De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Mijn hemel, het is snel schakelen geblazen hier....;)
Rekenmachine weg en kan ik mijn woordenboek weer gaan zoeken!!

Germt

Ik denk...... iets met achtergebleven verbrandingsresten in de kanonnen na het afvuren :confused::confused:

Germt

Ik heb er minstens 3 nodig
= 3 x 0,33 cl is 0,99 cl
dat is ? kubieke meter:confused:;)

Germt

Het is niet meer dan een bodempje.
Ga hem onthouden als antwoord als de agent vraagt hoeveel ik gedronken heb. :rolling:

Een Engels woord;
Een zwarte, poederachtige substantie die hoofdzakelijk uit koolstof bestaat en wordt gevormd door de onvolledige verbranding van hout, kolen, dieselolie of andere materialen.
Dus achtergebleven resten tijdens het afvueren van een aantal schoten van de kanons

Heb ik gewonnen:confused::confused:

Germt

Ik ga even ontspannen, naar de "gouden Eeuw"kijken op ned2:cool:
Ik heb het antwoord toch goed:D :rolling:

Germt

Apps voor iPads

Wat dat omrekenen betreft moest ik meteen denken aan mijn nieuwe app. Ik heb sinds enige tijd een Samsung Galaxy Tab en vroeg me al een poosje af wat ik er nog meer mee kan dan internetten en spelletjes doen. Mijn collega's overtuigden me dat ik er echt een moest aanschaffen, want ik werk tenslotte bij een chipbedrijf. Maar nu wil ik dus 3 leuke apps met jullie delen:p

1. Quick Scaler pro
Een gratis appje waarmee je makkelijk de maten kunt omrekenen. Bijv. je voert in schaal 1:64 en alle maten worden omgerekend. Je kunt ook 2 maten opgeven en dan volgt de schaal er uit. Deze app is gratis en speciaal bedoeld voor de modelbouwer. Heel simpele app, maar wel leuk.

2. Knots 3D
Ik hoorde van deze app op dit forum, en wilde dat wel eens uitproberen. Ik ben zeiler en ik oefen soms met touwen en uit boeken, want je gaat er soms een paar vergeten. Daarvoor is deze app erg handig. Het is een vrij nieuw programma van Nynix LLC. Er zit een kleine 90 knopen in dit programma. Deze zijn gecategoriseerd en ik ging meteen bij "boating" kijken. Ik stelde de Nederlandse taal in en er kwamen een 20-tal knopen langs, zoals de paalsteek, de vissermans knoop, kikker beleggen etc. Het aantal knopen is nog wat beperkt, maar mogelijk wordt dit via internet uitgebreid. Selecteer je de knoop dan kan je hierop inzoomen en de snelheid bepalen hoe snel die gelegd gaat worden. Erg leuke app. Kost wel 1 euro, maar dat kan ik missen.

3. Hobby Color Converter
Er zitten 5 complete kleurpaletten in waaronder Tamiya, Revell en Humbrol. Deze kleuren worden duidelijk getoond, met daarbij eventueel de referentie naar een vergelijkbare kleur van een ander merk.

Nou, heb ik toch nog enig nut van deze app. O ja, ik had ook nog een galerij van Sailing Ships gedownload. Circa 40 foto's van alleraardigste boten. Ik zag oa de Danmark, de America Vespucci en de Gotheborg. Die kan je dan leuk als achtergrond instellen.

Veel plezier,
Fred

Als hier de kapitein "hijs de zeilen" roept, dan moest er wel wat gebeuren.

windjammer-preussen.jpg

De Duitse Preussen uit 1902.

Kennen jullie deze site? Geen mooie opzet, maar bevat wel enorm veel informatie.

Groet,

Ad

EDIT
Ik lees net dat de bemanning maar 48 man was, onbegrijpelijk. Maar voor het hijsen van ra's e.d. werd wel van stoommachines gebruik gemaakt. Ik zou zeggen, als je dan toch stoom aan boord hebt, zet er dan maar een schroef onder.......

SOOT

Ik geef het op, ik heb ook in Witsen gezocht, maar kan het niet vinden:(

Germt

Back