E-REVO topic

Thanks Tim,

ik heb een revo standaard met 4s en trek zelfs tijdens het rijden een wheelie dus ben benieuwd zaterdag dan heb ik mijn lipo's. tog maar ff die andere spur er op zetten!!

Die swaybars moet ik ok maar even bestellen mijn revo gaat vrij snel om vind ik. Ik heb de vering aangepast omdat ik vond dat hij nog al snel de grond raakte gaat nu wel veel sneller om:(. Nu heb ik lipo's een stuk minder zwaar en wil de orginelen veren wel weer even proberen. Kan jij me zeggen wlke kleur er voor en achter standaard zitten.

Die long wheelbase draagarmen ook van Traxxas?

Groeten Ronald

oja waarom heb jij maar 1 stuurservo????

Omdat die 20kg servo van Savöx sterker en sneller is. :D (en gezien de regelaar toch niet waterdicht is,. heb ik ook niet per se waterdichte servo's nodig. :) )

Die draagarmen zijn ook origineel traxxas. (heb ze ook nog niet van een ander merk gezien. )

wat betreft de veren. voor zit roze, en achter zit goud.

Als ik vragen mag, waar heb je die Lipo's besteld? ben zelf nog aan het kijken voor een 2e setje 3s Lipo's namelijk, maar die Zippy lipo's zijn weer out of stock.

Laatst bewerkt:
lipo's bij toemen in Den Bosch. niet goedkoop maar wel hele goeie nal zeg ik het zelf. Ik heb de 7,4 5000 en daar kan ik lekker lang op rijden. en ik kon niet zoveel andere vinden van 5000m of meer ivm de rijtijd

Toemen Modelbouw - Shop Detail

Groeten Ronald

lekker weer om te rijden vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Hoi, ik heb zowat de hele topic van de E-Revo doorgelezen omdat ik ook plannen heb om eentje te kopen.

Maar ik blijf met 1 vraag zitten, welke lipo packs zijn nou de beste (even niet kijkend naar de prijs) voor de E-Revo brushless ?

Ik had bv deze gevonden : SMC Sport-Max 7.4V 9000mAh 28C Hard Case LiPo Pack w/Traxxas - 9028LT ^ - eHobbies

Die leken me echt ultiem, maar kan er nergens echt specs over vinden. Zit wel tra connector op, dus zal voor Traxxas zijn, maar maatvoering ?

Heb al geleerd dat ik minimaal naar 28c moet kijken, maar ik wil ook zo lang mogelijke rijtijd.

Ik heb ook gezien dat de grotere mAh packs meestal 2p2s zijn, maakt dat wat uit tav de 2s packs ?

Hoe denken jullie over de maxapms Lipo's ? E-Revo Lipo Packs | MaxAmps.com

Over deze SMC C-Max 7.4V 5200mAh 40C+ Hard Case Lipo w/Deans [SMC-5240CM] - $103.00USD RC-Mushroom, Your One Stop RC Pro Shop ook erg goede dingen geschreven, maar die zijn 'maar' 5200 mAh. Ze vertellen wel in andere forums dat ze door de 40c+ rating zeer geschikt zijn voor de MMM.

Klopt het ook dat je beter een echte lipo lader kunt kopen met balancer erin ipv een bestaande lader te gebruiken (die wel lipo aankan) met een losse balancer. Schijnt iets te zijn met de spanningsdrop die de losse adapters geven.

Als je op het Traxxas forum kijkt lopen ze bijna allemaal weg met de Zippy's van Hobbycity ;) Die zijn stukken betaalbaarder als de SMC's en zeker de Maxamps....

C-rating hangt af van wat voor capaciteit het pack heeft , 3200mah en 28C schiet nog niet echt op ;) Vanaf 4000mah en dan 25C constant is interessant , kort gezegd alles wat boven de 100Amp. continue kan leveren...

Hier heb je een mooi plaatje om te zien wat je aan ruimte hebt:
Traxxas Online Community - View Single Post - Do 30mm thick lipo's fit? Zippy 5s 3000mah

De grotere 2S2P packs zijn in feite 2 2S packs samengevoegd tot 1 , voordeel daarvan is dat je de capaciteit verdubbeld maar ook de belasting (C-rating) verdubbeld.

