E-REVO topic

men zal het zien aan mijn posts en aan de soort vragen die ik stel, maar ik ben dus een newbie, dus vergeef mij als ik obvious vragen zou stellen :oops:

Maar zou een "STEEL CONSTANT-VELOCITY DRIVESHAFTS" in dit geval geholpen hebben?

Wat mij bij mijn hoofdvraag brengt, als ik die optielijst bekijk bij de E Revo, zie ik opvallend veel aluminium stukken eigenlijk, is het dan nuttig om de stock stukken (die niet aluminium zijn, maar gewoon kunststof veronderstel ik) van de ophanging te vervangen door zulke upgrades?

Is het dus een meerwaarde om op die specifieke onderdelen te investeren of is dat puur weggesmeten geld en is het gewoon mooi voor de looks?

Hoewel mij E-Revo nog besteld moet worden kan ik wel wat antwoorden geven ;-)

Waarschijnlijk zou die schade er niet zijn met een metalen as maar... de schade is door iets veroorzaakt. Als dat nou een flinke smakker geweest is, wordt dit via de metalen as doorgevoerd naar het differentieel met een kans dat het differentieel of ander onderdeel in de aandrijflijn beschadigt. Die kosten zijn vele malen hoger dan een kunststof aandrijf as.

Als je echter 3 kunststof aandrijf assen per week verslijt kun je toch overwegen om metalen te nemen.

Verder maken de metalen "hop-up's" de auto stijver en zouden dus een beter weggedrag moeten verzorgen. Ook zijn ze steviger en breken dus minder snel maar ook dat zou een nadeel kunnen zijn.

Verder is een forum om ervaringen te delen en vragen te stellen. Dat doe ik ook zoals je gezien hebt. Gelukkig zijn de mede forumleden zo beleefd om hier niet over te klagen maar dat binnensmonds te houden :rolling:

Die foto is van mij en ik rij nu achter elkaar de zelfde schade rij met 6s dus zit ook wel heel erg te denken aan die stalen assen!!

Zo, nu ben ik aan de beurt. :-)

Bij Toemen hebben ze de E-Revo (niet Brushless dus) voor € 500,00 met 2x NiMH accu en lader.

Als ik deze koop en later een Mamba Monster ESC + Motor upgrade doe via Ebay, dan vind ik in mijn "schuur" nog wel een leuke bestemming voor de accus, regelaar en 2x 550 12T motoren.

Is de E-Revo los van de motoren en regelaar technisch wel geheel identiek aan de Brushless Edition?

>>>>>>>>>>>
Hieronder de upgradeset voor Brushless van de Traxxas site.
E-REVO GEAR COVER AND MOTOR PLATE FOR SINGLE MOTOR INSTALLATION: The new E-Revo (#5605) was designed from the ground up to handle extreme brushless torque and power. Traxxas makes it easy to convert from dual motors to a single brushless motor setup. Choose your favorite electric power plant and bolt it in using the Traxxas single motor gear cover and blue-anodized aluminum motor plate. The one-piece gear cover keeps dirt and debris out, while allowing easy access to the pinion and spur gear. Slipper clutch adjustments are easy thanks to the exposed slipper nut. These parts give your brushless install a clean factory fit and finish. Fits E-Revo model 5605.

Part #5677X Cover, Gear/ 3x8mm cs (1) (for single motor installation, use with motor plate #5690X)
Suggested retail price $3.50

Part #5690X Plate, Motor (for single motor installation, use with gear cover #5677X)
Suggested retail price $10.00

okidoki!

Heel erg vriendelijk bedankt allersinds ;)

Hoewel mij E-Revo nog besteld moet worden kan ik wel wat antwoorden geven ;-)

Waarschijnlijk zou die schade er niet zijn met een metalen as maar... de schade is door iets veroorzaakt. Als dat nou een flinke smakker geweest is, wordt dit via de metalen as doorgevoerd naar het differentieel met een kans dat het differentieel of ander onderdeel in de aandrijflijn beschadigt. Die kosten zijn vele malen hoger dan een kunststof aandrijf as.

Als je echter 3 kunststof aandrijf assen per week verslijt kun je toch overwegen om metalen te nemen.

Verder maken de metalen "hop-up's" de auto stijver en zouden dus een beter weggedrag moeten verzorgen. Ook zijn ze steviger en breken dus minder snel maar ook dat zou een nadeel kunnen zijn.

