E-REVO topic

Denk niet dat het echt gaat werken met een ballon. De esc is behoorlijk groot, dus ik weet niet of dat wel past, en als ie past dan krijgt ie waarschijnlijk helemaal geen koeling meer...
Bovendien steken overal draden uit.

Denk toch dat liquid tape de beste oplossing is. Maar ik ga zeker de badmuts methode nog een keer proberen.
Op het moment is de auto weer lekker droog en alles netjes schoongemaakt met een beetje wd40...

Laatst bewerkt:
Andere mensen die andere ervaringen hebben met die wheelybar? (de wetenschapper in me roept dat 1 datapunt meaningless is;P)

Squirrel's methode om die dingen te waterproofen is goed genoeg dfat hij zijn MMM ESC gewoon in een bak water gooit en dan blijft hij prima...

De wheely bar is best in orde , door de opbouw zal hij eerder losschieten als breken.

Dat is in ieder geval zoals het bij mij op de Summit gaat bij het springen ;)

Hier:

Ik heb net twee van die busjes (maar dan in het zwart) besteld.
Ga er volgende week ook maar eens mee knoeien.

Laatst bewerkt door een moderator:
regelaar inspuiten met Plastic 70 wil ook wel helpen (sealed je elektronica in met een laagje plastic)

Denk dat ik mijn revo maar eens ga inwikkelen met huishoudfolie, blijft ook lekker droog. :p

Thnx pirelly! hij heeft nog een andere 2 part serie over winter proofing en waterproofing maar die is minder indepth op de ESC waterproofing...

goh, wat een geweldige info. "bedek de hele printplaat met waterdicht spul, en zord gat de koelvinnen vrij blijven zodat deze nog werken."

damn, daar was ik zelf echt nooit op gekomen. :p

(en ja, ik denk dat het wel goed is dat er zo een filmpje van gemaakt is hoor, zie je in ieder geval het hoe en wat. :) )

En dat het werkt ..... Ik heb mijn Tekin TX8 in de plastidip zitten (inwendig & uitwendig) en die is zeker 100& waterdicht en werkt goed naar behoren. Nou is dit niet raadzaam hartje zomer omdat de koeling ook niet meer optimaal is maar he het is 0 graden :).

En dat het werkt ..... Ik heb mijn Tekin TX8 in de plastidip zitten (inwendig & uitwendig) en die is zeker 100& waterdicht en werkt goed naar behoren. Nou is dit niet raadzaam hartje zomer omdat de koeling ook niet meer optimaal is maar he het is 0 graden :).

Is dat spul eigenlijk makkelijk er af te halen?

Heb je ook een paar leuke fototjes misschien? :mrgreen:

Waar heb jij je plastidip vandaan Jerome :?:

Eindelijk ook sneeuw in NH, heb ik de hele dag op gewacht, maar daarnet even lekker gedrift in de sneeuw. Plastic zak rond het chassis werkt ook bij de ERBE prima. Het geheel blijft mooi droog.

Ik heb op 1 november tijdens de Rallycup zo'n beetje de hele dag in de regen gereden. Mischien heb ik geluk gehad, maar had niet het idee dat er heel veel water in de buurt van de esc kwam. Ik had wel van een stukje ducttape een soort van schoorsteentje boven de ventilator gemaakt, zodat de eerste spatters afgeleid werden. 'k weet 't: "better safe than sorry"dus als er goed waterproofing spullen zijn kan je die beter gebruiken.
@pir3lly, wat zie ik nou, post je de verbetering op de erbe eerst in de US, voordat je ze met ons deelt?:-D. Hoe lang heb je de tie-raps er al op zitten?
Ik heb ook het een en ander geknutseld op het omhoog komen van de neus in beetje te beteugelen. Ik heb het eerst geprobeerd met een paar hele lange schroeven door de bodypost heen, tegen de schokbreker aan, maar dat zag er lomp en zwaar uit. Ik heb nu de schokbrekers open gehaald en een paar ringetjes onder de piston gelegd, zodat deze minder ver uitveerd.

Plastidip is er zeker goed weer af te halen foto's heb ik niet alleen beetje gare van de ifeun zal die wel ff proberen te uploaden ergens. Ik had mijn plastidip besteld via Tamiyagekken die hadden een inkoopaktie ervan. Nu zal je denk ik op Ebay moeten shoppen.

@pir3lly, wat zie ik nou, post je de verbetering op de erbe eerst in de US, voordat je ze met ons deelt?:-D. Hoe lang heb je de tie-raps er al op zitten?
Ik heb ook het een en ander geknutseld op het omhoog komen van de neus in beetje te beteugelen. Ik heb het eerst geprobeerd met een paar hele lange schroeven door de bodypost heen, tegen de schokbreker aan, maar dat zag er lomp en zwaar uit. Ik heb nu de schokbrekers open gehaald en een paar ringetjes onder de piston gelegd, zodat deze minder ver uitveerd.
Hahah, ja... sorry ;)
Er werd om gevraagd, dus heb ik even fotootjes gemaakt.
Heb ze er nog niet zo lang op zitten hoor, dus moet nog uitgebreid getest worden. Maar tot nu toe werkt het prima.

Voor de mensen hier.
Om de veeruitslag te beperken heb ik twee schroeven door de voorste rockers gemaakt. Hier omheen zitten twee tie-raps, die er dan weer voor zorgen dat de armen niet te ver naar beneden kunnen hangen:

wqzn0g.jpg

Back