De Zeven Provinciën - Kolderstok. Algemeen topic voor vragen en foto's

Het is 'om jezelf' te bewijzen in goed Nederlands, 'je eigen' is bezittelijk.

Ik trek niets uit het verband, ik herhaal slechts wat jij zegt en post en constateer een tegenstrijdigheid.

Echt Stephan, ik begrijp totaal niet waar je met al je opmerkingen naar toe wilt of wat je poogt te bereiken?? Eerder al niet en nu nog steeds niet.
Hoezo moet ik slimmer worden of gelijk hebben??

Ik spreek je niet tegen(dat doe je zelf wel), ik heb niet gezegd dat Winter of wie dan ook gelijk/ongelijk heeft (jij deponeerde dat als stelling en trok die weer in en deponeerde weer een andere).
Eerder heb ik al gezegd dat ik geen meningsverschil heb over die deuren (dat verklaarde jij ineens). Jij haalt al die 'woorden' erbij en waar het jou om te doen is is me een raadsel. Dus laat het hier maar bij.

Bij de Eendracht is geen deur te zien op dese grisaille:
1603114541085-1659014488.jpg

Ronk, mijn vraag was niet of er deuren zaten. Over het algemeen zie je modellen van de 7P of vergelijkbare schepen zonder deuren daar.

Mijn vraag was als er geen deuren waren waarom dan wel geschutluiken voor de twee poorten die daar in het schot naast de doorgangen zaten. Dat is namelijk wat de meerderheid wel doet/bouwt/tekend.

Maar voel je vrij om te discussiëren waarom wel of geen deuren..

Grt Hans

de luiken zijn denk voor het water .
de luiken zullen ook niet zoveel open gestaan hebben misschien enkel voor een boegschot of om de bak te verluchten.
maar een deur denk ik wel dat er 1 instond in het midden om op het luizeplecht te komen anders moet je helemaal langs boven op het luizenplecht geraken en het hangt daar vol touwen ,en als je die laatste foto bekijkt moet je 3 m naar onder springen en er ook weer opklauteren wat niet kan, en in het midden zie ik toch een deur staan. je ziet duidelijk dat de planken van het schot niet doorlopen.

Blijft toch nog de vraag of er een slot op zat met een plaatje bezet en vrij. en 3 meter omlaag springen met hoge nood is ook discutabel, zelf zou ik er geen preoccupatie mee hebben. :D

@Arjan_B Ik dacht werkelijk dat ik hier afgelopen week gezegd had dat ik je kanonnen mooi vond staan, maar ik zie het in de gauwigheid niet, dus bij deze.:rofl::rofl::rofl:

En @*Hans* van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er wat moois van. :feli:

Back