Verder is een forum om ervaringen te delen en vragen te stellen. Dat doe ik ook zoals je gezien hebt. Gelukkig zijn de mede forumleden zo beleefd om hier niet over te klagen maar dat binnensmonds te houden :rolling:

Zo, nu ben ik aan de beurt. :-)

Bij Toemen hebben ze de E-Revo (niet Brushless dus) voor € 500,00 met 2x NiMH accu en lader.

Als ik deze koop en later een Mamba Monster ESC + Motor upgrade doe via Ebay, dan vind ik in mijn "schuur" nog wel een leuke bestemming voor de accus, regelaar en 2x 550 12T motoren.

Is de E-Revo los van de motoren en regelaar technisch wel geheel identiek aan de Brushless Edition?
ja, is voor zover ik weet helemaal gelijk. (behalve dan dat je geen 2.4GHz zender maar 27MHz AM erbij hebt )

Over die Stalen assen, deze werken wel heel mooi in de E-Revo. en hierdoor houd de aandrijflijn het inderdaad vele malen beter vol dan met de standaard plastic assen.
Met de plastic assen moets ik 1 per 2 ritten vervangen. (1 rit = zo'n anderhalf uur rijden.) omdat deze helemaal gingen torderen door het koppel van de brushless setup.
de Stalen assen geven tot nu toe geen krimp.

De slipperclutch moet juist als zwakste punt in de aandrijf lijn ingesteld staan. dus als er dan een klap doorheen gaat, is het deze welke de klap opvangt.
In mijn Revo zitten dus op het moment Stalen CVD's (van traxxas) en stalen centerassen (van kershaw designs) :)

true. mja, als je goede Truggy wielen op de Revo wilt zetten moet je dat toch al doen. :) maar idd, een goed punt om rekening mee te houden. het zijn immers weer extra kosten.

In dat geval toch maar de ERBE dan, jammer dat Towerhobbies geen cent korting wil geven...
Wellicht eerst de stalen assen kopen ;-) en dan hopen dat ze snel een mail sturen sturen met kortingscodes.

en lid worden van de super saver club! dat verdien je meteen terug in de verzendkosten. een jaar lidmaadschap kost geloof ik $9,99 en usps verzending is dan $75 ipv $100

en dan nog zou ik aanraden om met ups te verzenden. mijn ervaring met usps&towerhobbies bestellingen is dat het erg lang kan duren (>1 week). mjn laatste bestelling heb ik met ups gedaan en dat ging bijzonder snel (3 dagen) en volgens mij heb ik minder hoeven afdragen aan btw. waarom weet ik niet.

als dat echt vie een mail moet, mag je van mij part dat via mijne doen. ik heb toch niet veel intressants, geef ik liever iemand weet ik hoeveel korting. stuur maar een pb, stuur ik wel de gegevens als je wilt.

ja, sorry. het is een feit net als mijn theorie ook een feit is (hoge interne weerstanden in een accu kunnen slecht zijn voor je regelaar). ik wil alleen maar zeggen dat we het allebei niet zeker kunnen weten.

ik heb even gekeken op monster.traxxas.com: Gearing - Traxxas Online Community
volgens mij reed hij met 18/54(88km/u) vertanding of met 22/56(104 km/u). Misschien dat henky23 nog even kan zeggen met welke tandwielverhouding hij gereden heeft.

Hoi ik reed met 18/65
Omdat met de included 54spur de motor heel dicht op men esc zat..
Had ik het toch maar gereden met die 54t

bovendien (met alle respect) was de gebruiker, voor zover ik kan inschatten, niet echt goed op de hoogte van brushless setups en kan het zijn dat er sprake was van een gebruikersfout.

Ik zit idd nog niet zo lang in brushless,
Maar heb wel redelijk wat autos gehad en me er flink in verdiept.
De winkel zei tegen me dat ik ook gewoon met stock gearing kon blijfen rijden,ook op 6s.
Wel vreemd vind ik het nog steeds is dat die zwarte kabel los was aan de batterijen kant.
Ik denk nog steeds dat die lost gegaan is en kortsluiting veroorzaakt heeft.

of het nou de vertanding was, de accu of de regelaar, volgens mij heb je gewoon pech gehad. in de manual staat ook dat 18/65 voor alle accu configuraties geschikt is. jammer dat je'm meteen verkocht hebt.

Over die Stalen assen, deze werken wel heel mooi in de E-Revo. en hierdoor houd de aandrijflijn het inderdaad vele malen beter vol dan met de standaard plastic assen.
Met de plastic assen moets ik 1 per 2 ritten vervangen. (1 rit = zo'n anderhalf uur rijden.) omdat deze helemaal gingen torderen door het koppel van de brushless setup.
de Stalen assen geven tot nu toe geen krimp.

