E-REVO topic

heb al een hele lading zooi voor m'n ERBE als die er is.
-2x 3s lipo
-setje Pro-Line Bow Ties (op JConcept velgen)
-Setje HoBao truggy wielen
-Swaybars (voor en achter)
-Long wheelbase draagarmen
-Savöx 20kg Servo (ik stap meteen over naar 1 stuurservo op deze wagen :) )

en met dank aan Joram, nu ook een Castle link om de regelaar in te stellen. :D
moet alleen nog op z'n minst 10 dagen wachten :( ach ja, als ik hem dan einderlijk heb, is de vreugde alleen maar goter. ^.^

Op 6s gaat wel errrrugh hard hoor. Heb je ook de juist gearing hiervoor in huis? Ik heb zaterdag even op 6 s gereden 18/62, en op ongeveer halve snelheid rijdend, punch control op 100%, en nog wheelie's trekken!!

Staat spectaculair, maar is niet echt mijn ding. Als het dan fout gaat, gaat het ook serieus fout!!

Een tip, stop een servo verlengkabeltje tussen ontvanger en regelaar, hoef je niet steeds de ontvanger box open te schroeven om de esc instellingen aan te passen

Op 6s gaat wel errrrugh hard hoor. Heb je ook de juist gearing hiervoor in huis? Ik heb zaterdag even op 6 s gereden 18/62, en op ongeveer halve snelheid rijdend, punch control op 100%, en nog wheelie's trekken!!

Ik heb zelf een hekel aan wheelies. maar daarom plaats ik de achterwielen ook verder naar achteren. :) ook zal die revo bijna alleen maar op een circuit rijden denk ik, dus zal wel goed komen. Ik ben iig erg benieuwt.

Moet de gearing aangepast worden om op 6s te rijden? de gearing waarmee deze standaard komt zou toch al goed moeten zijn hiervoor?

Kwestie van proberen en de temps in de gaten houden.

erevo_speed_chart_461.jpg

Hallo ik ben nieuw hier.

Ik heb van de week een nieuwe E revo gekocht leuk speledingetje!!!

Weet iemand het nut van die dichte wielen???

Groeten Ronald

wat gebeurt er als je die gearing niet aanpast?? dit is mijn eerste autootje (E revo)

Groeten Ronald

Laatst bewerkt:
Hoe hoger je gearing, hoe zwaarder de balasting. Voor on-road kan je wel wat hoger, maar met off-road gaat je motor dat niet leuk vinden....

Dichte wielen hebben het nut dat er niet zoveel vuil in komt, scheelt je veel poetsen + minder luchtweerstand dus meer snelheid:)

Greetz,
Joram

18/54 op 4s,.. en 24/54 op 6s? Ik had verwacht dat ze hem met meer cellen lichter zouden vertanden. mja, dan moet de standaard vertandiong zat kunnen. :)

Die snelheden die ze aangeven zijn altijd de Max. gearing. Net zoals de rustler kan 110, op extreem hoge geraing, puur voor on-road.

Stock op 6S gata al hard zat, en je moet echt niet hoger gearen voor off-road!!!

Greetz,
Joram

Zeg mannen. Op pagina 21 hadden we het er over:

TRX3080 Traxxas Connector (Female) (2) € 6.30 = 3,15 PS!!
TRX3081 Traxxas Connector (Female) (25 € 37.70 = 1,51 PS!!

Ik ga me er een paar bestellen aangezien ik binnenkort wat LiPo's krijg. Is het een idee dat we deze (3081) met zo'n alle kopen ? Dan stuur ik ze in een enveloppe naar jullie toe?

Zeg mannen. Op pagina 21 hadden we het er over:

TRX3080 Traxxas Connector (Female) (2) € 6.30 = 3,15 PS!!
TRX3081 Traxxas Connector (Female) (25 € 37.70 = 1,51 PS!!

Ik ga me er een paar bestellen aangezien ik binnenkort wat LiPo's krijg. Is het een idee dat we deze (3081) met zo'n alle kopen ? Dan stuur ik ze in een enveloppe naar jullie toe?

Ik heb wel belang bij 4.

hoera, vandaag de JConcepts velgen met Bow Ties binnen gekregen. :) en de Savöx 20kg servo. (die heb ik alleen nu in m'n Revo 2.5 gezet.. wissel ik wel om als de E-Revo binnen is denk ik. )

Hallo,

ik heb pas een nieuwe E-Revo MMM gekocht helemaal top. ik heb nog nooit eerder een RC auto gehad maar ik kan er goed aan wennen het is leuk!!!

nu heb ik 2 keer een setje nimh accu's gekocht bij de auto en dat rijd heel leuk maar wil er denk ik wel een setje lipo 7,4 bij hebben. nu wil ik natuurlijk met bijde rijden. moet ik dan elke keer die tand wieltjes wisselen???

ik heb die grote er even geprobeerd af te halen maar dat lukte niet echt. Kan iemand vertellen hoe???

Ik weet heel weinig van RC en dus ook mijn E-Revo MMM. Is er iemand die er ook 1 heeft en een keer wil gaan rijden en het een en ander kan uitleggen onder het gemak van een bak koffie????? wil ook wel het een en ander aanpassen veranderen maar wat??

Ik heb de vering achter verzwaard/stugger (zaten er bij) maar heb het gevoel dat hij nu vaker om gaat???

Groeten Ronald

Laatst bewerkt:
Je kunt kijken naar een setje swaybars voor de Revo. Ik heb een setje hier liggen voor mijn Revo als die binnen is. (kan dus helaas zelf neit zeggen hoeveel het uitmaakt.)

over het wisselen van de tandwielen, ik denk niet dat dat nodig zal zijn. ze vertanden hem met lipo's zwaarder omdat die niet zover onderuit zakken bij zware belasting. maar je kunt hem ook gewoon op de lichte vetanding laten, heb je meer trekkracht. (ook als je dus lipo's gebruikt. )

ik zou het gewoon proberen, maar wel even de temperaturen in de gaten houden. (van de motor, regelaar en accu's. ) :)

Gr.
Tim

Spur gear (het grote tandwiel) kan je eenvoudig verwijderen door de slipper clutch los te draaien. (het moertje en het veertje). Met een beetje wringen kan je het lagertje er uit wippen. Als het lagertje eruit is, kan je de slip koppeling eraf pakken, en het grote tandwiel losdraaien.
Ik ben altijd in voor een bakkie koffie, maar dan wel in de buurt van Amsterdam

Vertanding hoef je niet te veranderen, tenzij je harder wilt, wat alleen voor on-road gebruik leuk is..:p

Hoe strakker je vering, hoe snelle hij omgaat. Hij kan minder inveren tijdens bochten en wat normaal in zou veren, gaat er nu bij als jee en bocht maakt. Resultaat: overhellen.

Zitten er nog steeds standaard plastic aandrijfassen op, dus die naard e wielen en midden?

Als dat nog zo is direct vervangen voor stalen versie, heeft Traxxas in het programma;)

Verder neem wat onderdeeltjes op voorraad die snel kapot gaan, pinions/spurs enzo..

Greetz,
Joram

Back