Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Lekker bezig Gerald, vooral ook je ervaring met een volle 'bepakking'.
Staat toch weer heel anders.

Heb de vlucht gezien en dat was kikken, de kist dweilde echt in de bochten en leek massa traag zoals bij de echte.
Nu de mijne nog haha.

Kero autostart

Vandaag laatste handeling gelegd aan de automatische kerostart van de F16B dual. Alles ingebouwd, morgen hopelijk de laatste test doen en dan staat hij er klaar voor. Zie ook: [18237] kj66-conversies-56

Grotefoto-D8K8MZKD.jpg

Gelijk verder gegaan met de oranje, die motor staat inmiddels op de testbank, hopelijk ook zsm inbouwen, staan ze allebei weer klaar voor het volgende seizoen.

Grt,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren op pad geweest om de auto kerostart te testen van de F16B dual. Het waaide behoorlijk maar de wind stond redelijk over de baan dus gewoon vliegen zeg ik dan! ;) Lekker een aantal vluchten gemaakt, ging eigenlijk heerlijk. Dat is het voordeel van een grote bak, minder invloed van de wind. De kerostart werkte iedere keer perfect! :cool: Wel erg handig en relaxed, geen externe gas fles of andere spullen meer nodig tijdens de start, gewoon start sequence op gang zetten door de gas knuppel naar half en dan terug naar idle en daar gaat'ie! Mooi spul ghe ghe ghe.

Gelijk voordeel, gisteren ook nogmaals de grote schaal sadle tanks op de rug getest voor Marijn, eigenlijk voel ik nu maar weinig verschil en hij vliegt nét zo stabiel als zonder. Hebben ze bij de F16 makers toch wel over na gedacht denk ik....;)

Operatie autostart geslaagd!

Grotefoto-FHHGGG8Q.jpg

Hier een klein filmpje vanaf een mobieltje. Beetje klein maar het is HD dus effe groot scherm zetten. Kunt goed de stevige bries horen.

Groetjesss,

Hier nog een mooie foto van de wedstrijd vorig jaar van Ben Jansen:
Grotefoto-7EXN8HRH.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, bedankt Han :). Ja, sinds het nieuwe MBF zijn er nog wat probleempjes links en rechts, zo werken de oude youtube linkjes vooralsnog niet meer. Robert zal er ongetwijfeld mee aan de slag gaan maar is nu effe aan het rusten na stressvol deze migratie vlak voor zijn vakantie geregeld te hebben...komt goed!

Groetjess,

Hoi Gerald. Long time no see... :) Het blijft me verbazen dat zo'n groot apparaat op een postzegel kan landen... super om de hele evolutie van een kist mee te maken van alleen de straalmotor op tijdens de luchtmachtdagen jaaaaaren geleden tot nu. Veel succes verder. Enne ook met de depron versie blijven vliegen he.
Gr. Ronald

Hoi Ronald, inderdaad long time no see! Ja, deze grote F16 vliegt werkelijk heerlijk en langzaam ook, heeft helemaal geen mega baan nodig hoor. De depron ligt in het stof, binnenkort ook maar weer eens leven in blazen maar de hele hobby staat op een relatief laag pitje momenteel.

Groetjes,
Gerald

Sow, dat is effe geleden, tijd om een draadje af te stoffen!

Hobby 3 jaar bijna niets aan gedaan, erg turbulente tijden achter de rug. In hele korte notendop; Promotie op werk, emigreren naar zuid-Duitsland, pa overleden 2 jaar geleden, baan kwijt door faillissement, opnieuw emigreren ditmaal naar België vanwege nieuwe baan, jaartje later sluit deze basis, nieuwe basis aangeboden te Düsseldorf en inmiddels woonachtig in Venlo-Blerick alwaar nu zo langzamerhand de stof neer begint te dalen. Geschreven in één zin maar gaat zéker allemaal niet in de koude kleren zitten. Zin om te knutselen (zéker om je aandacht ff af te zetten, ontspanning) was er genoeg maar de verhuizingen en diverse locaties lieten dat niet altijd toe.

Dit jaar voor het eerst sinds tijden weer eens gevlogen, eerst met mn electro Sebart Angel en afgelopen weken eindelijk weer wat turbine vluchten met de Rafale, héérlijk om weer met mijn modellen in de lucht te zijn!

Veel groot onderhoud achter de rug, nu druk bezig met mijn F16 tweezitter. Ik had het simpele hoofdonderstel al vervangen, nu volgde het neuspootje nog. Deze niet helemaal zelf gemaakt, is een vol-koolstof prototype van Marijn (Scale-Jets) die ik nog moets afwerken, afpassen en inpassen. Zit er nu in, lijkt alweer meer op een F16B!

1k0.jpg

Hier filmpje, ik hoop dat het werkt, ben nog niet helemaal uit de nieuwere forum settings:

Ik heb vorige week nog ´aan je gedacht´: die Rutten, die was hier ook altijd! Mooie kisten, echte techneut, mooie dingen gemaakt . . .

Jammer, heeft het forum ook al verlaten . . . :(

En ziedaar! :)

Ik zeg: Welcome back, welcome back, welcome back' :thumbsup: (da's een liedje, geloof ik . . . )

Los van alle baan- en verhuisbewegingen.: ik hoop dat het goed gaat met jou en de jou dierbaren.

jan.

Back