E-REVO topic

ah lol, die winkel.
ja idd, als je iets uit de VS invoerd mag je er zeker van zijn dat je invoer tax betaald + de shippingkosten van die winkel zijn ook niet bepaald voordelig.
dus maw, weg 'voordelige prijs' voor die rustler, alles samengeteld ben je mss nog voordeliger als je het koopt in een winkel uit de EU.

edit: je kan de shipping berekenen door gewoon iets in het mandje te steken...
voor België-Nederland is het nog eens 78 dollar, alles opgeteld 496 euro ZONDER invoertax en belastingen die daarop berkend worden....dus reken maar op + 650 euro voor een E revo brushless uit de states.

conclusie, zet het maar uit je hoofd om dure aankopen uit de VS te doen, je ben voor zulke grote aankopen voordeliger in Europa.
Kleine aankopen daarentegen zijn weer iets anders, hop ups enz.

En voor 650 euro incl verzending heb je al een E-revo hier. + ze bieden zelfs 90 euro korting aan bij aankoop van een aa batterijen + 2 connectors + 2 7.2V batterijen + lader....(dingen die je zowiezo moet kopen)
http://www.wheelspinmodels.co.uk/it...o-Brushless-Electric-Monster-Truck-RTR__733c/
imo veel interessanter

Laatst bewerkt:
conclusie, zet het maar uit je hoofd om dure aankopen uit de VS te doen, je ben voor zulke grote aankopen voordeliger in Europa.
Kleine aankopen daarentegen zijn weer iets anders, hop ups enz.

Als je je bij towerhobbies.com registreert dan ntvang je na en week kortingscoupons. Ik heb toen een erbe besteld ($ 669) + diverse hopups zodat het totaalbedrag $803 was. Daarover kreeg ik met de coupons $ 200,00 korting!. Het was toen nog maar € 603 waar $ 115 voor verzending via UPS bij kwam. Twee (!!) dagen later kwam UPS aanrijden met de mededeling dat ik €100 aan BTW en invoerrechten moest betalen. Hiervoor kon ik een machtigingsformulier invullen dus je hoeft niet eens geld in huis te hebben.

Kortom, voor € 609,00 had ik binnen twee dagen mij revo met Castle link, swybars, spur en piniun, traxxas connectors en een center diff. in huis. Als je dit allemaal in Nederland moet kopen ben je ruim € 800,00 kwijt. Dus... hoezo niet uit Amerika halen? ik heb zelfs de economie gesteund door netjes BTW te betalen :rolling:

zoals ik al zij "geen idee wat daar nog voor kosten bij komen" tog jammer dat zo'n fucking sweet (thats a technical term:P) auto zo duur is... waarschijnlijk elke cent waard tho...

Is er een alternatief brushless systeem dat jullie zouden aanraden als ik de kosten een beetje wil drukken? (student enzo niet heel veel geld tot mijn beschikking na schoolboeken enzo...)

EDIT: Batterijen en een charger enzo heb ik al (was tog van plan een paar 2s lipo's te gaan halen eigenlijk) dus die aanbieding is voor mij persoonlijk minder interessant...

Laatst bewerkt:
Tja, worth every f#cking penny :-) het duurste onderdeel is de Mamba Monster combo maar die MOET je hebben want hier geldt; goedkoop is onherroepelijk duurkoop.
Wellicht even door sparen?
Let overigens wel op met lipo's, 100 ampere continu is het absolute minimum.

zoals ik al zij "geen idee wat daar nog voor kosten bij komen" tog jammer dat zo'n fucking sweet (thats a technical term:P) auto zo duur is... waarschijnlijk elke cent waard tho...

Is er een alternatief brushless systeem dat jullie zouden aanraden als ik de kosten een beetje wil drukken? (student enzo niet heel veel geld tot mijn beschikking na schoolboeken enzo...)

EDIT: Batterijen en een charger enzo heb ik al (was tog van plan een paar 2s lipo's te gaan halen eigenlijk) dus die aanbieding is voor mij persoonlijk minder interessant...

Rustler VXL duuh :)
kan je eventueel nog een duurzamer chassis ondersteken van RCM
Home - RCM RC Products, LLC

En je kan zijn spoorbreedte verbreden zodat die even breed is als een Jato door er extended arms aan te zetten.

Feit is, hiervoor zijn er tal van upgrades beschikbaar

Maar uit de doos is die al bashready

Als je je bij towerhobbies.com registreert dan ntvang je na en week kortingscoupons. Ik heb toen een erbe besteld ($ 669) + diverse hopups zodat het totaalbedrag $803 was. Daarover kreeg ik met de coupons $ 200,00 korting!. Het was toen nog maar € 603 waar $ 115 voor verzending via UPS bij kwam. Twee (!!) dagen later kwam UPS aanrijden met de mededeling dat ik €100 aan BTW en invoerrechten moest betalen. Hiervoor kon ik een machtigingsformulier invullen dus je hoeft niet eens geld in huis te hebben.

Kortom, voor € 609,00 had ik binnen twee dagen mij revo met Castle link, swybars, spur en piniun, traxxas connectors en een center diff. in huis. Als je dit allemaal in Nederland moet kopen ben je ruim € 800,00 kwijt. Dus... hoezo niet uit Amerika halen? ik heb zelfs de economie gesteund door netjes BTW te betalen :rolling:

aha!
dat is dan weer wel interessant om te kopen uit amerika (althans bij DIE verkoper ;)), maar goed om weten ;)

thx!

