De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Heeft er iemand al eens aan de moderatoren gevraagd waarom we onze eigen bouwverslagen niet meer kunnen oppoetsen?

Vroeger kon je zelf oudere posts verwijderen om de leesbaarheid van het verslag te verhogen.
Dat kan niet meer. Ik vond dat een handige tool.

grt en prettige knutsel zondag, Hans

dat verwyderen via rode kruis kon alleen in het oude forum , dat het nu niet kan komt ook dat ze niet willen dat een lid zyn hele verslag in de vuilnis gooit..

wil je wat weg hebben druk op meld en het wordt weggehaald door een mod .

.....niet willen dat een lid zyn hele verslag in de vuilnis gooit..
.

Hmm Je kunt altijd je eigen posts leeg maken van je verslag, dat is nagenoeg zo goed als alles verwijderen. Dus dat is een beetje een drogreden vindt ik.

Dan nog, volgens mij moeten ze, als je dat expliciet verzoekt, alles van jouw verwijderen, profiel, foto's inclusief je gemaakte posts. Facebook heeft dat in zijn beging tijd geprobeerd tegen te houden (het verwijderen van profiles/accounts, posts, foto's etc) maar zijn op hun vingers getikt destijds.
Nu kun je op facebook alles laten verwijderen. Ze maken het niet makkelijk en er is een wachttijd van een paar weken maar dan is alles definitief weg.

Ik zal eens een moderator vragen waarom dat niet meer kan.

grt hans

Posts leegmaken kan ook niet meer na een bepaalde tijd hoor. Ik probeerde pas een ouder berichtje van mijn Batavia bouwverslag te veranderen omdat ik de tekst wat duidelijker leesbaar wilde maken, maar na een bepaalde periode kun je berichten dus niet meer wijzigen.

Rond 1570 werd al melding gedaan dat er meer dan 2.700 Nederlandse schepen rondvoeren, en dat er jaarlijks 1.000 nieuwe schepen gebouwd werden. De VOC beschikte in haar hoogtijdagen over meer dan 1500 schepen waarmee meer dan 4600 afvaarten naar Indië hebben plaatsgevonden.
Sommige bronnen vermelden medio 17e eeuw een totale vlootomvang in Nederland van meer dan 10.000 schepen.

Witsen schreef ooit:
En my gedenckt op zeeker tijdt, wanneer de meeste schepen buiten zijn, en de minste voor ons palen leggen, voor dees stad Amsterdam, getelt te hebben, 663 groote ree-zeils schepen en 586 kleine binne en bylants vaertuigen (binnenvaart- en zeegaande schepen).

Mooie geschriften! Even iets anders maar leuk even te melden uit die tijd: wie Netflix bezit, kijk de serie black sails! Een dikke aanrader over keiharde piraterij vanaf het eiland Nassau in de Caraïben in de 18e eeuw waarbij ook hier de Engelsen proberen heer en meester te worden. Stevige zeeslagen waar de stukken kapotgeschoten eikenhout je om de oren vliegt

Het boek van W. zu Mondfeld is binnen. Mooie nette hardcover goede conditie!! en dat voor 29 euro!

Nuttig boek trouwens al kun je merken dat het geschreven is in een tijd langer geleden. We hebben nu materialen en gereedschappen die toen niet bestonden. Maar de technieken zijn heel waardevol.

Ik ben blij dat ik het gekocht heb.

Back