Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Telemetrie werkt alleen als er iemand naast je staat, zelf kan je er tijdens het vliegen niets van aflezen of je moet je heli elke keer landen. Ik weet alleen niet of de telemetrie optisch ingesteld kan worden.
Ik vlieg altijd op al mijn modellen met een of ander lipo spanningsmeter
Zodat ik gewaarschuwd wordt zodra de lipo bijna leeg is..
Ik weet natuurlijk dat de ESC prima beveiliging heeft maar dat resulteert in verminderd vermogen of zo..
En das natuurlijk niet handig als je net inverted hangt...
+1 Erg handig die telemetrieJohn, hier ben ik anders van mening. Een korte blik op het display van de jeti module op mijn zender is genoeg om te zien of ik al op de 75% accu verbruik zit. Bovendien is er een pieper geprogrammeerd als dat niveau bereikt is.
Bas
Het is heel apart om nu te lezen dat je het vliegen met knikkende knieen doet, dat is mij momenteel niet meer zo bekend.
Ik kijk zelf ook naar de rotordisc maar ik vind het net niet genoeg in alle situaties, ik ben heel benieuwd wat een romp voor mij kan gaan doen. Het visuele aspect is wel heel belangrijk.
Ik kijk zelf ook naar de rotordisc maar ik vind het net niet genoeg in alle situaties, ik ben heel benieuwd wat een romp voor mij kan gaan doen. Het visuele aspect is wel heel belangrijk.
Ik ga de komende week eens experimenteren met orange plakplastic op de tailboom, vinnen en wat strepen op canopy.
Ik denk zelf ook dat een romp de zichtbaarheid behoorlijk vergroot.
En vandaag stond ik echt al zonder zenuwen en ging het vliegen al een heel stuk makkelijker.
De zichtbaarheid van de Trex vind ikzelf ook een probleem, zeker vandaag bij zonnig weer en als de heli behoorlijk hoog is dan zie ik een witte 'vlek' (canopy) met daarachter een zwart streppie(tailboom).
Bas met de compass zei:Ik moest gewoon wennen aan het aanzicht en door meer te vliegen .........................
............................. maar ook dat ging wennen door het te oefenen.