PS: je vermengt dollars en euro's in 1 en dezelfde zin....

Heel scherp ;-) moet zijn:

"Het was toen nog maar $ 603 waar $ 115 voor verzending via UPS bij kwam. Twee (!!) dagen later kwam UPS aanrijden met de mededeling dat ik €100 aan BTW en invoerrechten moest betalen."

ik heb gistermiddag mijn ezrun ontvangen voor in de revo.
meteen erin gezet.
Wat een geweld! Ik heb niet eens vol gas kunnen rijden daar is de straat veel te klein voor.
Komend weekend maar een grote vlakte op gaan zoeken.

motor was warm maar niet heet nadat de packs leeg waren.
Ik rij nu met de orginele vertanding van de standaard revo. 19 pinion met orginele spur (weet ff het aantal tanden niet).

een grote plek weet ik nog wel.
ik had toen een nitro en ree er soms op het terrein van de makro in hengelo
heb je echt megaveel ruimte.

ik heb mijn E revo geprobeert.
de eerste rit heb ik rustig aan gedaan.
ik vond er echt veel kracht in zitten.

De tweede rit durfde ik wel harder te gaan.
de E revo is dan wel standaart maar heeft echt veel kracht.
ik stond er echt verbaast van te kijken.

het is echt geen miskoop om een normale E revo te kopen.
Ik ga hem zeker nog wel opvoeren.
Ik ga me er zeker in verdiepen om hem sneller te laten lopen.

ik heb gistermiddag mijn ezrun ontvangen voor in de revo.
meteen erin gezet.
Wat een geweld! Ik heb niet eens vol gas kunnen rijden daar is de straat veel te klein voor.
Komend weekend maar een grote vlakte op gaan zoeken.

motor was warm maar niet heet nadat de packs leeg waren.
Ik rij nu met de orginele vertanding van de standaard revo. 19 pinion met orginele spur (weet ff het aantal tanden niet).

Op hoeveel cellen LiPo rij je? En enig idee hoe warm hij is? In graden, niet in woorden :p

Vandaag maar even gebeld hoe het met de helden van TNT Post is en de verwerking van het inklaringsformulier dat ik zondag vertstuurd had. Het antwoord was dat ze de brief vandaag wel gingen behandelen waarschijnlijk...
Zit wel een niveau verschilletje tussen UPS en TNT zeg, ik gok 99% :-(

De Maxx Mashers zijn hele leuke banden voor lekker allround use. Dus van de straat, naar het gras via het zand is allemaal geen probleem. Rij je toch meer in zand, gras of andere ondergronden (in ieder geval geen asfalt) dan kun je ook de Badlands overwegen.

Voordeel van de Maxx Mashers boven de Badlands zijn dat ze iets breder zijn en daardoor ook een iets bredere wegligging hebben en dat ze minder baloonen vanwege een sterkere sidewall. Zoals eerder aangegeven is de Maxx Masher ook meer een allrounder en slijt deze bij lange na niet zo hard als de Badlands (vooral op asfalt).

de originele banden zijn echt perfecte all-around banden hoor.
Je meot alleen even gaten in de band maken zodat zand er uit kan aan de buitenkant, en de gaten in de velg dicht maken zodat het er aan de binnenkant neit in komt.
ik rijd al vrij lang met die banden als bash wieltjes, en gaat erg mooi. :) voor het het circuit heb ik standaard de Bow-Ties er op zitten.

Welke tape (merk, type) gebruiken jullie om de banden te 'tapen' ?

Snap dat ie zeer goed moet plakken en absoluut geen rek mag hebben, maar ben niet zo thuis in de diverse soorten 'plakband' :-)

Ductape. Regelmatig in de actie bij een winkel waar ik me de naam even niet van kan herinneren, soort van Etos ofzo. Met dezelfde ductape heb ik ook de binnenkant van mijn Savage Flux kap geplakt, wordt de kap een heel stuk steviger van en minder gevoelig voor schade en breuken.

@ Klamath, stock banden rijden kan uiteraard ook. Maar durf er me geld op te leggen dat de Maxx Mashers overal beter presteren dan de Talons ;).

@ Klamath, stock banden rijden kan uiteraard ook. Maar durf er me geld op te leggen dat de Maxx Mashers overal beter presteren dan de Talons ;).

Mischien, maar ik durf er ook geld op te leggen dat je meer geld kwijt bent voor de Mashers dan voor de stock wielen. ;)
Over betere prestaties.. ligt eraan waar je op rijd. de demodag afgelopen zondag in borne maakte ik gewoon frontflips bij het remmen (als ik te hard moest remmen) zelfs met een middendiff in de Revo, op de stock bandjes. (Leem/klei ondergrond.)

CompareChart.jpg

Enig idee hoeveel soorten duct tape er zijn ? :-)

Maar ik begrijp dat jullie niet iets heel speciaals gebruiken dus.

Een kijken of ik die premium ergens kan krijgen in NL, iets meer betalen om het zo goed als mogelijk te doen voordat je de banden dicht lijmt vind ik wel de moeite waard.

Laatst bewerkt:
Back