E-REVO topic

@Klamath,

Je kan met de Bow-ties gerust op straat rijden hoor. Na een jaar on-road zijn ze nog niet versleten.

Net zoals met de Dirt Bonz banden van HPI, die slijten on-road ook niet:)

Greetz,
Joram

Je had idd beter 30C kunnen nemen, maar als ik zo de reviews lees, blijken ze prima te werken op rustlers en e-revo's:D

Greetz,
Joram

nu net nog druk bezig geweest met ombouwen. de Revo heeft nu 1 stuurservo (Savöx 20kg) met een alu armpje aan de servo safer. de Swaybars zitten gemonteerd, de Long wheelbase draagarmen zitten er op en uiteraard de JConcepts velgen met de Bow Ties. (hebben ook een beetje offset naar buiten)

heb de body van binnen beplakt met ducttape. en heb de MMM firmware geupdate naar v1.21 (beta) heeft nu iig een automatische Lipo herkenning.

alleen vind ik 1 ding vreemd. als ik de stekker van de 2e accu er op doe, krijg ik een vonkje. (er gaat dus meteen een stroom lopen.. ) dit lijkt mij neit normaal, hebben andere mensen dit ook met hun MMM? dit is met de schakelaar op 'off' trouwens.

Laatst bewerkt:
alleen vind ik 1 ding vreemd. als ik de stekker van de 2e accu er op doe, krijg ik een vonkje. (er gaat dus meteen een stroom lopen.. ) dit lijkt mij neit normaal, hebben andere mensen dit ook met hun MMM? dit is met de schakelaar op 'off' trouwens.

Had ik ook last van, maar na vaker aansluiten niet meer.
Heb je ook foto's ben benieuwd.

Vonkje is heel normaal!

Er word opeens stroom aangesloten en dus krijg je een vonk, ik had last van flinke knallers, maar sloot dan ook direct een 5S aan....

Al wat pics voor ons Tim?

Greetz,
Joram

het vonkje betekend echter wel dat er meteen een stroom gaat lopen.. dus de accu's na het rijden echt meteen loskoppelen! (anders trekt dat de spanning te laag lijkt me!)
Ik zal eens kijken of ik de camera van m'n zusje kan 'lenen' :)

wil straks iig nog even naar almelo gaan op het circuit. ben erg benieuwt hoe de auto nu rijdt.

Veel mensen zijn bekend met die vonk bij het aansluiten van de accu's.

"No Spark Calculator" --> R/C Calculations

Btw, niet geschikt voor mamba esc's, zie "note".

Hmm, gisteren heb ik 2 rondjes op het circuitje gereden, en toen was er al iets kapot. :( de kruiskoppeling van de aandrijfas rechts-voor (de kant aan het wiel) was afgescheurd.
Beetje een tegenvaller, gezien ik er normaal (behoorlijk rustig zelfs) mee had gereden.
Gelukkig had ik thuis nog oude aandrijfassen van m'n Revo liggen. hier even zo'n onderdeeltje af gehaald, en hij doet het weer.
Bij nadere inspectie bleek het afgebroken onderdeeltje ook helemaal in 2en gespleten te zijn. (over een erg rare, zaagtandachtige breuklijn. dus ik denk dat dit een productiefoutje is.) Eens een mailtje sturen naar Traxxas, en kijken wat zij ervan zeggen. (hoewel ik daar niet echt veel van verwacht om eerlijk te zijn.. )

nee, was er alleen. rijden en foto's maken gaat helaas niet. (iig ik kan het niet :p )

Zal vanmiddag maar eens kijken of ik een paar foto's kan maken. donderdag gaan we de ERBE va m'n kameraad ophalen. nog een keertje in de duinen rijden dan. :)

Zo.. einderlijk eens een paar foto's gemaakt. :)
DSCN4454.jpg

DSCN4455.jpg

Stukje groter dan m'n XXX-T MF2 :)

DSCN4457.jpg

Enkele stuurservo (met Alu servo-safer arm)

DSCN4458.jpg

De long wheelbase armen. normaal staan die aandrijfassen dus recht naar buiten. nu maakt de auto, met de Talon banden, een burnout als je gasgeeft, een wheelie heb ik nog neit voor elkaar gekregen met deze draagarmen er op. :) (op 6s)

DSCN4462.jpg

Mooie kap.

DSCN4459.jpg

Alleen een beetje dun (zoals alle traxxas kappen.) dus maar verstevigen door er duct-tape in te plakken. :) (beschermd de lak ook meteen)

DSCN4460.jpg

De Swaybar voor.

DSCN4461.jpg

En uiteraard achter.

Morgen gaan de de Revo van m'n kameraad ophalen... zal de camera iig meenemen. 9eens kijken of ik dan nog een paar mooie shots kan maken. :) )

Laatst bewerkt:
NICE:D

Je had de body met glasvezeltape moeten intapen. Ik heb nog een hele rol liggen, heb daarmee ook mijne ingetaped, versterkt enorm:)

Greetz,Joram

Burn-outs ipv wheelies ... hmm dan heb ik toch liever wheelies denk ik :D

Maar wat is het groene op je kap ??

Ziet er verder lekker uit man ... zal wel een monster zijn op 6S!

Haha het ziet er wel vaag / vet uit :D.

Inderdaad kunnen sturen is opzich ook wel weer handig, vooral met die snelheden!

EDIT: Ik zie je nieuwe aanwinst nog niet in je handtekening op het forum (hint).

hoi Klamath,

mooie foto's!!

Die Swaybar´s zijn die van Traxxas fo van een ander merk? wil ze er ook op gaan zetten maar welke?

Hoe zit dat met die long wheelbase armen? Heb je dn meer controle over de auto?

Ik heb een paar 3s 5500 lipo's besteld ben benieuwd of ik het dan nog onder contrle kan houden? welke tand wielen heb je er op zitten?

Groeten Ronald

ik heb de standaard vertanding voor 4s Lipo er op zitten (naar mijn weten moet dit ook gewoon perfect zijn voor 6s. en heb tot nu toe nog geen temperatuur issues gehad.)

Die swaybars zijn afkomstig van een Revo Platinum edition (zijn dus origineel traxxas)
echt een aanrader om ze origineel traxxas te nemen vind ik, want die kun je er zeker weten zonder problemen op schroeven.

Die long wheelbase draagarmen. ten eerste, de achterwielen worden verder naar achteren gezet ten opzichte van het gewocht van de auto. (de gewichtsverdeling pas je immers niet aan) hierdoor kan de wagen geen wheelie meer trekken (teminste, ik heb tot nu toe nog niet genoeg grip kunnen krijgen om een wheelie te maken weer.)
verder is een langere wielbasis stabieler. als je over dwars een bocht om gaat, zal een auto met een korte wielbasis eerder achterstevoren staan dan een auto met een langere wielbasis. :) (teminste, voor zover ik weet.)
De Revo rijd in ieder geval erg goed zoals deze nu is.

Morgen ga ik dus met een kameraad mee om zijn Revo op te halen. deze is den nog helemaal standaard, en kunnen we ze zo naast elkaar vergelijken. dan weet ik meteen of deze hop-ups hun geld waard zijn. :)

PS: ik vind de Revo perfect te controleren op 6s. echter, ik heb met de Lipo vertanding pas gereden toen de long wheelbase armen er op zaten, dus weet niet hoe snel de wagen normaal een wheelie trekt. maar als ik de filmpjes mag geloven best snel.

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Gr.
Tim:bye:

Back