E-REVO topic

Ze bedoelen dat je de binnenkant van je band (voor je hem lijmt/beatlocked) aan de binnekant moet beplakken met stevige tape (bijv. duck of gaffer tape) om hem meer stevigheid te geven (weinig overlap is betere overlap in verband met balance) eerder in dit topic waren wel plaatjes te vinden van hoe en wat... EDIT: and by pure chance... http://www.youtube.com/user/squirrelod?blend=1&ob=4

-=-=-

Ik heb er ff over na gedacht en als ik dus die 2.4ghz dingen zou willen gebruiken op andere autos (allemaal electro) moet ik dan nog iets meer doen dan alleen de stuur servo's allemaal dezelfde "midden" geven en de ESCs allemaal los programeren? Puur ff om te kijken of ik als ik weer geld/een bijbaan heb en een e-revo scoor ik dit ook wil doen...

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen shoppen bij modelsport.uk. Daar heb ik voor 70 tientjes een Acoms 2.4ghz zender gehaald, met 2 servo's. Met deze zender kan je 10 settings opslaan. Ik heb er veel plezier aan.

je hoeft niet elke keer te binden, je moet alleen de servo arm even gelijk zetten op beide auto's. :) (en de regelaars op beide auto's instellen.) dan hoeft je namelijk neit elke keer de zender weer in te stellen op de auto.

2,4 Ghz moet je toch binden en deze binding is toch uniek? hoe kun je dan twee ontvangers aan één zender binden?

@Egbert,

Sommige zenders kunnen binden met meerdere ontvangers. Je hebt dan geheugens voor meerdere modellen. Voor elk model kun je dat een andere ontvanger binden.

Ik gebruik mijn dx3s bijvoorbeeld met mijn baby revo, mijn Flux en binnenkort ook met mijn Lightning GT10.

Hallo allemaal,

Nieuw hier of het forum.
Heb sinds 4 dagen de erevo brushless met 11.1 lipo 3250 Mah. ( Kon geen groter aantal Mah vinden die in de behuizing past?!? )

Na een weekend flink racen met dat enorme vermogen is mijn achterband gescheurd.... Wel behoorlijk snel!
Weet iemand waar ik een een goed setje kan kopen voor on- en offroad? Iemand een tip welke ik moet pakken die niet zo snel kapot gaan?

Egbert, dit zijn echt mijn eerste 4 dagen dat ik in deze hobby zit, de termen offset en maximum 1/2 etc zeggen me niks.. Sorry! Zij jouw banden iets voor mij, is dit een velg met de band er al op?

gr.

Hallo Mark,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met de aanschaf van de beste Brushless basher! ;-)

Ik heb even een aantal punten van opbouwende kritiek dus niet negatief bedoeld:

Ten eerste, 6S is heftig, voor allround gebruik te heftig naar mijn idee. Hierdoor loop je een sterk vergrote kans op serieuze schade omdat je toch heel ervaren moet zijn om hiermee om te kunnen gaan - een ongeluk zit in een klein hoekje - en omdat de complete aandrijflijn extreem belast wordt. Dit stelt eisen aan de aandrijfassen, banden, differentieel en tandwielen waarbij je heel goed moet kunen inschatten waar je dat vermogen wel en vooral ook niet gebruikt. Daarbij kun je op voorhand al zeggen dat de aandrijfassen van de wielen en vanaf de motor (nu allemaal kunststof) vervangen zouden moeten worden door stale assen. Ook zijn de standaard banden hier niet goed genoeg voor maar dat heb je helaas zelf al gemerkt. Mijn advies (en dat van vele anderen) is om voorlopig op 4S te rijden. Ik doe dit zelf ook en ook dan is de auto heel heftig en je beschadigt gegarandeerd minder onderdelen.

Verder wil ik je waarschuwen voor het gebruik van jouw lipo's. Deze zijn 3250Mah maar tenzij deze 50C is, is deze te licht voor de regelaar waardoor je een behoorlijk risico loopt de regelaar op te blazen en dat is niet funny :nooo:
De regelaar moet tenminste gevoed worden met 120 Ampere. De C rate van een accu houdt in dat je het Amperage van de accu daarmee kunt vermenigvuldigen dus als jouw Lipo bijvoorbeeld 25C is, kom je op 25x 3,25 Ampere = 81,25 Ampere.
Je zit eigenlijk pas veilig als je gaat voor lipo's van 5000Mah met 30C, je hebt dan 150 Ampere. 25C zou ook kunnen omdat die 125 Ampere kunnen leveren (dat is het minimum wat is voorgeschreven voor de regelaar).

