E-REVO topic

Die hex kosten $ 10 gearing elke keer aanpassen passen niet veel zin in maar dat hoeft dus niet??

Het is voor er bij en zijn niet duur!!

Groet Ronald (Diver)

lijkt me dat aanpassen niet nodig is, tenzij ze een stuk zwaarder zijn dan de standaard banden. ik heb zo'n setje twee weken geleden besteld en ze zijn er nog niet.

Het zijn GPM banden/velgen volgens mij. Was een thread over op RC-M dacht ik maar kan hem 1,2,3 niet vinden.

EDIT:
RCM Thread
RCM Post
Tadaaa

540gram voor 2 = 270gram per band. Is 10gram zwaarder dan mijn setje offset HongNor rims met Mashers / Badlands. Het is niet super zwaar, vergeleken met 40 serie banden, maar licht zijn ze ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een setje 40 serie Bowties liggen maar op 23mm hex. Moet eigenlijk een keer mooie 17mm hex velgen kopen. Die 40 serie Bowties zijn breder dan mijn Mashers maar kleinere diameter, plus ze zijn iets van 10 of 20 gram lichter per band/velg.

Zijn jullie al voorbereid op de sneeuw die morgen gaat vallen?
Is toch altijd leuk om even door de koude laag te kunnen driften.
Voor de mensen die gaan rijden, hoe houden jullie straks het water buiten?
Op het traxxas forum had ik al gelezen dat een wegwerp badmuts om het chassis heen aardig wil helpen...

Op het traxxas forum had ik al gelezen dat een wegwerp badmuts om het chassis heen aardig wil helpen...

Bij mijn 1e e-maxx (nog niet waterproof) deed ik een pedaalemmerzak om het chassis en zette dit met ducktape vast. Lijkt me bij de erbe ook voldoende, vooral de regelaar is een zwak punt wat betreft vocht. Ik hoop dat er ook eens regelaar komen voor brushless motoren die waterdicht zijn. Servo's en ontvangerbox zijn waterdicht. Je moet wel erg uitkijken met warmte. Door motor en regelaar af te dekken moet je dit regelmatig controleren en na elke rit eerst koelen, voordat je een volgende set accu's gaat gebruiken. Maar wel megafun in de sneeuw rijden!

Het is al aan het sneeuwen :mrgreen:

En ik ga helemaal niet door de sneeuw rijden, of iig niet met de elektronika die ik nu hier heb liggen, dat zou me een te duur grapje worden als er iets mis gaat.
Misschien een goedkope ESC van HC kopen en die dan "Plastic dippen" dat ik in de toekomst ga doen.

Ben met de LST2 al door 15cm diep water gereden. (daardoor zijn de stuurservo's nu wel vrij ral :( ) maar voor de rest prima. (ach, 2 waterdichte traxxas servo's er in voor het sturen, en is dat ook weer helemaal goed.)

Een Marder is zelfs nog een betere optie als een nitro LST , nitromotortjes zijn niet zo blij met deze kou.... De motor komt niet lekker op temp. en slijt daardoor harder.

Een zuigerveer motor zoals in de Marder heeft daar geen probleem mee :thumbsup:
Ik kijk nu al uit naar een rondje 4wd driften met de FS :mrgreen:

Bij mijn 1e e-maxx (nog niet waterproof) deed ik een pedaalemmerzak om het chassis en zette dit met ducktape vast. Lijkt me bij de erbe ook voldoende, vooral de regelaar is een zwak punt wat betreft vocht. Ik hoop dat er ook eens regelaar komen voor brushless motoren die waterdicht zijn. Servo's en ontvangerbox zijn waterdicht. Je moet wel erg uitkijken met warmte. Door motor en regelaar af te dekken moet je dit regelmatig controleren en na elke rit eerst koelen, voordat je een volgende set accu's gaat gebruiken. Maar wel megafun in de sneeuw rijden!

Ha Jeroen, ik ga mijn ESC in een ballon proppen, en hopen dat ie niet te warm wordt.zal wel lukken met dit weer,

Of een Durex kapotje , heeft grotere opening maar denk dat ie te snel stuk gaat :mrgreen: en zijn duurder....

Squirrel heeft een mooie vid over waterproofing en winter running...

maar nu ff de vraag die ik wil gaan stellen: hoe zit het met die traxxas wheelybars? zijn die een beetje stevig? ik heb er binnenkort namelijk mogelijk een nodig voor mijn traxxas slash en ik vroeg me af of ze "slash levels" an (ab)use aan kunnen:)

De wheely bar is best stevig. Heb hem nog niet kapot gekregen met normaal bashen, etc.
Hij is wel een keer kapot gegaan toen ie als bumper werkte terwijl ik hard achteruit tegen een stoeprand aan reed. Daar kunnen ze niet echt tegen ;)

Net even in het sneeuw aan het driften geweest. Dan merk je pas echt hoe goed de handling van een 4 wiel aangedreven auto is.
Mijn slipper was nog kapot, maar ik heb gewoon 3 langere boutjes door de spur heen gedraaid en een paar gaatjes geboord in de slipper plate waar deze boutjes doorheen gaan. Dus een vaste slipper. Op sneeuw maakt dat toch niet zoveel uit en het werkte inderdaad prima.

Toch werd de binnenkant naar mijn mening iets te nat voor het goede. Was veel te bang dat het in de esc kwam. Dus ben redelijk snel weer gestopt. Toch maar een keer dat ding waterdicht maken met liquid tape of iets dergelijks (of eens kijken of het met een badmuts werkt).

Back