E-REVO topic

Delen voor tt kan ik wel via ebay uit engeland bestellen en mt4 is steviger dus dan moet het minder vaak. En E-revo koop ik toch ooit het is gewoon in welke volgorde ik koop dus mt4 eerst en daarna e-revo want ik moet die auto's hebben het zijn 2 hele goede auto's volgens de mensen die ik ken en wat ik heb gelezen, gezien heb.

Ik had eerst mijn T.T MTA4 en dan pas mijn e-Revo.
Ik moet wel zeggen, kwa sterkte kan niets van traxxas aan die mta4.
Dat ding is echt onverwoestbaar.
I love it!!!

Imo niet beginnen aan nanotechs, veels te duur en ze zijn niet bepaald goed. Ik heb deze altijd gebruikt: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 40C Lipo Pack (DE Warehouse). Gingen top! Moet alleen iets van het deurtje weghalen, omdat de draden uit de zijkant komen.

Hardcase schijnen ook te werken, moet je wel de vinnen weg halen van de "Lucht happer" (kwam ffe niet op de naam hoe het onderdeel ook al weer heette) die bij je accu compartiment zit.

Tip: Kijk wel voor accu's die van de DE warehouse zijn. Als je ze uit USA laat komen kost het meestal veel kwa verzenden en het zit er dik in dat je nog extra inklarings kosten over het pakketje krijgt (zeker als je 4 accu's gaat bestellen).

Ik zou de 2 stuurservo's van de e-revo willen vervangen door 1 high voltage van savox. Om ook echt de kracht en snelheid te krijgen moet ie op 7.4V en dan zijn er 2 opties: op 1 lipo accupack met als risico dat dat pack eerder (te) leeg is. Tweede optie is een aparte bec van bv cc tussen de lipo's en de servo te zetten. Met die laatste optie is het ook geen risico om met 3S te gaan rijden ;-)

Ik gok dat optie 2 veiliger is.... Wat vinden jullie?

Ajuus
Emiel

e-revo 1/8 brushless edition afstellen koppeling

ik heb een e-revo sinds een paar dagen en dit is nieuw voor mij (electro) ik krijg op de 1 of andere manier de koppeling niet goed afgesteld heb nu in 2 dagen 5 koppelingen gesloopt en word er een beetje simpel van heb alle afstellingen al geprobeerd maar iedere keer word de koppeling en het spurtandwiel zo heet dat de schoentjes in de koppeling breken of gewoonweg verbranden en de 3 bevestigings gaatje om de drukplaat te bevestigen ovaal worden inplaats van rond blijven heb spur gear gebruikt vanaf 65 tands tot 58 tands heb standaard koppelingen gebruikt en heavy duty maar het probleem blijft zich voordoen heb het ding bij een modelbouw zaak in den bosch gekocht maar die zeggen gewoon heel droog dat de koppeling dan te strak staat maar na vandaag geloof ik hun niet meer want het moertje stond op zijn uiterste stand waar je de koppeling mee kunt stellen nog iets verder draaien en hij valt van het asje af dus dat lijkt mij een beetje onzin ik heb het e-revo topic door gelezen en kwam daar tegen dat de koppeling te los staat zoals ik zelf al vermoeden dus ga het morgen weer proberen met weer een nieuwe koppeling erin kan iemand mij misschien de tip geven of mij he;lpen met die e-revo
ben eigenlijk een beetje ten einde raad

de koppeling verbrand al na 5 minuten rijden en ook het spurtandwiel krijgt dan al gelijk ovale gaatjes erin (bevestiging) en durf er geen stalen in te zetten van integy

mvg

rene

Zo te lezen heb je hem op het eind juist echt enorm veel te los gezet.
Van wat ik zo opgepikt heb af en toe in dit topic kijkend is het een kwestie van bijna helemaal aanraaien en dan een kwartslag of wat dan ook (iets in die richting dit dus niet direct doen maar eerst verder lezen tot je het zeker weet)
Is denkik om de tig paginas wel weer te lezen in dit topic
De aandrijving is standaard niet al te best op de e-revo valt wel wat aan af te stellen en up te graden
Omdat hij veel te los staat slipt hij veel wordt het heet en gaat het smelten en vertrekt hij bij de schroefgaten de spur stuk
Succes
Grts

je moer aandraaien met een steeksleutel totdat je ineens meer weerstand voelt. vanaf dat punt moet je 1/4 slag terug draaien en dan is dat de goede afstelling.

als je op het punt bent waar je meer weerstand voelt kan je nog wel het moertje verder aandraaien maar dat is NIET de bedoeling( doe je het wel dan kan het alu houdertje/plaatje verbuigen).

