De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Ik heb mezelf een kadootje gegeven, kreeg wat terug van de belasting :) en ik heb mijn roltafel van mijn Mafell verkocht, die gebruikte ik zelden tot nooit.

Een Byrnes tafelzaag. Als het goed is verzenden ze hem eind deze week vanuit de US.
Dit ter vervanging van mijn huidige (proxxon FET).

hpTablesaw.png

Ik ben trouwens op zoek naar goede G-klemmen. Een beetje zoals de foto, goede stevige gemaakt van metaal.
Als iemand een goed adres weet?

Diegene die ik nu heb zijn deels van plastic en die draaien snel kapot, china lolleng kwaliteit...

g clamps.jpg

Ben benieuwd naar je ervaring met deze zaagtafel.
(En ik moet alleen maar belasting betalen...)

Ik koop nogal eens in het buitenland op internet. Als het dan in inches is lukt het nog wel maar als het in US/UK scale aangegeven is wordt het een ander verhaal.

Wat is bv 3/16" scale? is dat bij ons ook 3/16 maar dan gewoon metrisch?

Ben benieuwd naar je ervaring met deze zaagtafel.
(En ik moet alleen maar belasting betalen...)

Nou alleen maar positief! Een droom van een tafel! Dit zaagt zo nauwkeurig en met een rust en gemak.... ongelooflijk.
Dit is eigenlijk een koopje voor die prijs.
Mijn FET gaat in de verkoop.

In de topic, "Bouwverslagen Historische Zeilschepen" tel ik maar liefst 13 verslagen van de Sovereign of the Seas. Daar de Diana bijna af is en ik daarna ook de Sovereign ga bouwen, vraag ik me af of er wel voldoende animo is voor nog een bouwverslag? Graag Uw reactie.

13 !? Ik kom er maar twee actieve tegen, de andere 11 hebben wellicht hun model in de hoek gegooid.
Ik geloof dat er voor dit model niet zo'n uitgebreid verslag nodig is als voor de Diana, maar dat je zeker wel wat kunt posten.
Ieder plankje en ieder stukje tuigage lijkt me wat teveel, maar algemene voortgang is altijd goed om te zien.

ieder verslag is weer een aanvulling op een ander .

maar je moet bouwen op je eigen manier ,maar zonder bouwverslag wordt het hier op het forum erggggg leeg .

Een bouwverslag is altijd leuk (vind ik:)) maar wat Hans zegt misschien niet heel uitgebreid, alleen de high lights.

Het is ook wat Timber zegt het is heel rustig hier de laatste tijd.

Groet en alvast veel bouw plezier.

Een poos geleden dat ik hier rond gesneupt heb, maar ik zal dat toch wat vaker moeten doen zie ik, ik heb heel wat gemist zo te zien.

Dat is toch wel jammer, maar op het forum kun je ook zien dat het heel erg rustig is.
Ik vind het en beetje zonde, want je krijgt ( soms ) inderdaad het idee, om iets anders op te zoeken waar iets meer reuring is.
En inderdaad, wat Hans ook zij, er zijn niet heel veel Sovereigns of the Seas meer actief. het lijkt alsof alles in de kast geflikkerd is.

Ik kom nog geregeld langs, maar de modelbouw ligt door diverse oorzaken op een heel laag pitje.

er zijn vast nog meer "kijkers" maar ik vermoed dat door bepaalde zaken uit het verleden een aantal mensen geen zin hebben om actief een verslag bij te houden, hetgeen ook best wat tijd kost. zeker de oudere generatie, waar toch de meeste modelbouwers toe behoren, is lastiger over te halen om actief een verslag bij te houden.

ter info deze trend met lage postings is op meerdere modelbouw fora te zien.

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in Jan, het fenomeen " Forum " zal voor de jeugd waarschijnlijk niet zo aantrekkelijk meer zijn, in verband met de snelheid.
De diverse sociale media zijn natuurlijk veel levendiger.
En inderdaad, kijkers zijn er zo te zien meer dan voldoende, en de andere fora lopen inderdaad ook niet heel erg snel

Back