En die 'wratten' zijn zeker stoer maar nu nog op een grijze versie
Sow......:schrik:

.....al effe niet meer hier geweest, tijd om draadje eens aan te vullen! Dacht dat ik al foto's had geplaatst maar andere kopzorgen zullen dat verwaterd hebben....
In het na-seizoen nog met al die 'wratten' getest, marijn was erg benieuwd wat dat met de vlieg eigenschappen zou doen...., ik eigenlijk ook wel. Tis toch wel een klein risico je kist te gebruiken als testbak, je weet niet wat er gaat gebeuren. De echte F16 zit vól met computers die alles wel weer recht trekken tijdens vliegen, hier mot het met het handje!
Hier alvast wat foto's van de 'wratten' en extrernals:
Er zijn die dag ook wat vliegende foto's gemaakt door enkele die ook bij de wedstrijddag waren maar ik heb ze sindsdien niet op weten te sporen, jammer.
Voor degenen die niet helemaal F16 'thuis' zijn en denken hoe je dit verzint.....

, de bulten bestaan écht ha ha ha!
Israel is er zo'n beetje mee begonnen, nu zijn er diverse staten die dit 'ding' hebben.
De eerste start was wel gelijk wennen maar het viel uiteindelijk wel mee. Eerst natuurlijk het zwaartepunt goed gechecked, moest klein beetje aangepast worden. Het is een dijk weerstand maar er hoefde maar erg weinig getrimmend te worden. Wel veel met gemiddeld veel meer gas vliegen dus de tanks waren sneller leeg. Van tevoren op geanticipeerd door de vlucht 3min. korter te vliegen dan normaal. Ik moet zeggen dat het er wel stoer uit ziet in de lucht. Daarna ook voor het eerst met alle external stores gevlogen, waauw, dat was een véél groter verschil, veel instabieler dan met de rug tanks, ook hier weinig trimmen. Uiteindelijk met álles er op gevlogen en dat is wel een aanslag op het motor vermogen, continue met 90% gas gevlogen waar dat normaal maar 50% is. Ik ben dan ook aan het kijken naar meer vermogen, ik was al aan het tekenen geweest voor een nog sterkere motor maar helemaal geen tijd om er aan te beginnen. Het is een voort borduursel op mijn GR180 maar dan met iets grotere compressor/turbine wielen. Verrassend kwam ik onlangs achter dat een engelse bouw collega met mijn plannen bezig is, heb er momenteel mail contact mee en de resultaten zijn bemoedigend, hij zit momenteel al aan bijna 21kg en wellicht zit er nog iets meer in!!!:zon: 3-4 kilo extra vermogen is toch wel lekker met deze F16B. Misschien dat ik in het voorjaar ook wat tijd kan vinden om deze motor op te bouwen, hier naar ander draadje voor deze motor:
[post806]
Het starten van de motor met alle rugtanks was trouwens niet echt handig, mijn motoren worden nog manueel gestart, ik moet toegang hebben. De tanks gaan echter óver de motorluik en die moesten dus iedere keer ná het starten van de motor geïnstalleerd worden wat ook weer 2 minuten tijd koste.... Dat kan anders. Momenteel dus ook bezig om mijn motoren naar automatische start om te bouwen met een kerobrander er in zodat er ook geen startgas meer nodig is, wel net zo handig!
Groetjes,
Gerald