E-REVO topic

Los van de hele discussie lees ik nu al een paar keer het volgende:
Dus de MMM kan 1080 Ampere piek aan?

1080A / 5A = 216C ?

Ik heb me vergist met de 1080A waarde, dat is dat spul van Hobbywing (XErun en EZrun). De MMM doet zeker niet onder voor deze ESC's (goed spul overigens)

De C rating gaat het niet worden, tenminste ik neem aan dat je nu bedoeld dat je een 216C LiPo nodig hebt??

Het gaat erom dat CC (Castle Creations) zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken om wat de ESC aan kan (daar heb ik zeg maar op gereageerd)
Kijk als je wilt eens naar onderstaande link :
http://www.beatyourtruck.com/images/monstercombo/6SAS.jpg)

Als je LiPo 150A kan leveren dan komt het echt wel goed.
Ik heb een 4S 35C 5000Mah LiPo. Theoretisch dus 35C x 5000 = 175A x 14.8 V = 2590 Watt.
Dit zou in theorie dus maximaal geleverd/getrokken kunnen worden door de LiPo/Motor (tijdens acceleratie). Ik weet niet of dit ook echt gebeurd maar ik hou hem niet bij!
Het werkt gewoon prima, ik trek de klinkers uit de stoep!! :D

Laatst bewerkt:
ik heb net mijn 1ste lipo geladen het zijn winforce 2s 5000mah 30c en vol zit er in iedere cell 4.20 v klopt dat?

Als je LiPo 150A kan leveren dan komt het echt wel goed.
Ik heb een 4S 35C 5000Mah LiPo. Theoretisch dus 35C x 5000 = 175A x 14.8 V = 2590 Watt.
Dit zou in theorie dus maximaal geleverd/getrokken kunnen worden door de LiPo/Motor (tijdens acceleratie). Ik weet niet of dit ook echt gebeurd maar ik hou hem niet bij!
Het werkt gewoon prima, ik trek de klinkers uit de stoep!! :D

als je nog enigsins iets van de aandrijflijn heel wilt houden, zul je de motor niet op dat vermogen krijgen. :) (gelukkig maar)

dus ik heb nu voor de 1ste keer mijn lipo's in de wagen gelegd, steek hem aan dus 4 piepjes, maar die ventilator op men MMM blijft de hele tijd maar doordraaien is dat normaal? kan het zijn dat ik de kabeltjes verkeerd heb aangesloten naar de ontvanger? want ik heb daar ook wat aan bezig geweest

Laatst bewerkt door een moderator:
kan zijn. op de ontvanger zullen 3 tekentjes staan +, - en s (of een blokje) rood = +, bruin = - en oranje is S (signal)

ik heb het nog eens nagezien, als ik hem omdraai heb ik niets, dus das niet goed, dus je hebt je servo's op ch1
en dan kabel met 3 kleuren die van je mamba komt op
ch 2 klopt dat? de ventilator stopt niet met hard draaien, zodra ik de schakelaar aanzet

RTFM en de endpoints goed instellen.
Alle EPA's in je zender MAXIMAAL zetten ook je dualrate & brake.
Dan calibratie uitvoeren lukt dat nog niet even je gas/rem kanaal op reverse zetten (of er juist vanaf halen)

het is een splinternieuwe die nog niet heeft gereden.ik ben er gisteren geweest.hij moet waarschijnlijk nog gecalibreerd worden.

lipo lipo lipo

Hallo,

Ik zit met een raar fenomeen.
Telkens als ik mijn Hyperion VX35C 3s 5000mAh lipo's koppel aan mijn lader ziet die slechts 1cel (bij beide lipo's)
Ze liggen gestokeerd in de garage.
Mijn lader staat binnen, als de lipo's een kwartiertje binnen liggen en ik probeer het dan nog eens, dan herkend hij wel 2x 3 cellen.
Hangt dat af van de temperatuur van de lipo's?

Een ander vraagje. Ik had gelezen hoe hoger de c-waarde hoe beter. ik heb dus de 35c types gekozen voor mijn ERBE. Is dat echt nodig? Die packs zij namelijk stukken groter dan de 25c types. Voor mijn ERBE passen ze perfect. Ik zit echter te kijken naar een 6s buggy (1/8 of 1/10) en de battery trays zijn daar blijkbaar max 140mm lang (bij de ERBE: 10+160+10mm).
Ik vrees dus dat ik nieuwe lipo's zal moeten aanschaffen, wat het budget gevoelig naar bneden haalt

het zou kunnen dat de lvc in je regelaar niet goed is ingesteld en je onder de 3v per cel komt als je je accu's helemaal leeg rijdt. als je daarna direct je accu aan de lader hangt zit er ws een beveiliging op waardoor hij niet alle cellen herkent. lipos zullen, als je ze even met rust laat, enigszins in voltage stijgen. dat zou kunnen verklaren waarom je ze na een kwartiertje wel kunt laden.

Controleer de lvc in je regelaar en zet deze voor de veiligheid op 3,2 - 3,4v/cel.

Laatst bewerkt:
Da's enkel te controleren met de Castle Link veronderstel ik?

Default staat hij toch op autoLipo toch? In ieder geval geeft hij het juiste aantal biepjes: 4 bij 2x 2s en 6 bij 2x 3s.

Overigens heb ik met mijn 2x 2s 5000mAh Turnigy's geen laadproblemen

Controleer je balancer kabel eens (op de accu) zit er niet gewoon een breukje in ?
Als hij toch begint te laden wat is de startvoltage van het pack ?

Da's enkel te controleren met de Castle Link veronderstel ik?

Default staat hij toch op autoLipo toch? In ieder geval geeft hij het juiste aantal biepjes: 4 bij 2x 2s en 6 bij 2x 3s.

Overigens heb ik met mijn 2x 2s 5000mAh Turnigy's geen laadproblemen
Castle link is inderdaad het makkelijkst.
Auto lipo zou default moeten zijn, maar dan staat ie nog wel op 3V per cell.
Het is verstandiger deze iets hoger te zetten.
Dit kun je ook doen met je zender (even goed de handleiding lezen).

passen de driveshafts 5451R op de ERBE?, zoniet welke is dan het juiste ref.nr.
ik geraak er niet uit

Back