De Zeven Provinciën Hans

Wordt hier nog geklust of eh..... :)
Het is even rustig. Afgelopen dagen aan 1 zijde alle touwtjes afgewerkt. Het levert niet echt spectaculair werk of foto's op eerlijk gezegd. Dus nog wel een beetje bezig;)
Maar verder geeft het toch nog al wat werk op de zaak om blijvend te anticiperen op het coronavirus. Dit geeft voor iedereen onrust maar ook een andere invulling voor personeel en al het bijbehorende werk wat er uit voortvloeit.

Ik moest mijn verslag even opzoeken.. wat een explosie aan bouwers op dit moment!
Heel leuk natuurlijk. Ik zelf was een beetje aan het verslappen.
Ik had de luiken in de vertuining gemaakt met rechte luikjes.. verslapping dus en dacht me er van af te maken op deze manier.
Maar! De vertuining is gepotdekselt en dat moet dus ook gewoon doorgezet worden op de luiken.
Ik ben begonnen met het op elkaar lijmen van 0.7 dikke latjes, iets overlapt.
20200329_134426.jpg

Deze schuur ik via een malletje op 8x8 mm in het vierkant.
Ik heb er maar een paar extra gemaakt.
Na het op maat schuren vlak ik de achterzijde ietsie vlak.
20200329_135623.jpg

Het afvlakken is bedoeld om straks een tegenstukje op te lijmen. De binnenkant van dit luik dus. Deze worden 6x6mm straks.
20200329_140043.jpg
20200329_134426.jpg
20200329_140527.jpg

Hoe ik e.a aan de vertuining vast gaat zetten weet ik nog niet. Het is te fragiel om er iets in te boren. Eerst maar de tegenstukjes maken, scharniertjes en een oogje voor het inhaaltouw.

Heel benieuwd Hans hoe je dit gaat oplossen. Ik heb besloten in de geschutpoorten van de fortuining geen luiken te maken. Hoofdzakelijk om de reden dat dat moeilijk mooi te krijgen zal zijn

Back