de Werkbank: fantastische tools, gadgets en 'dingetjes'

Probeer ook meestal de omgeving van mn schepen op te ruimen. Tijdens het sleutelen aan de Harley moet ik de garage niet opruimen, vind ik niks meer [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji2526]

zo! ff spijkers met koppen geslagen :)
De kaartenlade zit erin, tevens ook nog maar een extra etage aan de tafel gemaakt, je weet nooit waar het handig voor is !

Met daarboven de plank voor alle directe verf en ander handig grut.
Alles weer een beetje terug op z'n (opgeruimd en schoongemaakt :))

Ik kan weer verder!

IMG_3095[1].JPG

IMG_3097[1].JPG

IMG_3098[1].JPG

Hier een impressie uit mijn hobby/thuiswerk plek.
Nadeel dat door de week ik hier achter mijn laptop aan het werk ben.

Verder nog even een inkijk in mijn opslag in 2 authentieke kasten
Kast 1 is oude kantoorkast met roldeur
Kast 2 is een oude tekeningenlade kast A0 formaat welke deels ook in gebruik is als papieropslag voor mijn vrouw
IMG_20201106_153137408.jpeg
IMG_20201106_153215.jpeg

Prikbord hangt (160x120 cm)

IMG_1008.JPG

Ervoor staat een smalle wandtafel waar ik nu mijn boeken opleg om te studeren. 180 graden omdraaien en ik kan knutselen. Werkt makkelijk en mijn boeken blijven nu onder het stof uit.

Tuigage van onze scheepjes is nogal een dingetje. Een goed stel pincetten is onmisbaar.
Maar een schaartje,kniptangetje of nagel tangetje om je draadjes kort weg te knippen op je model is wel een must. Vooral een goed stuk gereedschap dat zijn werk goed doet.
Ik heb er al veel gebruikt, van mini schaartje tot zijkniptang en zelfs mesjes. Maar dit nagelknippertje is de beste die ik tot nu toe heb gehad. Ideaal, klein, scherp en precies. Ligt goed in de hand en maar een klein fijn bekje waardoor foute draadjes knippen bijna onmogelijk is.

https://nl.aliexpress.com/item/32856553509.html?spm=2114.13010708.0.0.3c564c4dENSFMR

en dat voor nog geen 7 euro

Naamloos-1.jpg

Voor bouwers die een zaagtafeltje hebben met een t-track of miter sleuf en die vaak latjes willen zagen van gelijke dikte hier een tooltje dat ik zelf (na-) gemaakt heb.
In het engels een thin ripping jig. Google en je vind genoeg plannen hiervoor.

Het voordeel hiervan is dat je iedere keer alleen maar de langsgeleider maar hoeft te verzetten tot het werkstuk het rollagertje raakt en zagen maar. Eens afgesteld met de vleugelmoer en je hebt altijd dezelfde dikte.

20201202_165733.jpg

Voor bouwers die een zaagtafeltje hebben met een t-track of miter sleuf en die vaak latjes willen zagen van gelijke dikte hier een tooltje dat ik zelf (na-) gemaakt heb.
In het engels een thin ripping jig. Google en je vind genoeg plannen hiervoor.

Het voordeel hiervan is dat je iedere keer alleen maar de langsgeleider maar hoeft te verzetten tot het werkstuk het rollagertje raakt en zagen maar. Eens afgesteld met de vleugelmoer en je hebt altijd dezelfde dikte.

Bekijk bijlage 407588
Ik snap hem. Maar waarom zou je de hoofdgeleider niet 1x goed zetten? Dan kan je maar door blijven zagen toch? Nu moet je elke keer je geleider opschuiven?

En als je toch aan het hobbyen bent met je FET is deze ook heel handig om mooie zaagsnedes te krijgen bij klein grut.
Het kan ook al met een eenvoudiger uitvoering dan in het filmpje getoond

Snap je hem al Hans? Want de langsgeleider moet je verzetten omdat je stuk waar je de latjes afzaagt steeds korter wordt ;).
Snap ik. Maar waarom zou je niet elke keer het hout langs je langsgeleider geleiden en die laten staan of afstellen op de juiste breedte? Dan heb je toch elke keer dezelfde breedte van latten?

Back