TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is die halloween flauwekul overal aan de gang? Ik heb ze al 3 keer aan de deur gehad. Laatste groep wilde ook wel geld i.p.v. snoep.
Dus........ Caldercraft noemt vioolblokken dus sisterblokken, het aantal en afmeting klopt.
Deze fout word vaker gemaakt Klaas, de dubbele blokken voor de toppenanten worden vaak ook sisterblokken genoemt, maar in feite is dit niet correct. Dit zijn twee blokken die met touwwerk aan elkaar zijn gezet het touw word dan dubbele strop met knevel genoemd. De onderste foto in mijn comentaar hierboven is een origineel sister(zuster)blok.
Als aanvulling, op Engelse schepen werden eenvoudig twee blokken boven elkaar gestropt, één met een grote schijf (meestal het onderste blok en één met een kleinere schijf). Deze vorm werd vaak verward met viool- of sisterblokken. Vioolblokken kwamen eigenlijk alleen voor op continentale schepen. Ik denk dat ze bij caldercraft de gestropte blokken bedoelen en deze voor het gemak sisterblokken noemen, maar is dus eigenlijk niet correct.
@ Ad,
Ik wil zeker niet tegendraads zijn
Is die Trireme van Hans nú al gezonken.........![]()