E-REVO topic

Of het midden van de band iets dubbel vouwen met duim en wijsvinger. Dan met een tangetje er een heel klein driehoekje uit knippen. Laat je hem los, dan ziet het er ook uit als klein diamantje.
Wel ervoor zorgen dat je het foam niet raakt. Anders heb je grote kans dat deze op den duur hier gaat scheuren.

Ik heb nu in al mijn banden een klein gaatje en die in de velg dicht getaped.
Mijn gloednieuwe set pro-line crimefighters waren na 1x in het zand al behoorlijk slecht geworden. Met name door het zand wat erin is gaan zitten, wat het foam weer heeft aangetast.
Bij 1 was het foam zelfs al gescheurd.

Laatst bewerkt:
Dat klopt, daarom zou het ook met een boortje voorzichtig kunnen.
Beste is toch zo'n tang, maar ja dat gaat lastig met een gelijmde band.

Krenten ... koop uit de grabbelbak van de Gamma een ponstang hiermee kan je ook prima gaatjes in de band maken ook als deze op de velg gelijmd zit. Maak er 2 gaatjes in en plak eventuele gaatjes in de velg dicht.

Heb je eventueel al zand in je band zitten zet dan de compressor op deze gaatjes doe wel voorzichtig anders is het BOEM met je bandje :)

Misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe doe je dat dan met een ponstang?
Hiermee moet je toch onder en boven zien te komen om het gat te maken?
800074_BB_00_FB.EPS.jpg

Aha, dus 1 kant van de tang onder de velg en de scherpe kant op de band.
Maar beschadig je zo niet je foam dan?
Of bedoel je band dubbel vouwen in het midden en dan een half rondje eruit halen... Dat zou misschien wel kunnen?

Jazeker dat je ook een gaatje in je foam maakt maar daar zal je absoluut NIETS van merken. Natuurlijk wel in 1 keer doen en geen zwitserse gatenkaas van je foam maken :)

iedereen wacht in spanning op mijn rally slash ''THE RASH'':confused:

JK iedereen zal het wel druk hebben met sinterklaas/kerst/oud&nieuw

Mijn Banden , de originele zijn een keer rechtsachter aan flarden gescheurd en dat kwam , ik had er al een scheurtje in ontdekt , blijkt bij hoge toeren toch te gek te keer te gaan, en zoekt zijn eigen weg op los zand...
hierdoor zal de band erg kwetsbaar blijven als i ineens een hard voorwerp tegenkomt..

goed lijmen is een optie na elke rit:D

Mijn Banden , de originele zijn een keer rechtsachter aan flarden gescheurd en dat kwam , ik had er al een scheurtje in ontdekt , blijkt bij hoge toeren toch te gek te keer te gaan, en zoekt zijn eigen weg op los zand...
hierdoor zal de band erg kwetsbaar blijven als i ineens een hard voorwerp tegenkomt..

goed lijmen is een optie na elke rit:D

waar the F*%k heb je het over? lol

Zag bij PK een "banden reamer" Geen verdere toelichting. naam doet vermoeden dat ie speciaal bedoelt is om gaatjes in de band te maken?

Yep .... Een reamer gebruik je tenslotte voor het maken van gaatjes ;)

Overigens heb je zo'n ding niet nodig hoor....

Met een punttangetje een nopje/stukje band oplichten en die afknippen werkt net zo goed.

Back