1e wedstrijd voorbereidingen seizoen 2015
Nog een week en dan begint het wedstrijdseizoen en ik ben er (weer) niet klaar voor. Een hele hoop goede voornemens voor de wintermaanden maar er is helemaal niets van terecht gekomen. Hiervoor zijn verschillende redenen voor maar toch schiet ik geen moer op. Ik merk ook dat mijn motivatie een behoorlijke deuk heeft opgelopen, een werkbank vol projecten maar of ik kom er niet aan toe of ik had er de afgelopen maanden gewoon geen zin in.
Een paar weken geleden ben ik naar de jurycursus geweest en dan spreek je weer oude bekende en dan raak ik toch weer een beetje enthousiast. Maar daarnaast is het ontbreken van een fatsoenlijk veld ook een reden om weinig te vliegen. Ik ben het helemaal zat om elke keer weer in mijn eentje te staan op een verlaten achteraf veldje met of honden of andere stoorzenders.
Maar afgelopen week zowaar twee 2 accu's "gevlogen", nou ja gevlogen, ik heb wat rond gevlogen maar voelde mij zeer onwennig. Ik heb altijd een paar dagen nodig om mijn zelf vertrouwen weer op te pakken. Er stond een behoorlijke bries en de heli vloog absoluut niet lekker naar mijn gevoel, zal ook aan mijzelf liggen maar de heli sprong als een dolle als ik tegen de wind invloog. Na een paar minuten maar eens de hover figuren proberen dan, ook dit ging zeer onwennig en onzeker. Het feit dat ik 7 maanden geen sticktime had gemaakt was wel erg duidelijk. Afijn ook de 2e accu maar besteed aan de 2 hoverfiguren en nadat deze sessie klaar was kon ik 1 ding concluderen.........ik ben er nog lang niet klaar voor...nee eigenlijk ben ik er helemaal NIET klaar voor. En als ik heel eerlijk ben heb ik niets te zoeken in de F3C klasse.
Ondanks dat ik geen representatieve F3C piloot ben en helemaal niets te zoeken heb in de FAI F3C klasse omdat op dit moment gewoonweg de figuren niet kan vliegen heb ik mij WEL inschreven voor deze klasse. Het gaat dan dus wel gebeuren dit jaar, ik ga met de "grote" jongens meevliegen in de F3C klasse
Komende week ga ik zo ie zo de hoverfiguren nog een paar keer oefenen en zal kijken of ik een geschikt veldje kan vinden met genoeg ruimte om de rollen en de Candle te proberen. Zal lastig worden maar ga het toch proberen en anders vlieg ik volgende week alleen de hover figuren en dan is er in ieder geval een begin. Ik merk ook dat ik dan veel gerichter MOET oefenen op de verplichte figuren. Helaas weet ik nu al dat ik de laatste wedstrijd niet aanwezig zal zijn dus mijn seizoen zal erg kort zijn omdat de eerste 3 wedstrijden in April, Mei en Juni gevlogen worden.
Mijn hoofddoel ga dus wel bereiken: meedoen in de F3C , alleen wil ik wel dit jaar proberen om minimaal 2 aerobatic figuren door te komen waar ik dit jaar punten voor kan halen. Dat betekend dat de figuren die ik vlieg wel alle "zichtbare" elementen bevat zodat de figuren beoordeeld kunnen worden, al worden deze figuren maar beoordeeld met een "1" dan ben ik al tevreden