De Zeven Provinciën Hans

In de Kolderstok dozen zitten de standaard blokken. Vierkante stukjes hout met één of twee gaatjes erin. Prima blokjes, maar niet echt natuurgetrouw.
De upgrade van de blokken houdt in dat je de basisblokken terug kunt sturen en met bijbetaling van € 2,- per 10 hetzelfde aantal en soort retour gestuurd krijgt, maar dit zijn dan natuurgetrouwe blokken. Afgerond en met originele maatvoering. Ik had vandaag bij daglicht een foto willen maken, maar dat is door drukte er bij ingeschoten.

Nb - dit is alleen voor de één-schijfs en twee-schijfs blokken, niet voor de jufferblokken.

Edit 5 dec.: Ik ben aan het calculeren geslagen en heb de prijzen (helaas) toch iets aan moeten passen.

Laatst bewerkt:
In de fortuining zijn de laatste poorten gemaakt. Door het zachte linden in vergelijk met eiken was dit goed te doen. Nu de andere kant nog!
20181204_184744.jpg
20181204_195457.jpg

Ik zie dat je al zand en zout op het dek gestrooid hebt voor de slag straks...

20181207_225150.jpg
De afgelopen tijd bezig geweest met de verschansing. Latjes van 3x1mm werden verticaal aangebracht tegen de verschansing. Van te voren werd elk latje zwart geschilderd. Voor zo iets moet je echt de tijd nemen om ze allemaal evenwijdig te plaatsen. Er staat ook een kanonnetje voor de hoogtematen van de poorten er naast Ook de railing is in opbouw.
20181205_191950.jpg
elke lat van de railing loopt in een korte bocht omhoog met de fortuining. Tot nu toe krijg ik dat nog niet gemakkelijk voor elkaar. We gaan er maar een nachtje over slapen hoe we de railing in een mooie ronding kunnen gaan laten doorlopen.

Laatst bewerkt:
Hans, heb je 3x1 of 3x2 mm latjes langs de fortuining gebruikt?

Afgelopen vrijdag heb ik de romp kunnen bekijken van collega--bouwer Ruud. Dat is ook eersteklas werk, en ziet er net zo strak en glad uit als deze bouw.
Ik vermoed dat Ruud meeleest. Succes Ruud met jou bouw en je mag gerust hier een fotoje plaatsen als je wilt. Fijn dat het ook bij jou voorspoedig gaat.

Afgelopen vrijdag heb ik de romp kunnen bekijken van collega--bouwer Ruud. Dat is ook eersteklas werk, en ziet er net zo strak en glad uit als deze bouw.
Dankjewel voor het compliment Hans, een goed voorbeeld doet volgen. En een goed voorbeeld heb ik in dit verslag.

Ik vermoed dat Ruud meeleest. Succes Ruud met jou bouw en je mag gerust hier een fotoje plaatsen als je wilt. Fijn dat het ook bij jou voorspoedig gaat.
Ja, natuurlijk leest Ruud mee!!!! Jou verslag is echt een leidraad voor beginnende bouwers zoals ik. geweldig zoals jij jou schip bouwt en dit in je verslag laat zien.
De complimenten zijn voor jou.

Back