Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Fotograferen is ook een vak apart Ronk, om een beetje de juiste kleur op je foto's te verkrijgen is fotograferen bij daglicht en zonder gebruik te maken van de flitser vaak de beste keus.Ja dat komt door de foto ik zal proberen een foto te maken hoe het echt eruit ziet
Je hebt een redelijke dunk van jezelfJa, kijk uit Ronk. Voordat je het weet krijg je een hoop gezeur over je heen over de kleuren, terwijl dit in het echt perfect is.
hou vol, bij mij is de romp ook altijd AFZIEN en DRAMA.De volgende update:
In de toetsweek was ik vaak vroeg thuis dus dat betekend niet alleen leren, maar ook bouwen
de boegbeplanking had ik al eerder helemaal weggesloopt omdat ik te weinig verjongt had. dat is woensdag bijgewerkt tot de 7e huidgang, waar ik gebleven was.
dus van zo: Bekijk bijlage 421386
naar zo:Bekijk bijlage 421387
En hier begint al duidelijk te worden dat ik de planken aan de verkeerde kant verjongt heb, er komt een negatieve zeeg in. ik dacht dat het juist beter was om aan de onderkant af te schuinen voor een betere aansluiting, maar dan krijg je dit dus.
en maar weer verder op donderdag met de 8e tot de 13e gang. de negatieve zeeg heb ik opgelost door de 11e gang evenwijdig met de bovenkant van het boegdek aan te brengen, en de kier die ontstond tussen de 10e en 11e gang op te vullen met een instekertie. Bekijk bijlage 421388 Bekijk bijlage 421389 Bekijk bijlage 421390
en de vreemde vorm die de romp maakt is op bovenstaande foto redelijk te zien, eerst loopt de lat naar binnen, vervolgens naar buiten en daarna komt de echte bocht richting de kiel weer
EN dan worden vrijdag de laatste 3 gangen aangebracht, de 14e tot de 16e. Hier had ik niks geen problemen mee, de 16e gang (bovenste plank in de kuil) volgde mooi de bovenkanten van de spanten.
De verschansingen van het half -en poopdeck lukten prima, niks geen gezeur. vooraan was dat anders, kwam bij de 16e gang erachter dat ik vergeten was te verjongen, en daardoor zouden de 2 latjes van de bakdekverschansing niet passen. de laatste 3 gangen waarvan de lijm nog niet droog was maar weer afgebroken, verjongt weer aangebracht en dat zag er al een stuk beter uit. nog steeds iets aan weinige kant maar dat komt wel goed.Bekijk bijlage 421391 Bekijk bijlage 421392 Bekijk bijlage 421393
EN nu nog de achterkant in de goede vorm van het sjabloom wat deagostini meegaf in aflevering 24 afzagen. heb het iets te ruim gehouden maar dat wordt later nog wel verder aangepast. Bekijk bijlage 421394 Bekijk bijlage 421396
de kier vooraan bij de boeg zit precies op de plaats waar ooit een geschutspoort zat dus zodra die er weer inzit is het weer helemaal top
Dus de romp van het bovenwaterschip zit dicht, ben best tevreden eigenlijks![]()