E-REVO topic

Wijken de diameters van de tandwielen dan zoveel af? Mod1 is een grovere vertanding, dus logisch dat je dan minder tanden op het wiel hebt
Zie de foto.
Heb geprobeerd de diameter van het gat zoveel mogelijk gelijk te houden in beide foto's.
Uiteindelijk valt het verschil in totale diameter nog wel mee (houd er wel rekening mee dat de 40t iets gekanteld is op de foto).

De 18t 32p is iets kleiner in diameter dan de 14t mod 1 (zo lijkt het op de foto), waarschijnlijk zal 14-40 mod 1 dus net gaan passen.
Maar volgens mij trekt de erbe met gemak een vertanding van 18-40, dus dat zou makkelijk passen, aangezien de mod 1 18t weer groter is dan de 32p 18t...

Voor de liefhebbers, hier nog een gave omreken tabel. Gewoon je auto kiezen achter elke waarde, dan de band selecteren en uiteindelijk bereken je de theoretische eind snelheid (zonder weerstand, ed.):
R/C Calculations

Als ik overigens zo die tanden zie van de mod 1, denk ik dat ik toch maar eens de overstap ga wagen. Ziet er veeeeel degelijker uit.

Laatst bewerkt:
hallo, nu ik mijn nieuwe e-revo eens heb getest zit ik met een probleempje, ik zit namelijk met een slag in mijn achterwiel, ik heb de band al volledig gekontroleerd die zit perfect, ook heb ik al laten draaien zonder wiel loop recht, ik heb intussentijd dit wiel al een keer of tien eraf gehaald, maar dit blijf hetzelfde,
de band is perfect gelijm heb het uitgemeten,
de as draait perfect zonder band,

en toch die slag, iemand dit ook voor gehad,
of iemand een oplossing?

alvast

Gaat het wiel klapperen als je rijd ?
of is het echt zo'n slag als in een fietswiel ?

Als je wiel gaat klapperen tijdens het rijden dan zit er warschijnlijk vuil in je band.

nee dat kan niet, er is zeker geen vuil aan de band, maar als je traag rijd dan is het echt een slag in het wiel, bij snel rijden, gaat het linker wiel echt als een razenden tekeer, ik heb er zelf niets aan gedaan, de wagen komt net uit de doos, bij de eerste test niet zo opgelet maar nu ik eens in het bos ben gaan rijden, valt het echt op, ook bij het sturen , voel de de wagen steeds uit ballas trekken door het achterwiel, ik heb ook het een paar keer afgetrokken en er WD-40opgedaan maar niets help,
hopelijk kunnen jullie me helpen
699 euro mag wel recht lopen volgens mij

nee dat kan niet, er is zeker geen vuil aan de band, maar als je traag rijd dan is het echt een slag in het wiel, bij snel rijden, gaat het linker wiel echt als een razenden tekeer, ik heb er zelf niets aan gedaan, de wagen komt net uit de doos, bij de eerste test niet zo opgelet maar nu ik eens in het bos ben gaan rijden, valt het echt op, ook bij het sturen , voel de de wagen steeds uit ballas trekken door het achterwiel, ik heb ook het een paar keer afgetrokken en er WD-40opgedaan maar niets help,
hopelijk kunnen jullie me helpen
699 euro mag wel recht lopen volgens mij
Het gebeurde dus meteen toen je het wiel de eerste keer liet draaien? Defty bedoelt niet vuil aan de band, maar vuil IN de band. Ik heb hetzelfde voor met een van mijn oude e-revo wielen, maar ik heb het gevoel dat dat komt doordat er nog altijd (na vele pogingen om het eruit te halen) wat vuil in zit...

Tsja, terug naar de winkle voor advies c.q. garantie? Het is in ieder geval niet normaal en ook niet goed
Je kunt eens proberen te balanceren? Ik doe dat zelf wel eens met een oude aandrijfas, waar ik alleen het laatste stukje van gebruik (zit in de wheel-carrier) Die kan dan vrij ronddraaien. Wiel er op zeten, en dan het zwaarste punt draait vanzelf nar beneden. Kwestie van wat extra gewicht aan de andere kant in plakken, en dan moet het weer (een tijdje) goed gaan. Er zij voldoende topics gewijd aan het balanceren van wielen, moet je maar even zoeken op dit forum
Andere optie is toch de band van de velg te halen, en te controleren of de insert (schuimrubber binnenband) nog wel heel is. Ik heb wel eens gehad dat die niet goed meer was. (overigens wel veroorzaakt doordat er veel zand in was gekomen). Hoe je de band verwijderd is ook meer dan voldoende aan bod geweest, en eenvoudig terug te zoeken.
Overigens zijn de standaard banden die gemonteerd zijn niet van wereld kwaliteit, je kunt afhankelijk van je situatie, overwegen een paar betere banden te kopen. Sinds er in de truggy cup een bandenreglement is, worden er met enige regelmaat goede 2ehands banden aangeboden via dit forum