Verder over de banden. De offset bepaalt de spoorbreedte van de auto. Bij Zero offset heb je (nagenoeg) dezelfde spoorbreedte als bij de standaard band. Bij 1/2" offset, komt er aan beide kanten 1/2" bij, dit houdt in dat de auto in totaal 2,54 CM breder wordt en dat maakt hem weer stabieler in de bochten.

Mijn banden heb ik los gekocht. Ik heb deze gemonteerd op beadlocks, hierbij wordt de band niet gelijmd maar ingeklemd. Hierdoor kun je de band makkelijk vervangen als deze versleten is en persoonlijk (!!) vind ik dit veel beter zitten dan gelijmde banden. Als je nieuwe vanden hebt kun je deze het beste aan de binnenkant intapen. Dit voorkomt het balooning effect waarbij de band door de centrifugaalkracht uit gerekt wordt en er als een racefietsband uit gaat zien. Hierdoor blijft de auto beter bestuurbaar.

vraag

hoi alle maal ik heb een e revo in nog helemaal ogineel maar wil heel graag lipo rijden maar de regelaar heeft geen cut off en aangezien ik twee motoren heb weet ik dus niet hoe ik die externe cut off moet aan sluiten weten jullie misschien een oplossing of de op lossing voor dit probleem het betreft de twee orgineele moters en de orgineele regelaar hoop dat julli mij kunnen helpen alvast bedankt

Er zijn LiPo savers in de handel. Die sluit je aan op de balancerstekker van de LiPo en dan gaat er een lampje branden als de LiPo's bijna leeg zijn. Die kosten ongeveer 20 euro per stuk.

@blondie28; 'k heb zelf ook een tijdje zo gereden, zonder LVC (low voltage cutoff), en eigenlijk merk je het wel op tijd aan het afnemen van de snelheid. Ik ben voorzichtig begonnen, en telkens met een gewone voltmeter de spanning aan het einde van de rit gemeten. Na een tijdje weet je dus hoe lang je veilig kunt rijden, en daarnaa herken je het terugzakken van de prestatie op.
Als je toch liever een LVC inbouwt, je hebt er maar eentje nodig. Ik heb hier een mooi diagrammetje. Waar het op neer komt is dat desze geplaatst wordt tussen de ontvanger en de regelaar. Vervolgens moet je even uitzoeken welk van de twee stekker de BEC (Batterij Eliminat.. Circuit) zit. kan je doen door een stekkertje door te verbinden (kort te sluiten) en op de andere stekker een accu aan te sluiten. Als de servo's het gaan doen, heb je dus spanning op je ontvanger. Doen ze het nog niet , moet je de andere stekker kortsluiten. De stekker die de BEC voedt, daar moet je de LVC op aansluiten. Als de spanning in deze accu vervolgens zakt, zal de LVC het signaal gas terug geven.

Ik zou echter geen geld uitgeven aan een LVC, en wel om de volgende reden. Als je de smaak te pakken krijgt, ga je toch over naar Brushless.
1 omdat de koolborstel motoren het snel zullen afleggen als je op lipos rijdt
2 omdat de brushless motor zo enorm veel power geeft, en weinig terug vraagt

Ziet er interesant uit. Ik ben ook ooit eens begonnen met zo'n lampje, Maar die zag je niet onder de kap zitten. Dus had ik hem achter mijn voorwiel gelegd (één per accu), zodat ik hem via de wielsparing kon zien. Maar helaas, ze konden niet tegen water. Schrok me de pleuris toen er ineens allemaal rook uit mijn nieuwe speeltje kwam. Ik heb ze meteen weer uitgetrokken.

Waar zijn al die revo's gebleven?

Als ik het zo lees en hoor, wordt de revo toch redelijk verkocht. Maar als er ergens een traxxas dag wordt georganiseerd, komen er alleen maar slashes op af. Leidt mij tot de vragen, wat voor mensen hebben een revo gekocht, en wat doen ze ermee?
Wie kent er één of meerdere revo rijders. Het zou toch heel leuk zijn als er wat meer van deze auto's op een "echte" baan kwamen rijden. Rijden op een ruig veld is (erg) leuk, maar haalt het niet bij een wedstrijd. Je leert zoveel meer op een baan, en je auto gaat langer mee. Mischien wel iets voor een eigen topic?

Waar zijn al die revo's gebleven?

