E-REVO topic

Nope, al eerder geprobeerd.. Helaas, want korting is bijna net zo groot als verzendkosten express zending..

Staat trouwens ook bij de coupons :

Special Savings for International Customers
12 Ways to Save Plus
Tower Hobbies understands that international customers could use some extra R/C savings. Place a qualifying order and for a limited time we'll subtract up to $250.00 from the total.. All you have to do is click on the appropriate ad number in the list below and it will be placed in your shopping cart. The more you order, the more you save.

If Your Order Totals: YOU SAVE Use Ad#
$100.00 - $149.99 $20.00 010RE
$150.00 - $199.99 $30.00 010RF
$200.00 - $249.99 $45.00 010RG
$250.00 - $299.99 $60.00 010RH
$300.00 - $399.99 $75.00 010RJ
$400.00 - $499.99 $100.00 010RK
$500.00 - $599.99 $125.00 010RL
$600.00 - $699.99 $150.00 010RM
$700.00 - $799.99 $175.00 010RN
$800.00 - $899.99 $200.00 010RP
$900.00 - $999.99 $225.00 010RT
$1000.00 or more $250.00 010RV

This sp! ecial international offer is yours exclusively and you must order using this e-mail address. Offer is not retroactive. Please, only one promotional ad number per order.

Laatst bewerkt:
Deze is inderdaad persons gebonden, ik heb het net geprobeerd. Met de douanekosten, BTW en ivoerkosten voor de transporteur is deze duurder dan de € 659,- die Toemen rekent. Balen zeg!

Wil niet zeggen dat ik het er niet voor over heb hoor, maar ik ben gek op koopjes...

Nog even een vraagje voor de 2S rijders: gebruiken jullie het kleine 54T spur gear en de standard pinion en zo ja, is die dan lekker alround 'over powered' voor straat en terrein
of moet ik een andere vertanding zoeken?

Ja, was ik al bang voor. 659 is trouwens best een nette prijs, meeste vragen 699, heb hem zelfs nog duurder gezien. Ook goedkoper trouwens, Sham had hem in de aanbieding voor 585 euro, maar kon niet leveren, heb daar 3 weken op gewacht en toen bij tower gekocht.

Ik rij nog met standaard gearing. Plenty power om door mul zand te bashen, en trek zonder problemen wheelies op de weg.. In het gras doet ie continue wheelies.. En dat allemaal op 2x 2s ! Topsnelheid weet ik niet, maar de banden ballonnen zo groot dat ik het meeeeeer dan hard genoeg vind gaan zo. Motor wordt wel warm, maar niet te heet, heb hem nog niet gemeten. De fan van de ESC springt niet eens aan, dus die heeft er al helemaal geen probleem mee.

Reken je wel goed bij Towers ? ok ik had 150 dollar korting maar was voor ~530 euro klaar. Maar zou hem in jouw geval zeker bij Toemen gaan halen !

We willen snel wat actie foto's van je zien !

Ik rij nog met standaard gearing. Plenty power om door mul zand te bashen, en trek zonder problemen wheelies op de weg.. In het gras doet ie continue wheelies.. En dat allemaal op 2x 2s ! Topsnelheid weet ik niet, maar de banden ballonnen zo groot dat ik het meeeeeer dan hard genoeg vind gaan zo. Motor wordt wel warm, maar niet te heet, heb hem nog niet gemeten. De fan van de ESC springt niet eens aan, dus die heeft er al helemaal geen probleem mee.

Pas wel op emt de stock vertanding en lipo's. hierdoor sneuvelen de meeste ESC's wat ik er tot nu toe van gelezen heb.

Foto's die komen wel hoor, maak je geen zorgen!

Bij Towerhbbies kwam ik op $ 669 + $ 100,00 shipping = $ 769,00 = € 545,00 + 19% BTW + 3% douane = € 664,00 + inklaringskosten van DHL....

Wat heb jij dan betaald? (wie is Sham trouwens?)

ESC problemen zijn met de 2x 3s zippy packs, die gebruik ik niet.

Shamrock, is een modelbouwshop (een hele grote) in Maastricht.
Shamrock-Maastricht.nl

$ 669 + $ 100,00 shipping = $ 769,00 -150 = 619 = 443 euro kosten TNT waren 95 euro = 538 euro totaal ongeveer, mijn levering zaten wat meer items in (extra connectors, pushrods en nog wat delen.. dus helemaal precies opsplitsen is lastig.

Laatst bewerkt:
Foto's die komen wel hoor, maak je geen zorgen!

Bij Towerhbbies kwam ik op $ 669 + $ 100,00 shipping = $ 769,00 = € 545,00 + 19% BTW + 3% douane = € 664,00 + inklaringskosten van DHL....