De slipperclutch moet juist als zwakste punt in de aandrijf lijn ingesteld staan. dus als er dan een klap doorheen gaat, is het deze welke de klap opvangt.
In mijn Revo zitten dus op het moment Stalen CVD's (van traxxas) en stalen centerassen (van kershaw designs) :)

Ik moet ook regelmatig mijn assen vervangen dus hetb vandaag ook maar de Stalen CVD's (van traxxas) besteld. waaroom heb jij de stalen centerassen (van kershaw designs) en niet die van traxxas??

groet Ronald

Laatst bewerkt:
Nou, ik ben bijna rond met de bestelling. Het wordt wel gewoon nederkland want anders ben ik te afhankelijk van de oogkleppen van onze geliefde Douane.

Als kleine aanpassingen
>> E-Revo® Performance Sway Bar Kit
>> WHEELIE BAR

Ik zit nog te twijfelen over een Center Differential. Gebruikt een van jullie en/of is dit aan te raden?

Is er verder één set om te upgraden naar stalen aandrijfassen of zijn dit verschillende onderdelen?

@Ronald, die assen zijn van Klamath. De Quote was niet helemaal goed gegaan waardoor het mijn tekst lijkt.

Laatst bewerkt:
@Driver: Ik heb assen van kershaw designs omdat er nog geen stalen assen van traxxas beschikbaar waren. (Nu nog steeds niet als ik emt niet vergis.)
Echter, de center assen torderen niet. het probleem wat ik emt de center assen had was dat er steentjes achter de center skidplate gaan, en hierdoor diepe sneden veroorzaken in de achterste center as.

Als kleine aanpassingen
>> E-Revo® Performance Sway Bar Kit
>> WHEELIE BAR

Ik zit nog te twijfelen over een Center Differential. Gebruikt een van jullie en/of is dit aan te raden?

Is er verder één set om te upgraden naar stalen aandrijfassen of zijn dit verschillende onderdelen?

@Ronald, die assen zijn van Klamath. De Quote was niet helemaal goed gegaan waardoor het mijn tekst lijkt.

@Egbert: en center diff heb ik zelf tot nu toe nog niet nodig gehad. Ik ben zelf ook bang dat als ik er een center diff in zet, en 1 wiel komt een keer van de grond, dat me dat de band gaat kosten.
Een onderdeel welke ik wel alleen maar kan aanbevelen zijn de long wheelbase draagarmen.
Hierdoor heb je in het principe geen wheeliebar meer nodig. (je kunt nog steeds wheelies voor elkaar krijgen, maar veel minder snel.

het nadeel is uiteraard dat hij nog iets minder goed een bocht om wil.
Dit is echter prima te compenseren door de beugel voor de maximale stuuruitslag te moneteren. (de servo armpjes hebben 2 gaten, stock zitten de linkages op de binnenste, die zet je dan dus in de andere. )
Hierdoor houdt je de draaicirkel behoolrijk klein. (is ook waarom ik tot nu toe nog geen center diff heb gekocht.)

Het stalen CVB setje is inderdaad maar 1 kit. dit zijn echter wel alleen de assen naar de wielen toe. ( TRX5451R )
als je de long wheelbase draagarmen er op zet heb je echter ook de langere inner drivecups voor achter nodig. ( TRX5153R ) (omdat de assen door deze draagarmen iets naar achteren staan moeten ze heel iets langer worden.)

De long wheelbase draagarmen zijn hier te vinden. TowerHobbies.com | Traxxas Suspension Arm Set Adjustable Wheelbase Revo
(word de wheelbase dus 19mm langer door. :) )

Ik heb zomaar het vermoeden dat jij op 6S rijdt :-)
Ik wil beginnen op 4S met de zware vertanding van de bijgeleverde set (kleine spurgear) Ik neem aan dat de wheelies dan ook niet zo heel snel komen. Ik vind de wheely bar er wel gaaf uit zien dus die wil ik sowieso hebben.
De center dif vind ik mooi qua techniek. Ik snap echter wel wat je zegt. De Amerikanen zijn hier echter gek op, toen Traxxas deze nog niet had, werden deze veelvuldig met de hand gemaakt. Wat ze er over zeggen - om het ontploffende wiel te voorkomen - is dat je de standaard 100 olie moet vervangen door dikkere 500. Dat schijnt te helpen.

Wortd de Revo met de lange wielbasis ook koersvaster op hoge snelheden of maakt dat weinig uit en is het vooral om wheelies te voorkomen? Het nadeel vind ik toch wel dat je dan weer langere aandrijfassen moet hebben...

Back