DeAgostini HMS Victory

Knappe vooruitgang hoor Rijk, even nog een tip zie dat je de stuiknaden (kopse kanten) allebei met stift behandeld hebt, ik doe er altijd maar een, komt niet zo overheersend over...
Maar dat is uiteraard wat je zelf het mooist vind.

Even een voorbeeld:
730C7765-0659-482E-B0E7-77BD2FE7560C.jpeg

Hier zijn de breeuwnaden en kopkanten ook met zwarte stift behandeld.....
De spijkers simuleer ik om eerst de gaatjes in het plankje te prikken met dat scherpe puntje (zat ooit eens bij een messenset) en daarna met de fineliner van 0,5 mm het puntje in de gaatjes te draaien en de scheepstimmerman is er dan klaar mee...;);)

Het is maar een tip maar je bepaalt het uiteraard zelf hee Kapitein :p:D

Succes verder, ik blijf je met heel veel interesse volgen vind het al een top prestatie dat je dit op jou leeftijd al aan durft en als je terug kijkt naar het begin dan ziet je romp er al 500% beter uit :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Gr Koos

hou vol, bij mij is de romp ook altijd AFZIEN en DRAMA.:mad::mad:
Opgeven is geen optie, wij gaan door waar anderen stoppen :rulez:

Mooie vooruitgang Rijk :):)
Dat gaat leuk zo :)
Langzaam maar zeker:jan:

Knappe vooruitgang hoor Rijk, even nog een tip zie dat je de stuiknaden (kopse kanten) allebei met stift behandeld hebt, ik doe er altijd maar een, komt niet zo overheersend over...
Maar dat is uiteraard wat je zelf het mooist vind.

Even een voorbeeld:
Bekijk bijlage 421570
Hier zijn de breeuwnaden en kopkanten ook met zwarte stift behandeld.....
De spijkers simuleer ik om eerst de gaatjes in het plankje te prikken met dat scherpe puntje (zat ooit eens bij een messenset) en daarna met de fineliner van 0,5 mm het puntje in de gaatjes te draaien en de scheepstimmerman is er dan klaar mee...;);)

Het is maar een tip maar je bepaalt het uiteraard zelf hee Kapitein :p:D

Succes verder, ik blijf je met heel veel interesse volgen vind het al een top prestatie dat je dit op jou leeftijd al aan durft en als je terug kijkt naar het begin dan ziet je romp er al 500% beter uit :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Gr Koos
Mooie tip van die nagels, dat overheersende had ik ook al gezien. Ik had die latten gewoon met de plintenschaar geknipt zonder ze verder glad te schuren, bij sommigen weer vergeten om de stift erlangs te halen dus maar van bovenaf gedaan:hammer:bij het volgende dek wordt het zeker netter hoor. Enne, ik durf alles hee;)

Blij om te hoor die toetsweek is verbij - vir eers - dus voluit aan't bouw!
Eerst moet de iglo nog af zodat ik er vanacht in kan slapen... Maar daarna ga ik hard joh dan sta ik continu bovenaan de pagina:yes:

Eindelijk weer eens een update, heb niet stilgezeten hoor. Ondertussen ben ik een eindje verdergekomen met de beplanking, niet veel bijzonders verder. Zie de foto's.
IMG_20210512_133133.jpg
IMG_20210512_133348.jpg

De ronding van het hek ging op zich prima met de plankenbuiger van kolderstok.
IMG_20210514_191551.jpg

En toen de luizenplecht beplankt, het breeuwen heb ik nagebootst door garen ertussen te verlijmen. Op zich kan de naad smaller, en de kleur grijs vind ik zelf nog iets te donker. Ben benieuwd wat jullie van die kleur vinden?
IMG_20210513_114743.jpg
IMG_20210513_135136.jpg

het breeuwen heb ik nagebootst door garen ertussen te verlijmen. Op zich kan de naad smaller, en de kleur grijs vind ik zelf nog iets te donker. Ben benieuwd wat jullie van die kleur vinden?
Het ziet er netjes uit hoor Rijk vooral dat breeuwen, knap hoor :thumbsup::thumbsup:

Betreffende je vraag mbt de kleur, ik persoonlijk zie liever een onbehandeld dek, de vele accessoires die hierop geplaatst worden geven dan de nodige accenten aan. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke menig.

Succes met de verdere bouw.....

In deel 90 van deagostini's bouwbeschrijving lees ik dat de Victory 3 boegbeelden heefd gehad, en dit zou het beeld zijn wat de Victory tijdens Trafalgar gevoerd heeft, te bezichtigen in het Royal navy museum te portsmouth, waar de Victory ook ligt.
Het vreemde van dit verhaal is dat ik, hoe ik ook zoek, geen enkel boegbeeld zie die er ook zo uit ziet, zelfs niet op beide sites van het museum. Weten de Victory experts hier meer van?
GetAttachmentThumbnail

Back