Wat heb jij dan betaald? (wie is Sham trouwens?)

meld je gewoon aan bij de nieuwsbrief van th, dan heb je binnen de korste tijd zelf ook coupons. als je ook lid wordt van de super saver club, krijg je korting op de verzendkosten.

ik heb voor mezelf gekeken en kwam op $75 verzendkosten via usps of $105 via UPS(2-3 dagen).

Shamrock, is een modelbouwshop (een hele grote) in Maastricht.
Shamrock-Maastricht.nl

$ 669 + $ 100,00 shipping = $ 769,00 -150 = 619 = 443 euro kosten TNT waren 95 euro = 538 euro totaal ongeveer, mijn levering zaten wat meer items in (extra connectors, pushrods en nog wat delen.. dus helemaal precies opsplitsen is lastig.

Maar dan is deze door de Douane geglipt want normaalgesproken betaal je de BTW toch nog erbij?

Vaak wel. Echter heb ook ik recent besteld bij TowerHobbies (Savage Flux en nog zo'n $250 aan onderdelen) en ik heb daar geen BTW of andere kosten aan gehad. Ga er maar vanuit dat je het moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen ;)

Prijs/kwaliteit LiPo's : Zippy / Flightmax / Turnigy (allemaal HobbyCity)
Kwaliteit : o.a. SMC.
Van het prijsverschil kun je 6 extra Zippy's etc kopen, maar sommige zweren dat de prestaties van de SMC zoveel beter zijn dat ze de prijs waard zijn. Ik rijd zelf met 6 Turnigy 2S LiPo's. Bevallen super tot nu toe !

Sorry dat ik het zeg, maar de ESC problemen (de smeltende esc in ieder geval) is niet veroorzaakt door een bepaald type accu, maar door de motor te licht vertand te hebben bij de spannings niveua's van Lipos.

Ik ga hier nu niet weer het hele verhaal van de schakelverliezen opnoemen. (kun je geloof ik op wikipedia wel nalezen) maar een te lichte vertanding is echt finest voor een regelaar.
Heb het gisteren nog gemerkt met m'n Novak HV-Pro setje in de E-Slayer (jaja, hij rijdt nu einderlijk! :D ) Ik had de vertanding nagerekend, uitgaande van het 4.5T HV-Maxx setje wat m'n vader in z'n E-Maxx heeft zitten.
blijkt dat in mijn revo gearbox (gelocked in de 2e versnelling, zodat deze ook kan remmen op de motor en achteruit kan.) een close ration 2e versnelling heeft. de motor staat dus te licht vertand. hierdoor werd gisteren m'n regelaar dus behoorlijk warm, terwijl de motor redelijk koel bleef.
en voordat nu het argument komt dat het door de Lipo's komt, dit setje werd gevoed door 2x 2s Trakpower hardcase lipo's (4900mAh), welke wel degelijk van erg goede kwaliteit zijn. ;)

Anyways, het was maar een goed bedoeld advies voor die vertanding. als het goed gaat is het ja geen probleem. (ik zou alleen geen speedruns proberen. :) )

Sorry dat ik het zeg, maar de ESC problemen (de smeltende esc in ieder geval) is niet veroorzaakt door een bepaald type accu, maar door de motor te licht vertand te hebben bij de spannings niveua's van Lipos.

dat kan je alleen zeker weten als je erbij bent geweest en alle temperaturen(motor en regelaar) goed hebt bijgehouden. jouw theorie kán kloppen, de theorie van de lipo's kán ook kloppen. beiden kunnen problemen opleveren met de regelaar. een te lichte vertanding zou ook problemen kunnen opleveren met de motor.

bovendien (met alle respect) was de gebruiker, voor zover ik kan inschatten, niet echt goed op de hoogte van brushless setups en kan het zijn dat er sprake was van een gebruikersfout.

dat kan je alleen zeker weten als je erbij bent geweest en alle temperaturen(motor en regelaar) goed hebt bijgehouden. jouw theorie kán kloppen, de theorie van de lipo's kán ook kloppen. beiden kunnen problemen opleveren met de regelaar. een te lichte vertanding zou ook problemen kunnen opleveren met de motor.

Laten we het zo zeggen. Dat wat ik net heb getyped is zeker weten geen theorie, maar een feit. een FET kan niet direct schakelen. hiervoor is tijd nodig. in deze tijd heeft de FET een weerstand, dat betekend dat er een spanning over staat en er een stroom doorheen loopt. in deze staat dissipeerd een FET redelijk veel energie. (terwijl een FET die helemaal 'open' of 'gesloten' is bijna niets dissipeerd. )
Als je de FET dus veel laat schakelen, dissipeer je veel energie, en zal de FET heel erg opwarmen.

