E-REVO topic

ik begrijp dat het bij alle zenders traploos is, maar het verschip tussen mijn ''df-02 buggy met spectrum dx3.0 zender'' en de ''e revo met tqi zender'' is dat ik nauwkeuriger gas kan geven met de spectrum, kan je gewoon rustig mee in huis rijden maar kan op het asvalt +60 km/h met de e revo moet je niet proberen in huis te rijden.

ik wil zeggen dat als ik een andere zender heb of de traxxas zender instel, dat als je gas geeft dat ie wat rustiger reageert, als ik langzaam mijn trigger inknijp gebeurt er vrij weinig tot op een bepaald punt en vliegt ie ervandoor met + - 15 km/h

ik kan ook wel rustig rijden met de traxxas alleen is het met de spectrum wat naukeuriger. ligt dat aan de auto of zender/ontvanger set?

Andere versie installeren van je firmware.
Maar dan nog vind ik het een raar verhaal, bij mij stoor ik me er iig niet aan en kan gewoon rustig rijden.

ligt iig niet aan de zender.

ik denk dan dat het gewoon wennen is met zoveel power ! :D ik heb het 54t tandwiel ook even gemonteerd, kan het nog niet uitproberen.... ze zeggen dan dat je motor minder toeren maakt en je esc langer mee gaat? ook wet ik nog niet wat ik met de gaatjes van de band/velg ga doen...

heb al het boekje helemaal doorgespit, maar de slipper clutch inrijden is toch hetzelfde als remblokken inlopen? tot ze de beste vrijvingscoefichient hebben? de eerste 2 paar batterijen heb ik met een joelende clutch gereden (niet overdreven gas geven) nu aangedraait tot ie zit en 3/4 de slag terug gedraait, werkt prima nu, heb wel het idee dat ie nu niet meer slipt als ik veel gas geef.

MAAR ik moet nog vanalles leren over deze auto, heb nog maar 4 sets batterijen leeg gedraait wegens tijdgebrek...

Inlopen vond ik altijd onnodig. Ik draaide de slipper altijd volgens de handleiding vast en dan na een batterij of 5-10 stelde ik de slipper weer opnieuw in volgens de handleiding. Daarna om de 15x gereden te hebben de slipper weer opnieuw instellen. Dit heeft voor mij goed gewerk en in bijna 1.5 jaar gereden te hebben maar 1x de slipper vervangen

owja, bijna vergeten... bij de eerste paar baterijen (dus het eerste rondje dat ik ermee heb gemaakt) heb ik meteen wat gesloopt, 1 van de achterste schokbreker was het binnenste kapje los gekomen, dus olie overal ! 1 uurtje om al de rotzooi van de auto af te krijgen !! en 5 min om er nieuwe olie in te doen. heb ze meteen maar allemaal gecontroleerd of ze vast genoeg zaten, een lullig foutje van de fabricant :(

en die long travel armen waar zijn die goed voor? bashen? maar word de auto toch onstabieler van???

Volgens mij staat dat ook in de manual. Summit heeft ze standaard erop zitten dus zoals de naam doet vermoeden long travel. Ik heb ze er iig nooit opgezet.
Je kan wel de veren vervangen voor sterkere die erbij zaten.

nou, heb m al redelijk in bedwang gehad vandaag!! wel veel pauzes genomen om hem af te laten koelen met dit weer! beetje sprongetjes van 1 meter oefenen, leren hoe je moet landen en hoe je hem recht krijgt.

de castle link heb ik er niet bij gekregen.

het blijft een heerlijk auto'tje, helaas is vandaag op het gras mijn achterband gescheurd. ik vermoed dat hij niet goed gelijmd was vanaf de fabriek. zou ik hier nog garantie op krijgen? ik kan geen losse bandjes vinden van dit model alleen MET velg en per set.

Goedkoper zijn ze er niet, voordeliger is dus met velg kopen.
Al zou ik lekker een leuk 2e hands setje kopen, en meteen wat anders als de talons.

Hey,

Iemand een wheeliebar tekoop?
Had een maar ben hem blijkbaar ergens verloren.
Nu mijn mooie blauwe wieltjes binnen zijn wilde ik ze monteren maar nergens is hij nog te vinden.
Dus moest iemand nog een liggen hebben, mag zonder de wieltjes zijn.
Grtz

Back