dwars doorsnede HMS VICTORY

pompgaten

Vanmorgen de openingen (gaten) voor de pompen uitgesneden. Hiervoor zijn sjabloontjes die je kan uitknippen of overtrekken. En tevens de mastvoet in het model gelijmt.
Ik ga nu verder met het afwerken van de spleten naast het zaathout en de pompput fineren.

Laatst bewerkt:
totaalplaatje van het model op dit moment.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
de myne is 21 cm breed 9 cm diep en met poot 24 cm hoog.

heel mooi gemaakt piet , je schiet snel op , heb je alle onderdelen al tot nr 136.

grt timberwolf

maat doorsnede

Ik heb (speciaal voor Adri) een foto gemaakt met de doorsnede naast de Victory. De Victory meet van puntje boegspriet tot de spiegel 125 cm. dus heb je een idee hoe groot de doorsnede is.

Laatst bewerkt:
Beits

inmiddels het 1e gedeelte in de eikenbeits gezet. En het zaathout afgewerkt met schuine randjes.

Laatst bewerkt:
Fineren pompput

Gisteren begonnen met het fineren van de pompput. Ik heb blindelings de bouwwijze van DeA. gevolgd en de pompput eerst in het model gelijmt. Dit doen ze om zo een naadloze aansluiting te krijgen van de onderste plankjes. Maar achteraf was het misschien beter geweest om de put nog niet vast te lijmen zodat je makkelijker overal bij kunt.

Laatst bewerkt:
deur pompput

Het deurtje van de pompput heb ik anders gemaakt als de bouwbeschrijving van DeA. Verder zijn de bijde zijkanten en de open achterkant gefineert.

de eiken kleur van het onderste laadruim is in werkelijkheid wat lichter, de witbalans van de camera stond niet goed.

Laatst bewerkt:
kogelmagazijn

Ook hier ben ik afgeweken van de bouwwijze van DeA. omdat de geleverde scharnieren in mijn ogen te groot zijn en niet in verhouding staan tot de deksels. Ik heb kleine ringetjes aangebracht als handvaten en een piano scharnier gesuggereerd middels een stukje rond messing van 0,5 mm.

Laatst bewerkt:
Afgewerkte pompput

De pompput is klaar, ik ga het geheel als het goed droog is voorzien van een matte laklaag.

Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit en mooie oplossing voor het pianoscharnier. Die hou ik in gedachten. Het is bijna jammer dat bij de fineer de nerf meer gaat overheersen dan de plankverdeling zelf. Aan de andere kant, bij de gebeitste onderdelen zie je ze weer beter.

hoi, heel mooi.

in deel 133 , als je het midden tussen de roosters beplank , ik had dat ook gedaan , maar brak toen ik de gaten boorde.

ik heb het vervangen door een stukje triplex , is nu heel stevig .

dus weet je nu van te vooren .dat het zwak kan zyn.,omdat het door niks gedragen wordt als het geboord is.

grt timberwolf

hoi, ik boorde net en kwam erachter dat de 2 kleine gaten voor de pomp , by my meer naar binnen moet boren anders kom ik in de muur/balk terecht.

grt timberwolf

Back