heimhelicopters
verslagschrijvers
Troost je ,
Ik heb eigenlijk ook niet geoefend, moet het met de sim doen.........
Steven.
Steven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tis misschien wat verder rijden voor je maar in Amersfoort Vathorst zou je prima kunnen vliegen. Al lijkt het weer niet echt mee te willen werken vanaf morgen....
Laat maar weten of je interesse hebt, geef ik het veld wel door.
Anders succes a.s. zondag!
Troost je ,
Steven.
John, rij eens een rondje op bedrijventerrein Papendorp. Bij Utrecht Kanaleneiland.
Veel braakliggende grasvelden en weinig verkeer en kijkers. Vooral in het weeken en 's avonds. Behalve ik dan misschien. Ik weet zo 1 of 2 stukken waarvan ik denk dat ze groot genoeg zijn. Zie ook Google earth.
Tussen sportveld, Mercatorlaan, AR kanaal en aluminiumfabriek Nedal. Groot stuk. Was het oude MVC veld ongeveer.
Succes,
Arie
Ja, het was weer een gezellige dag, en vooral hadden we geluk met het weer !
Het was een groots opgezet evenement en er waren veel andere disciplines te zien, jammer dat ze zover uit elkaar lagen.
Wat betreft de faciliteiten, dat had wel wat beter gemogen. Vooral de catering was ver lopen en ook het aanbod was niet erg veel. In mijn ogen een puntje voor verbetering voor volgend jaar.
De aanvangstijd van de prijsuitreiking liep helaas flink uit dus ook hier een verbeterpuntje.
Organisatie van de wedstrijd zelf verliep wederom prima !
Helaas was het aantal deelnemers iets minder, maar dat had dan weer als voordeel dat er ruimte was voor pauzes of vrij vliegen.
Hopelijk is er nog een mogelijkheid voor een wedstrijd in Venlo op 2 of 3 juni, vanwege afzegging van de dutch3D meeting op die dagen.
Ik heb begrepen dat de organisatie hier serieus naar gaat kijken, zodat we in totaal (incl. vlissingen) toch 4 wedstrijden kunnen vliegen, want 3 wedstrijden is wel weinig.
Tot de volgende keer !
Bas
Een ander iets was toch wel de achtergrond waartegen ik de heli zag, soms erg donkere dreigende wolken en vervolgens weer een strak blauwe lucht. Ik merkte toch dat ik er last van had om te kunnen inschatten hoe de heli stond maar na 3 vluchten had ik toch een tevreden gevoel. Ik blijf mij de komende week bezig houden met het ver weg vliegen, rechte lijnen vliegen, en ook het aanvliegen met grote snelheden. Deze zaken wil ik eerst weer onder controle krijgen en dan zie ik wel hoe de figuren volgende week tot hun recht komen.
2 euro?!! kan je me pmen waar ik er ook zo een kan krijgen? ik heb er zaterdag een uitgeprobeerd en moet zeggen dat t is alsof je heli of plane in de spotlight staat, niet normaal!Als je bij donkere lucht moeite hebt met het silouette van de heli moet je eens een bril met gele of oranje glazen proberen, bijv wielren brillen. Gaat er een schitterend heldere wereld voor je open
Zelf afgelopen week bij een van onze leveranciers een oranje veiligheids bril gekocht van 2 euro ( wel modieus model) en die geeft het zelfde effect.
En die landingsvlucht wind mee.. tsja als ik dat doe met mn schaalheli verongelukken ze beidenHeb je gewoon weinig controle over je snelheid, en neerwaartse druk van de wind op je rotordisc als je gaat afvangen. En of het nu mijn Hughes 500 is of de henseleit... ik vlieg altijd een landings vlucht tegen de wind in. Al is het alleen al omdat het een mooi gezicht is
![]()
oh ja dat ken ik,best dichtbij. waar sta je dan ongeveer? heb je dan geen last van nieuwsgierige noordafrikanen xd?@Silentscope: dan kan je mij (bijna) uit je raam zien vliegen want mijn wildvliegveld ligt naast de prins claus brug, en dat ligt tegen kanalen eiland aan.
oh ja dat ken ik,best dichtbij. waar sta je dan ongeveer? heb je dan geen last van nieuwsgierige noordafrikanen xd?![]()