E-REVO topic

En we hebben een nieuwe ERBE rijder in huis :) (ik dus)
Zal heel dit topic ook maar eens volledig doorlezen zekers om te beginnen. (het is toch geen weer om te gaan rijden dezer dagen dus tijd zat)

Heb al wel alvast de esc aan de computer gehangen en wat gespeeld met de settings via de castle link software.
Iemand een idee wat de beste settings ongeveer zijn voor gewoon offroad bashing ?

Wie kan mij helpen.

Ik wil beadlocks gaan kopen voor de erevo
deze: 5-Hole Black Beadlock System 0 offset / Pair

Hierop wil ik proline badlands hebben.
Heeft iemand een link waar je ze zo goedkoop mogelijk krijgt ?
Zo ja wil je me de link dan even doorsturen via PB want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor Badlands is er geen goedkoop adres, zijn vrij populaire bandjes en de prijs is er ook naar. eBay afstruinen is het meest verstandig denk ik.
Soms kun je een koopje treffen.

Dan adviseer ik je niet deze velgen iig.
Lijmen is de beste manier en beadlocks staan bekend om loslaten op 6s.
Dan moet je beter leren lijmen, en natuurlijk de banden tapen, dan is er niks aan de hand.
Oja en als je deze maximizers wel wilt, dan degene met de 17mm meenemers nemen he? Degene in je link is 14mm , en dat op 6s is sowieso vragen om problemen ( ik heb zelf ook een setje van 14mm, maar rij grotendeels op 4s )

4 ritten 2 flesjes lijm??? wat gebruik je dan? behanglijm?:D

Vraagje m.b.t. onderhoud Traxxas E-Revo
Beste mensen ik ben sinds 04/nov jl de trotse bezitter van de Traxxas E-REVO Brushless. Ik zou graag van jullie weten wat jullie buiten het reguliere schoonmaak & smeerwerk zoal voor onderhoud plegen aan deze machine.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik niet veel, na een aantal ritten ff de lagers checken misschien.
Verder vervangen wanneer er iets kapot gaat.
Electro vergt nu eenmaal iets minder onderhoud dan nitro of benzine.

Omdat ik sinds kort op 6s rijd en mijn banden constant loslaten en ik dan weer opnieuw moet gaan lijmen.

Er zijn na 4 ritten al 2 flesjes lijm doorheen gegaan.
Zoals gezegd beter lijmen.

Maak de beads van de band schoon met alcohol. Schuur de bead van de velg lichtjes op en maak deze goed schoon. Zorg dat je goede lijm gebruikt (AKA or Proline worden veel gebruikt). Daarnaast zou ik gaatjes in de band maken en de gaatjes in de velg dicht maken.

Bij een goede verbinding scheurt de band eerder dan dat de band loslaat.

Hou er rekening mee dat CA lijm niet vullend is. Als je er al 2 potjes lijm in hebt gesmeerd, schat ik de kansen op een goed herstel op nul.

ik gebruik de medium zap-a-gap (had ik nog liggen:P) en die is ook echt geweldig, blijft prima zitten en iig voor mijn minder brute applicaties voldoed deze prima... Misschien ff een keer goed ontlijmen en dan opnieuw beginnen?

Is zelfs nog een beetje vullend...

Hou er rekening mee dat CA lijm niet vullend is. Als je er al 2 potjes lijm in hebt gesmeerd, schat ik de kansen op een goed herstel op nul.
Oja vergeten te melden, gebruik niet te veel lijm. Meer is in dit geval zeker niet beter. Met 1 potje (uitgaande van 20gram) moet je toch wel verschillende banden sets kunnen verlijmen.

Wie kan mij helpen.

Ik wil beadlocks gaan kopen voor de erevo
deze: 5-Hole Black Beadlock System 0 offset / Pair

Hierop wil ik proline badlands hebben.
Heeft iemand een link waar je ze zo goedkoop mogelijk krijgt ?
Zo ja wil je me de link dan even doorsturen via PB want ik zie door de bomen het bos niet meer.

en dan dit setje beadlocks? 20 dollar voor 2 beadlocks. in de 2.2 maatvoering zijn dit heel goedkope beadlocks

ik ben bang dat je met deze beadlocks vrij snel wat schroefdraad zult strippen.

ik kan het mis hebben maar zo goedkoop heb ik het nog niet gezien. en dat maakt mij twijfelachtig over de kwaliteit van dit product

In de link zijn 3.2'' ja, dat is 1/8 MT formaat.
Maximizers zijn volgens mij wel een van de betere beadlock wielen.

Maximizers zijn volgens mij wel een van de betere beadlock wielen.

Ik heb de zero offset met proline roadrage en de 1/2 offset met hpi dirt claws, nooit geen problemen mee gehad. Past allemaal heel mooi in elkaar.
Toegegeven: ze zijn een stuk zwaarder, maar ik rij dan ook geen wedstrijden of iets dergelijks, alleen op een grasveld, in het bos, enz. dus mij maakt dat niet uit. Als je al voor beadlocks gaat zou ik idd voor de maximizers gaan.

* edit * Ik heb het dan wel over de 17mm hex versie...
http://www.maximizerproducts.com/modules/store/17mm-Hex-Beadlocks_C3757.cfm

Laatst bewerkt:
Hallo allen :)

ik ben sinds een paar dagen de trotste bezitter van een brushed E-revo en zat te kijken naar de verschillende led kitjes.

nou zijn er verschillende kitjes te krijgen, sommige met 9v aansluiting en andere weer zoals bijv de 3racing led systems.

zijn er mensen die ervaring hebben met het aansluiten van zon 3racing achtig systeempje op een 2.4ghz e-revo?

daarnaast zie ik er ook bij staan "for 2ch car radio use only" betekend dit dat het alleen werkt met non 2.4ghz zenders?

Ik zou gewoon zelf iets bouwen...

Ik zie geen enkele reden waarom die dingen niet zouden werken met een radio, al helemaal aan gezien een losse power supply er al helemaal niets mee te maken hebt...

Ik zelf heb mijn leds parallel op mijn batterij staan van de rest van de set up, en dan met een kleine resistor op elke led ze allemaal mooi parallel gezet...

Back