hartstikke bedankt voor de info ik ga het gelijk even proberen en kijken of hij nu wel heel blijft en niet zo heet word kan je zien dat modelbouw winkels er ook niet veel sjoege van hebben zal verder geen namen noemen maar als je inclusief accu's toch 1100 euro neer telt dacht ik wel te verwachten dat ik een goede info kreeg van de des betreffende rc zaak maar niet dus maar weer van geleerd in ieder geval harstikke bedankt voor de info en jullie horen het van mij of het gelukt is

mvg

rene

het is gelukt deed het prima word er een beetje bang van heb nooit met lipo's gereden ik rij normaal wedstrijden met een hormann ht3 v2 met een 26cc g4z stage2 cilinder en een zenoah 4 bouts gd270 blokje met volle krkas erin maar wat ik nu mee maakte met de e-revo dat is niet normaal het lijkt wel een raket dat er zoveel power uit een electro motortje (monster mamba 2200kv) kan komen had dit niet verwacht ondanks het 54 tands spurtandwiel blijft hij wheelies trekken zelfs bij snelheden van rond de 80 km per uur word er gewoon bang van maar iedereen harstike bedankt voor de tip kwa afstellen van de koppeling
mvg

rene

Mijn vraag is alleen, heb je meteen aan de slipper gedraaid voor je ging rijden?
Over het algemeen zijn de revo's vanaf de fabriek goed ingesteld.

Ga iig nooit een stalen spur nemen, dat echt niet nodig ( ruim 2 jaar met 1 en dezelfde spur gereden )
Upgrade's voor echt hard bashen zijn stalen assen rondom.

Heb ze zelf nooit gekocht, maar had een hele berg assen liggen + zijn ook goedkoper om te vervangen, want de stale variant kunnen ook krom worden.

En daarom kun je tegenwoordig ook online rc kopen, aangezien 75% van alle winkels niet of iig niet van alles de juiste info weet.
Is goedkoper ( zeker de accu's, want gok dat jij voor 300 euro aan accu's gekocht hebt )

westcoast ik heb er idd stalen aandrijfassen opzitten omdat de plastic maar 5 minuten hebben geleeft helaas 78 euro voor betaald maar ze blijven heel heb 2 ventilatoren op de motor geplaats en op de regelaar zat er al eentje en een stalen spurgear durf ik er niet in te zetten hou het gewoon bij de kunstof die zijn volgens mij ook sterk zat en nee ik had niks verandert aan de standaard instelling zoals die uit de doos kwam heb er nu wel een heavy duty clutch in zitten dus hopen dat die heel blijft maar heb net 2 accu packs leeg gerden en het stinkt niet meer en spurgear werd ook niet meer warm dus helemaal perfect ben jullie eeuwig dankbaar voor de tips want bij de desbetreffende modelbouw zaak waar ik de wagen heb gekocht zeiden ze het precies anders om kwa instelling die zeiden dat de koppeling te strak stond maarja wat kan je verwachten eigenlijk wel achteraf als je geholpen word door een 16 jarige eigenlijk mijn eigen fout had eerst meer info moeten inwinnen maar ik geloof dat het probleem nu wel verholpen is nu alleen nog een sterker setje banden die wel heel blijven met een snelheid van +100km (117km gemeten op een garmin gps) moet er wel bij zeggen dat de spurgear die er nu inzit een 54tands is misschien even een 58 of 62 proberen dan blijven ook mijn banden heel lol
en idd ik heb voor de accu's (4 stuks) 3s lipo's 5000mah 40c 279 eurpo betaald idd beetje veel geld
verder heb ik alleen als extra opties een outerwear gekocht voor het vuil een beetje tegen te houden en een wheelie bar erbij gekocht dat was het eigenlijk wel verder is de wagen nog zoals die in de doos zit dus geen alu draagarmen of vleugelhouder hou dat liever gewoon kunsttof is wel mooi al dat alu maar volgens mij niet zo sterk als het kunstof

mvg

rene

Aluminium buigt ook krom, en kunstof niet en je hebt wel verschil in kunstof natuurlijk.

Heleboel klagen dat de draagarmen of andere dingen breken bij een botsing, maar zo gek is dat natuurlijk niet, als je met 60 kmh op een boom rijd met je gewone auto is die ook vaak totaal loss.

Wat ik wel jammer vind is dat de standaard banden idd niet tegen 3s kunnen. De stukken vliegen eraf, maar heb nu HPI banden en die houden het goed uit. De stalen assen heb ik ook, en ook de aandrijf assen naar de differentiaal, maar deze zitten er nog niet in. Rijd nu momenteel meer op asfalt dan door zand en dan zijn goeden banden een uitkomst ivm het niet zomaar omslaan. Want alles beschadigd als hij een paar keer over de kop rolt. En helemaal de pinnen van de boddy mount waar de clips in gaan die zijn bij mij aan de voorzijde bijna tot aan de clips weg gesleten :)

Maar heb al veel plezier gehad van deze auto en daar gaat het (bij mij) om.

Back