E-REVO topic

alu is wel mooi maar ik hou het gewoon bij de kunstof draagarmen is volgens mij ook beter en over die banden idd de standaard traxxas banden voor de e-revo kunnen de hoge snelheid niet hebben ze worden 5 keer zo groot leken wel pizza's en ja dan klapt er eentje natuurlijk op een gegeven moment heb zelf eigenlijk een beetje dom gedaan door hem op straat te testen en dan nog wel bijna volgas ook dus ik had het ergens wel kunnen weten dat het fout zou gaan maarja vandag maar weer een setje andere banden gaan halen die wel de kracht kunnen verdragen en dan gaan we weer veel rij plezier met de e-revo krijgen tenminste dat hoop ik lol

mvg

rene

ik hoop dat mijn standaard draagarmen het wel ff uithouden kan altijd nog voor die rpm draagarmen gaan ik ken ze wel heb ooit een hpi baja 5b ss gehad en heb er even mee gereden die zijn zeker sterker dan de normale standaard draagarmen

zo, ben erg tevreden met de revo, wat een power :p heb hem geupgrade met stalen assen en een cooling ventilator op de motor.

nu wil ik wel eens weten welke banden er geschikt zijn voor de e revo die geen piza's worden. de orginele banden konden de 3s lipos niet aan, en de hpi racing banden die ik nu heb worden ook grote pizzas, zelfs bij 40km/h al erg. dus vrees dat die er snel genoeg ook mee ophouden.

ik ga vanmiddag even kijken voor banden voor mijn e-revo en informatie inwinnen welke banden het sterkste zijn en dan een beetje all road banden dus waar ik een beetje mee offroad maar toch ook wel onroad mee kan rijden ik zal je op de hoogte houden terunky zal kijken of vanmiddag mijn nieuwe banden wel heel blijven met de monster mamba op 2 x 3s lipo's

mvg

rene

Wedden dat het banden zijn die toevallig net bij die winkel in Den Bosch aanwezig zijn!! Je hebt nu toch wel door dat ze er daar helemaal niets van snappen!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik ben net nieuw op dit forum !!
maar nu heb ik eens een vraag over men e revo
Hij gaat bijna altijd overkop als je wat ee scherpe bocht neemt
Wat zou ik daar aan kunne doen ?
en ik heb ook nog een 3de battery nodig geen lipo maar een gewoon wel een zwaarder als de standaard

Mvg, Jens

e-revo is kwa COG (center of gravity) slecht gedesinged. Je heb een aantal opties om de e-revo minder snel om te laten vallen:
- auto lager bij de grond zetten
- dikke olie in de dempers doen 70wt oid
- swaybar set kopen

Hoi jens, rijd je op de straat of door het zand? Als je veel op de straat rijd helpen andere banden al heel goed, en misschien nog een sway bar kit. Heb zelf voor opde straat HPI phaltline

e-revo is kwa COG (center of gravity) slecht gedesinged.

Niet mee eens. van alle monstertrucks is deze toch aardig in "a class of its own"
En voor de veerweg die de revo heeft, is het Cog best laag.

Als je hem meer als een truggy wilt laten rijden, kun je de maximale uitgaande slag iets beperken. heb dit gedaan door 4 tamiya glijlagertjes in de schokbreker te doen als eindaanslag. :lol:
verder zijn de swaybars ook echt een aanrader idd.

imo hebben ze de motor veels te hoog geplaatst. Maar het is hoe je het bekijkt voor de MT klasse is de COG opzich redelijk. Maar als je meer richting de truggy kant gaat kijken (wat ik dus doe) is de COG bagger. Gehele chassis ligt best hoog(niet gelijk aan de skidplates bijv).
Maarja dat is mijn mening ;).

Met wat upgrades en wat demper aanpassingen valt er een goede stabiele wagen van te maken.

Wedden dat het banden zijn die toevallig net bij die winkel in Den Bosch aanwezig zijn!! Je hebt nu toch wel door dat ze er daar helemaal niets van snappen!!

ja idd ik ga daar ook niet meer terug naartoe lol moet nog gaan ga morgen wel ff naar bee racing in maasluis das dichterbij en die weten het wel wat het gunstigste is voor een e-revo kwa banden dan ik ga er toch niet mee op een baan rijden maar misschien is af en toe een stukje bashen in het zand of gras eigenlijk rij ik weinig of nooit op asfalt of de gewone straat

mvg

rene

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil meer bashen en springen En ik heb nog geen lipo lader :(

dan zou ik als ik jou was een setje banden kopen met behoorlijk profiel. ik weet niet wat voor met etc maar als je even op google zoekt kom je vanzelf banden tegen. lipo laders vallen wel mee qua prijs(maar dat ligt er ook aan wat je mee vind vallen) Je hebt namelijk voor 100 euro al een dual lader van imax als ik het goed heb. Misschien dat je daar dan ook nog een schakelende voeding voor moet kopen maar die kan je best goedkoop halen.

m.v.g bryan

dan zou ik als ik jou was een setje banden kopen met behoorlijk profiel. ik weet niet wat voor met etc maar als je even op google zoekt kom je vanzelf banden tegen. lipo laders vallen wel mee qua prijs(maar dat ligt er ook aan wat je mee vind vallen) Je hebt namelijk voor 100 euro al een dual lader van imax als ik het goed heb. Misschien dat je daar dan ook nog een schakelende voeding voor moet kopen maar die kan je best goedkoop halen.

m.v.g bryan

Kan je me anders een linkje geven van banden ?

Back