dwars doorsnede HMS VICTORY

dekknieën

De dekknieën zijn vast gelijmt en wit geschilderd. De verlengde bodemwrangen heb ik aangepast anders lijken ze te zweven boven het rooster. Eigenlijk zou het hele rooster moeten worden aangepast, maar dat zat al vast gelijmt, dus dat gaat niet meer. Dit is één van de nadelen van een abbonnement, je kan niet ver genoeg vooruit kijken.

Laatst bewerkt:
dekbalken 1e batterijdek

De dekbalken uitgesneden, passen gemaakt en wit geschilderd. Als ze straks droog zijn kunnen ze er op.

Laatst bewerkt:
piet , je kan heel ver kyken als je op engelse site kyk.daar zyn ze klaar

grt timberwolf

OK, bedankt, maar voor het rooster was ik dus te laat. Het is geen ramp hoor, maar soms is het niet helemaal correct wat de bouwbeschrijving laat zien. En vooral op zo,n doorsnede zijn dit soort details toch wel opvallend te zien.

koebrugknieen

OK, bedankt, maar voor het rooster was ik dus te laat.

Hoi Pietsan, even een gewetensvraagje;

Zou je de bodemwangen van het laadruim door hebben willen laten steken tot gelijk met de plankhoogte
van het koebrugdek en de beide roosters (bak-stuurboord) aangepast hebben met een hoekje eruit,
of
Zou je de roosterdiepte in de langsrichting van het koebrugdek ingekort hebben opdat de koebrugknieen
later direkt op de koebrugbeplanking zouden staan.
Ik keek nog even op jou bijdrage # 77;blz. 6 maar kon daaruit wegens de vertekening van de foto geen
conclusies uit trekken.

ik zelf voel meer voor het laatste maar kan dat vanaf jou foto niet inschatten
wat is jou (kostenloos) advies??

gr. A3

roosters

Ik heb het probleem met de kleine roosters opgelost met een klein latje. nu lijkt het of de bodemwrangen gewoon doorlopen en niet dwars door het rooster gaan.(zie foto) Dus Adri, met een klein hoekje eruit.

Laatst bewerkt:
dekbalken

De dekbalken van het 1e batterijdek liggen erin. Op deze foto is ook te zien dat de bodemwrangen nu gewoon door het dek lopen en niet zoals DeA. het doet door het rooster.

Laatst bewerkt:
Piet,
Dit is één van de nadelen van een abbonnement, je kan niet ver genoeg vooruit kijken.

En dat is nu net het voordeel van dit forum. Als ik straks na de Victory ook de doorsnede ga maken, kan ik gebruik maken van jouw ervaring die je in dit forum met ons gedeeld hebt.
Dank daarvoor.
Jan Zwart

Te veel lof voor een simpele oplossing, maar evengoed bedankt! Ik heb ook al op andere sites gezien dat ze dit bewuste rooster aan de andere kant plaatsen omdat daar meer ruimte is. Maar ik geloof niet dat dat de juiste oplossing is, want het rooster hoort wel op deze plek.

geschutpoorten

Gisteren de 1e vier geshutpoorten voorzien van kozijnen, ziet er gelijk een stuk mooier uit!

Laatst bewerkt:
pompen

De pompen in elkaar gelijmt. Dit is een niet te onderschatten preciesie werkje, daar de hoek erg belangrijk is zodat het straks goed past. Ik heb een balkje gemaakt van 6'5 mm als mal om de hoek te bepalen (volgens bouwbeschrijving) Gelijmt met seconde lijm, maar het blijft een kwetsbaar geheel. Ga ze straks in de grondverf zetten.

Laatst bewerkt:
Met het maken van de 4 deksteunen heb ik deel 136 afgerond en moet ik nu wachten op mijn volgende 4 delen. In die tussentijd ga ik de pompen schilderen, zeekisten maken en hangmatten en alvast enkele kanonnen in elkaar zetten.
Ik geloof dat de originele steunen op de Victory vierkant zijn, DeA. levert echter ronde. Ik vind dit geen probleem en gebruik de ronde. Ze zijn te kort dus heb ik er (anders dan bouwbeschrijving) een stukje rondhout van 5 mm aangelijmt en met een vijltje de boel wat vorm gegeven.

Laatst bewerkt:
Back