Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap hem. Maar waarom zou je de hoofdgeleider niet 1x goed zetten? Dan kan je maar door blijven zagen toch? Nu moet je elke keer je geleider opschuiven?Voor bouwers die een zaagtafeltje hebben met een t-track of miter sleuf en die vaak latjes willen zagen van gelijke dikte hier een tooltje dat ik zelf (na-) gemaakt heb.
In het engels een thin ripping jig. Google en je vind genoeg plannen hiervoor.
Het voordeel hiervan is dat je iedere keer alleen maar de langsgeleider maar hoeft te verzetten tot het werkstuk het rollagertje raakt en zagen maar. Eens afgesteld met de vleugelmoer en je hebt altijd dezelfde dikte.
Bekijk bijlage 407588
Wil ik wel doen Hans. je hebt een proxxon FET toch? Wat is de maat van je miter sleuf? Breedte en hoogte.
Ik snap hem. Maar waarom zou je de hoofdgeleider niet 1x goed zetten? Dan kan je maar door blijven zagen toch? Nu moet je elke keer je geleider opschuiven?
Snap ik. Maar waarom zou je niet elke keer het hout langs je langsgeleider geleiden en die laten staan of afstellen op de juiste breedte? Dan heb je toch elke keer dezelfde breedte van latten?Snap je hem al Hans? Want de langsgeleider moet je verzetten omdat je stuk waar je de latjes afzaagt steeds korter wordt.