Tsja, terug naar de winkle voor advies c.q. garantie? Het is in ieder geval niet normaal en ook niet goed
Je kunt eens proberen te balanceren? Ik doe dat zelf wel eens met een oude aandrijfas, waar ik alleen het laatste stukje van gebruik (zit in de wheel-carrier) Die kan dan vrij ronddraaien. Wiel er op zeten, en dan het zwaarste punt draait vanzelf nar beneden. Kwestie van wat extra gewicht aan de andere kant in plakken, en dan moet het weer (een tijdje) goed gaan. Er zij voldoende topics gewijd aan het balanceren van wielen, moet je maar even zoeken op dit forum
Andere optie is toch de band van de velg te halen, en te controleren of de insert (schuimrubber binnenband) nog wel heel is. Ik heb wel eens gehad dat die niet goed meer was. (overigens wel veroorzaakt doordat er veel zand in was gekomen). Hoe je de band verwijderd is ook meer dan voldoende aan bod geweest, en eenvoudig terug te zoeken.
Overigens zijn de standaard banden die gemonteerd zijn niet van wereld kwaliteit, je kunt afhankelijk van je situatie, overwegen een paar betere banden te kopen. Sinds er in de truggy cup een bandenreglement is, worden er met enige regelmaat goede 2ehands banden aangeboden via dit forum

bedankt voor jullie reactie, maar ik heb het probleem gevonden, de binnenkant van de band is zeer slecht gelijmd, maar zelf kan ik dat niet maken,ik heb wegens een ongeval een gedeeltelijk verlamde hand, naar de winkel kan ik ook niet terug gaan, want ik heb deze wagen op het net gekocht, ik denk dat de enige oplossing is zoeken naar een nieuwe of 2dehands
iemand een goed e-revo wiel te koop?

Waar woon je in de buurt?
als het een beetje in de buurt van Almelo is, wil ik het wiel wel voor je lijmen. (ps: dat de banden los laten is een beetje een probleem met die wielen, vooral als je op 6s lipo gaat rijden. :) )

O ja, maak meteen gaatjes in de band (midden in het loopvlak, 2 gaten zou genoeg moeten zijn)

Waar woon je in de buurt?
als het een beetje in de buurt van Almelo is, wil ik het wiel wel voor je lijmen. (ps: dat de banden los laten is een beetje een probleem met die wielen, vooral als je op 6s lipo gaat rijden. :) )

O ja, maak meteen gaatjes in de band (midden in het loopvlak, 2 gaten zou genoeg moeten zijn)

bedankt, maar ik woon in belgie, omg gent

hmmm.. Maar even rondvrage op het forum (of wellicht op het gezocht deel)
Ik weet zeker dat er wel mensen in de buurt zijn die wel even willen helpen die ene band te lijmen.
Het voordeel van die banden is wel, je kunt ze in de velg steken, en daarna pas lijmen (door er erg dunne secondenlijm in te laten lopen.)

Riko en stroomstrijkijzer komen volgens mij beide uit Gent, Riko zeker maar of je die je band wilt laten plakken weet ik niet.

mensen.
waar kan ik online(liefst europa) het beste traxxas stukken bestellen die er rap zijn.en met paypal kan betalen?

iemand tips voor mij?

Laatst bewerkt:
Riko en stroomstrijkijzer komen volgens mij beide uit Gent, Riko zeker maar of je die je band wilt laten plakken weet ik niet.

bedankt, maar ik heb vandaag 2 nieuwe wielen gekocht,
zo kan ik met dit slechte wiel eens proberen om de band eraf en er terug op te krijgen,ik heb al enkele tips hier op het forum gelezen!!

29.95 euro voor 2 orginele talon wielen is dat veel? zijn er wel met die 17 mm hex van de BE,
want ik zou ook willen kijken voor spike( toppe) wielen maar zou dat veel verschillen in prijs als ik deze op het internet koop?

kijk eens op liquidrc het is in usa maar snellere levering dan veel winkels in eu ook nog goedkoper en 70 cent verzendkosten (levering is bijna altijd binnen 1 week)

Als het wielen met banden zij dan is de prijs wel oké hoor ze zijn 36 $ in de usa en dan nog 0,99 $ verzendkosten

is hobbyking een beetje safe en goedkoop in verzending?
ik weet het het is amerika maar ik zie daar intressante dingen op staan.

iemand?

Back