E-REVO topic

Tja, de meeste die actief waren hebben de revo ingewisseld voor wat anders, ik dus ook.
En het is ook een goed teken toch, dan rijdt het meeste ten minste zonder problemen.
 
na het schoonmaken van mijn slipper clutch brak er dit stukje vanaf...
full

De slipschoentjes (weet niet hoe het heet). Gaan wel gewoon in de pinnetjes want die zitten er gewoon nog aan. Volgens mij moet het geen probleem zijn maar ik dacht ik vraag het toch maar even.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaar dat dit idd gewoon ook vervangen moet worden omdat het nu krom is en je dus de slipper nooit meer goed af kan stellen.
En een uitspraak die je zelf ook wel eens gebruikt..........:rtfm: :D
 
Het zal niet zo krom als een banaan zijn hoor, maar je kunt het wel eerst proberen.
Ik had het de 1e keer ook zo gedaan ( niet de manual gelezen ;-) ) en kon m ook niet meer afstellen.
nieuwe halen was ook niet de kosten, dus heb m maar vervangen en afgesteld zoals ik eerder heb gepost, en gereden zonder problemen sindsdien.
 
pfff, ik heb net een week of 2 nieuwe diffs+behuizingen. Maar nu zie ik dat allebei de diffs aan 1 kant lekken en dan wel deze kant:
full


Dus ik ging ze open maken, er zat wel olie in het diff(smering genoeg), maar de echte functie van het olie was weg. En dat na 4-5 ritjes.

Ook zag ik dat de blauwe o-ringen niet meer gaaf waren maar wat afgesleten aan sommige stukken. Daardoor gaat het lekken.

Maar het rare was dat toen ik beide diffs kocht dat ze allebei al lekte zonder 1 meter gereden te hebben. Hoe is dit mogelijk :confused::confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet meteen afschieten, maar in de diffs zitten toch lagers bij de uitgaande as ?

Als die speling hebben of zelfs 'slingeren' dan zal de rubber niet lang leven.
 
ja maar de lager zit niet om de uitgaande as, maar om die case van plastic. Dus als er speling in de lager zelf zit dan beweegt de hele case mee. Niet dat je daar geen schade aan overhoud je ring en pinion gear vinden dat niet lekker denk :p.
 
Hmm, begrijp wat je bedoeld.

Krom asje ? Moet toch iets zijn wat die rubbers kapot maakt. Misschien slechte batch maatvoering behuizing ?

Als lagers slecht zijn, ookal zitten ze niet direct op de as die lekt, zal het asje toch 'klappen' krijgen, weet niet goed hoe ik dat beter moet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
De rubbers zijn slecht. In de slash 4*4 zitten de zelfde. Ik ga binnenkort gewoon rubber O-ringetjes gebruiken, zijn onderweg.
 
Hmm, begrijp wat je bedoeld.

Krom asje ? Moet toch iets zijn wat die rubbers kapot maakt. Misschien slechte batch maatvoering behuizing ?

Als lagers slecht zijn, ookal zitten ze niet direct op de as die lekt, zal het asje toch 'klappen' krijgen, weet niet goed hoe ik dat beter moet zeggen.

nee ik snap je wel maar mijn lager is zoiezo in orde ;).

Wat bricks al zegt het zijn slechte rubbers. Ik ga gewoon rondrijden en wanneer de auto weer uit elkaar gaat vervang ik de o-ringen door iets beters.

Voor mij is de olie functie toch niet zo belangerijk, als het maar smering krijgt en dat krijgt het zoiezo :).

Bricks mag ik vragen welke jij hebt?
 
Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken een e-revo brushless aan te schaffen. Kunnen jullie mij vertellen of er nog zwakke punten aan deze auto zijn en of ik er direct een aantal onderdelen bij moet bestellen?

Alvast bedankt!
 
Back
Top