Op deze manier heb ik zelf 2x 2S2P packs gemaakt van 4 gewone 2S 5000mah packs , met als resultaat een 14,8v 10.000mah pack voor in de Summit :mrgreen:

Noodzaak voor hardcase is er bij het E-Revo-platform niet in mijn ogen... Het chassis/de batteryboxen zijn 1 grote hardcase ;)

Ik heb voor de Summit ook gewoon softe lipo's genomen. Het zijn maar 15C packs (20c piek) maar met de 4s2p opstelling en brushed set-up moet dat genoeg wezen.

De C-rating zou genoeg moeten wezen idd ;) Maar wordt zo als nog een prijzige aanschaf bij 2 packs... 250 dollar voor een setje.. Daar heb je aardig wat Zippy's voor :!: , denk dat je daar zomaar 2 sets (4 packs) Zippy's voor hebt

Er zijn 5S packs van 5000mah die precies passen , 2 van die packs parallel leveren meer volt en iets meer capaciteit ...

Welke zippy's bedoel jij dan ? Zijn er zoveel op die site ? Echt goede ratings (20c+/5000mAh) kan ik daar niet vinden.. maar misschien kijk ik nie goed.

Dacht eigenlijk dat 125 dollar voor een 9000mAh pack 28c goede prijs was, een 40c 5000mAh zit toch ook in die richting ?

Zat al ff te zoeken op het Traxxas forum welke het nou precies waren...

20C+ en 5000mah zijn er echt wel hoor ;)
Zal wel ff het 1 en ander bij elkaar zoeken...

Kan ze zo snel ff niet vinden ... Maar er zijn (waren) verschillende (o.a. 5s) packs te krijgen bij Hobbycity die passen..

Zowel in 3000mah als 5000mah , 2 van die packs parallel moet voldoende wezen.

Op het Traxxas forum worden ze heel veel aangeraden zodra ze over lipo's beginnen.
Max-amps en dergelijke worden afgebrand tot op de grond vanwege de veelste hoge prijs in vergelijk met de Zippy's die hetzelfde presteren en volgens sommige beter...

Ik zou als ik jou was (net als ik met de Summit) ook ff je licht op gaan steken op het Traxxas forum , die jongens daar zijn er al veeel verder mee omdat ze het spul ook eerder beschikbaar hadden ;)

5S packs die passen, daar zou ik graag een link van zien.

Die SMC LiPo's zijn echt TOP kwaliteit. De Zippy's zijn iets minder maar daarin tegen wel stukken betaalbaarder.

ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C voor $28 al vind ik het wel magertjes, die 100A.

Gewoon zoeken op 2s1p, 2s2p etc dan kom je vanzelf wel wat tegen.

is er iemand die la problemen heef met zijn MMM??

ik wel was al een paas keer in het bos wezer rijden niets aan de hand alles goed.

gister 15 min knallen op een grote parkeerplaats zetten hem even uit en wilde daarna niet meer aan???????

hij vonkt nog wel maar verder helemaal niets meer!!!

ik rij met 2 x 2s lipo die het nog prima doen in mijn E Maxx dus daar ligt het niet aan.

iemand een idee?????????

Groeten Ronald

Ik heb wel een Castle link, al je bij mij in de buurt woont kun je wat mij betreft wel eens langs komen. :) (Overijssel)

Heb de achterste kruiskoppelingen van m'n aandrijfassen al behoorlijk getordeerd zitten nu (zijn nu toch al ruim 1 mm getordeerd) dit na nog maar 2 maal rijden.
Zal wel het nadeel zijn van die long wheelbase draagarmen, je kunt sneller optrekken zonder een wheelie te maken, dus krijg je meer kracht op je assen.
ga nog even kijken waar ik die traxxas CVD's ga bestellen, maar die moeten er dus toch wel gauw op komen.

Laatst bewerkt:
Heb er nu ook een SAVAGE FLUX bij!!!!!!:D
Nu eerst even foto's van beide mamba monsters, en hou in de toekomst een verslagje bij wat de voor en nadelen zijn.(wat er eerst kapot gaat):evil:
Foto's:SAVAGE FLUX VS E-REVO - Windows Live

Laatst bewerkt door een moderator:
Back