subtrim ook op CH3 (of 4) toepast.

Als je het op deze manier doet en ervoor zorgt dat beide servo's exact gelijk lopen, heb je geen splitter kabel nodig.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Deze mixers zijn overigens perfect voor bijvoorbeeld crawlers, waarbij je de voorwielen en achterwielen op een verschillende manier wil laten sturen.
Ook kun je een tweede remservo op bigscales toepassen die een andere werking heeft (zodat je voor en achter kunt regelen).
Via het SWTCH menu kun je de mixerfuncties aan/uit zetten met een van de schakelaars op je zender.

Laatst bewerkt:
gewoon een Y-kabeltje er tussen ja. als je servo's niet 100% gelijk lopen kunnen of de tandwielen beschdigen, de het motortje of de regelaar kunnen doorbranden (omdat de ene servo voor loopt, zou die alle stuurkracht uit oevenen en nog eens worden tegengewerkt door de 2e servo. ) Ik zou bij een setup met 2 stuur servo's alleen met een Y kabel werken, is bij verry het veiligst. (+dat je trim etc alles nog gewoon goed werkt.)

de originele traxxasontvanger werkt toch wel met 2 kanalen voor de verschillende servo's?
Maar goed, heeft iemand een link naar zo'n splitterkabel?

Thanks

Het kan zijn dat 2 servo's op 1 kanaal wel kan storen.
Ik kon bv dmv een Y-splitter niet die 2 servo's op mijn Spektrum zender zetten omdat ze dan niet genoeg volt kregen
Ben toen maar overgegaan op een single servo, sneller en sterker!

???, dan was er waarschijnlijk een van de twee servo's stuk. Of de spectrum ontvanger is kritischer voor de minimale spanning. Het kan bijna niet aan het Y-kabeltje zelf liggen.

lag idd aan de ontvanger, niet de kabel.
Ontvanger kon de pieken van snel heen en weer niet aan en sloeg uit.
Mooie gelegenheid om ene single servo te nemen dacht ik toen.

zijn er goede alternatieven qua stuurservo tegenover de Hitec HS-7955TG? eventueel iets waterdicht?

Ik kocht onlangs een tweedehands MBX6T die er één nodig heeft, maar ik overweeg er ook één voor de ERBE. Sinds de Maximizer Beadlocks stuurt hij zo vlot niet meer

Zelf gebruik ik ook die 7955tg, echt een super ding. Als je op ebay een beetje goed zoekt kun je hem voor rond de 90 dollar al kopen.

Alternatieven zijn een stuk terug in dit topic al eens genoemd. Ace en savox hebben bijvoorbeeld ook een leuk alternatief voor een goede prijs.

Back