Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als hier de kapitein "hijs de zeilen" roept, dan moest er wel wat gebeuren
Barbaar!!Ik zou zeggen, als je dan toch stoom aan boord hebt, zet er dan maar een schroef onder.......
En na vertrek werden alle "mooiweerzeilen" vervangen voor andere zeilen
heeft een gids uitgelegd waar de term "achterbaks" vandaan komt. Ik was al verbaasd dat het überhaupt uit te scheepsvaart kwam.
Waar komt achterbaks vandaan : Het Middelnederlandse bac betekende 'rug': als je iets stiekum deed, deed je dat achter de rug van anderen om.
Is het groter c.q. beter overzichtelijker geworden?
Gr. Ruud
ik heb 3 16 incnh (40,6 cm ) 3 loops kanonnen nodig waar zou ik die het beste kunnen kopen
en de 10 kleinere , voor schaal 1:128
De schepen waren met hun stalen delen extreem solide gebouwd, waar de houten schepen bijna niet in staat waren om b.v. Kaap Hoorn te ronden, o.a. om schade te voorkomen door met minimale zeilen te varen, daar "ramden" de barken met geweld onder veel zeil doorheen. Voor de laatste generatie was een retourtje Chili vanuit Duitsland in plus/minus 90 dagen niet ongewoon!8OIk las in die link die ik eerder gaf dat dit soort windjammers gingen reven bij windkracht 9