Ik heb er een tijdje geleden eens een mooi plaatje ter illustratie voor gemaakt wat ik bedoel.
Untitled-4.jpg

De horizontale as is de tijd, de verticale as de stroom (en respectievelijk de spanning.)
helemaal links is de stroom 0, en de spanning maximaal (accuspanning dus) het vermogen wat de FET dissipeerd is dus 0, gezien vermogen spanning maal stroom is. (hoewel dit uitgaande is van de ideale componenten, zal dit in eht echt ook kloppen, omdat er geen stroom loopt door een open FET.)
anyways, helemaal rechts is de stroom maximaal en de spanning 0 (gesloten schakelaar.) weer is het vermogen 0. in het echt zal dit niet helemaal 0 zijn, omdat een FET altijd een heel erg kleine weerstand zal houden. dit is normaal gesproken echter te verwaarlozen.

In de tijd dat de FET schakeld zie je echter dat de stroom, nog de spanning 0 is. dit beteken dat je in deze tijd aardig wat vermogen dissipeerd.
als je de regelaar dus heel veel laat schakelen, heb je veel meer van deze vermogens pieken, en zal de regelaar dus erg warm worden.

Het is iets waar men absoluut rekening mee moet houden. al helemaal als je met de vermogens bezig bent als een novak HV setje, of in dit geval dus een MMM setje.

ja, sorry. het is een feit net als mijn theorie ook een feit is (hoge interne weerstanden in een accu kunnen slecht zijn voor je regelaar). ik wil alleen maar zeggen dat we het allebei niet zeker kunnen weten.

ik heb even gekeken op monster.traxxas.com: Gearing - Traxxas Online Community
volgens mij reed hij met 18/54(88km/u) vertanding of met 22/56(104 km/u). Misschien dat henky23 nog even kan zeggen met welke tandwielverhouding hij gereden heeft.

Henky reed met de standaard verhouding, welke 18/64 is ;)

en ja, een hoge interne weerstand is slecht. ten eerste worden de acuu's erg warm bij gebruik. ten tweede kan de regelaar de energie van het remmen niet snel genoeg kwijt, waardoor de accuspanning gaat stijgen. (de MMM heeft immers geen rem-chopper, dus alle energie van het remmen moet wel naar de accu gaan. :) )

het punt hierbij is echter, de 5000mAh 30c (40C burst) zippy accu's worden neit warm bij gebruik. hierdoor is het onmogelijk dat deze een te hoge interne weerstand hebben, gewoonweg onmogelijk.
Maar je hebt wel helemaal gelijk dat een te hoge interne weerstand slecht is. (voor de regelaar en de accu's. )

Henky reed met de standaard verhouding, welke 18/64 is ;)

het punt hierbij is echter, de 5000mAh 30c (40C burst) zippy accu's worden neit warm bij gebruik. hierdoor is het onmogelijk dat deze een te hoge interne weerstand hebben, gewoonweg onmogelijk.
Maar je hebt wel helemaal gelijk dat een te hoge interne weerstand slecht is. (voor de regelaar en de accu's. )

hij kan ook bedoeld hebben dat hij de stock tandwielen gebruikt heeft die bij de auto worden geleverd. over zijn accu's: hij kan gewoon pech hebben gehad dat er een slechte accu of cell tussen zat. kan iedereen overkomen.

maw er zijn meerdere wegen.....

het zou mooi zijn als henky23 iets meer info zou geven. iedereen met een e-revo bl kan er baat bij hebben. wat wij nu doen is alleen maar gissen.

men zal het zien aan mijn posts en aan de soort vragen die ik stel, maar ik ben dus een newbie, dus vergeef mij als ik obvious vragen zou stellen :oops:

Maar zou een "STEEL CONSTANT-VELOCITY DRIVESHAFTS" in dit geval geholpen hebben?
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/accessories/cvds.jpg

Wat mij bij mijn hoofdvraag brengt, als ik die optielijst bekijk bij de E Revo, zie ik opvallend veel aluminium stukken eigenlijk, is het dan nuttig om de stock stukken (die niet aluminium zijn, maar gewoon kunststof veronderstel ik) van de ophanging te vervangen door zulke upgrades?

Is het dus een meerwaarde om op die specifieke onderdelen te investeren of is dat puur weggesmeten geld en is het gewoon mooi voor de looks?

Scheveningen:D:D en toen ging de driveshaft er aan:(

en toen was het over
Shaft-RV.jpg

Back