Als ik het zo lees en hoor, wordt de revo toch redelijk verkocht. Maar als er ergens een traxxas dag wordt georganiseerd, komen er alleen maar slashes op af. Leidt mij tot de vragen, wat voor mensen hebben een revo gekocht, en wat doen ze ermee?
Wie kent er één of meerdere revo rijders. Het zou toch heel leuk zijn als er wat meer van deze auto's op een "echte" baan kwamen rijden. Rijden op een ruig veld is (erg) leuk, maar haalt het niet bij een wedstrijd. Je leert zoveel meer op een baan, en je auto gaat langer mee. Mischien wel iets voor een eigen topic?

Ik ken hier in almelo in ieder geval 3 andere mensen met een ERBE, en als pukkie zich laat zien op de baan zouden dat er 4 worden. ;)
Als ze die Traxxas dagen eens een beetje in eht midden van het land, en niet helemaal in het westen zouden houden, zou ik er mischien ook eens heen kunnen komen. (is allemaal net iets lastiger als je nog geen eigen auto hebt :( )

duuuus, kom maar eens op een zaterdag of zondag naar almelo. :p hebben hier een 'echte' baan, en plenty Revo's.

Het gaat niet zozeer om de traxxas dag, maar meer in het algemeen. Ik ben nu een jaartje bezig met mijn revo, en sinds een half jaar kijk ik rond waar ik met mijn revo een lekker wedstrijdje kan rijden. Dat is er bijna niet. De traxxas dag in Purmerend waren er 4, en zaterdag op de opendag in purmerend 1,5. Het lijkt wel of de revo bij het grote jongens speelgoed hoort, en niet zijn plekje krijgt als serieuze race platform. En daar baal ik van.
Als ik het vergelijk met de slashes, daar komen veel meer mensen voor. Ze rijden ook heel competitieve wedstrijden! Je hoort ook al geluiden dat de clubs en andere organisatoren wedstrijden voor de slashes gaan plannen. Ik hoop dat de revo rijders zich ook op de banen laten zien, en dan is er echt wel ruimte op de clubs om ook revo wedstrijden te organiseren.
Maar dan moeten ze zich wel laten zien.
Dus als er voldoende rijders zijn voor een competitie (tje), ja dan kom ik ook naar almelo.

Ik denk dat het probleem zit in de prijs. De "die hard" basher heeft brushless nog niet ontdekt denk ik en dan wil men niet zoveel geld wil uitgeven omdat het toch als expeiment gezien wordt. De slash is nog redelijk betaalbaar maar een ERBE is veel duurder.
Ik ben ook pas sinds twee maanden bekend met het fenomeen terwijl ik al jaren met savages gereden had. Ik denk dat het sowieso even tijd nodig heeft.

Het probleem zit 'm zeker in de prijs. De drempel voor de slash is veel lager als die voor de revo. Daarom zie je ook meer van deze auto's op de baan. Maar ook de revo is uitverkocht geweest. Dat is kennelijk een ander slag publiek. Die kiezen een sterke snelle auto, waar je meteen plezier mee hebt (en imponeert ??). Maar hoe lang kan je plezier hebben op een parkeer terreintje? (of ander ruig terrein)
Ik hoop de bashers te kunnen bereiken, voordat ze uitgekeken raken op het zondag ochtendje in het park raggen (of met z'n viertjes tussen 20 slashes te staan)

Ik snap je punt. Ik denk echter dat er niet snel een landelijke e-revo competitie zal komen. Sterker nog, ik zou niet eens weten waar een circuit is bij mij in de buurt. Ik heb verder niemand waarmee ik rij die ook een e-revo heeft, ik ben toch meer een "recreatieve rijder" bij gebrek aan beter. Ik vind dit geen probleem omdat hier genoeg wegen worden aangelegd met flinke zandvlakten maar ik geef toe, een e-revo club zou zeker leuk zijn.

In de buurt van Gouda is de baan van Bergschenhoek (MVB). Die is echter te klein voor de revo. Daarna komt de baan van de RACO in Utrecht, maar die is nog niet "af".
Ik heb zelf een paar keer in Purmerend gereden, en dat is echt een super goeie baan. Alleen de revo is daar een beetje de vreemde eend in de bijt.
In den Haag schijnt ook nog een club te zijn, rijdt alleen electro, maar on-road
dan heb je nog off-road racing, die rijden in hoek van holland (geen vaste baan volgens mij)
Daarna ga je naar Almelo, Oss, etc.

Een landelijke competitie is ook wel een hele grote stap denk ik. Zou al blij zijn met 2 of 3 meetings per jaar

Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad wel leuk zijn. Nu vertoef ik een aantal keren per jaar in de buurt van Deventer en dan is Almelooo niet zo ver weg. Ik neem aan dat je daar ook als gast een keer mag rijden? (moet je daar natuulijk wel welkom zijn en Almelooo voortaan met één o schrijven :rolling:)

Back