Wel, met 4 sanyo’s 2650mA NiMH sloeg mijn kist binnen 5 minuten tegen de grond. Nieuw, keurig geladen… wat een dure afzetterij. Bar slechte accu. Maar GP was net zulke zooi.
MPX digi’s. Daarvoor 4 cellen Panasonic NiCad 2100. Hielden +10 minuten vol. Kon je ooit bij de Office kopen. Tot het cadmium verbod.
Na de onzinklapper op de 2650’s, overgestapt op UBEC. 2000mA Lipo en Lifepo4. Vlieg je een hele middag op. Riant! Nadien nimmer meer gesodemieter. De kist heeft het 17 jaar volgehouden, tot de mid-air…
Annieloge servo’s was het vast wel gegaan met die zeik NiMH. Maar zelfs dat…
Maar ik moest en zou Profi Digi’s hebben destijds. Naam en faam. Toen 22,50 euro per stuk. En in Bolzano, Italië, modelbouwzaak 2005, 20 euri! Calmato 90 euri, en de OS 46 AX eveneens 90 Euronauten. Dat was nog eens betaalbaarheid!
Thans die MPXjes nog wel eens nieuw aangeboden voor 60. Totaal gestoord.
Leut is…. Servo’s houden gewoon vol zonder morren, en speling is geen, alles sinds 2005. Goeie deal geweest. Af en toe uiteen om mechaniekjes te smeren met teflonvet, PFTE. Dan gaat het even volledig uiteen. Brommen niet, morren niet.
De accu discussie is vaker voorbijgekomen.
En dan… Meer elektronica maakt kwetsbaarder?
Wel… ik dacht van niet. UBEC een zegening, Lipo… eveneens…
NiMH zit in mijn zender. Panasonic. Enoloop.
Als je die snellaad conform nerveuze flitsfotografen protocolder… flits je de accu’s.
0,2C. Ze gaan anders rap achteruit. Marketingmeuk.
Gr Bas
MPX digi’s. Daarvoor 4 cellen Panasonic NiCad 2100. Hielden +10 minuten vol. Kon je ooit bij de Office kopen. Tot het cadmium verbod.
Na de onzinklapper op de 2650’s, overgestapt op UBEC. 2000mA Lipo en Lifepo4. Vlieg je een hele middag op. Riant! Nadien nimmer meer gesodemieter. De kist heeft het 17 jaar volgehouden, tot de mid-air…
Annieloge servo’s was het vast wel gegaan met die zeik NiMH. Maar zelfs dat…
Maar ik moest en zou Profi Digi’s hebben destijds. Naam en faam. Toen 22,50 euro per stuk. En in Bolzano, Italië, modelbouwzaak 2005, 20 euri! Calmato 90 euri, en de OS 46 AX eveneens 90 Euronauten. Dat was nog eens betaalbaarheid!
Thans die MPXjes nog wel eens nieuw aangeboden voor 60. Totaal gestoord.
Leut is…. Servo’s houden gewoon vol zonder morren, en speling is geen, alles sinds 2005. Goeie deal geweest. Af en toe uiteen om mechaniekjes te smeren met teflonvet, PFTE. Dan gaat het even volledig uiteen. Brommen niet, morren niet.
De accu discussie is vaker voorbijgekomen.
En dan… Meer elektronica maakt kwetsbaarder?
Wel… ik dacht van niet. UBEC een zegening, Lipo… eveneens…
NiMH zit in mijn zender. Panasonic. Enoloop.
Als je die snellaad conform nerveuze flitsfotografen protocolder… flits je de accu’s.
0,2C. Ze gaan anders rap achteruit. Marketingmeuk.
Gr Bas
Laatst bewerkt: