Effe roddelen..
Nadeel van Wil is dat ie de basis niet goed geleerd heeft.
Als je zoals bij mij destijds, gezegd word wat er niet goed is, waar je op moet letten bij bouwen en ook het mechanische deel van besturing goed uitgelegd word heb je al een voorsprong.
Als je dan ook nog eens bij een conservatieve club gaat vliegen waar het niet geaccepteerd werd als je je kist zomaar ergens op het veld prakte bij de landing dan zit je als basis goed.
Wil heeft nu moeite om zijn model op het veld te krijgen.
Hij land een veld te vroeg of achteraan op het veld.
Kwestie van oefenen zeg ik al.
Ik als leraar leerde mijn leerlingen op een bepaalde plek de wielen aan de grond te zetten.
Zo heb ik dat ook geleerd dus dat geef ik ook zo door.
En dat was handig met wedstrijden, daar moet je op de centimeter en ook op de seconde landen, lukte me vrijwel altijd.
Maar iedereen kan zijn wielen op een bepaalde plek op het veld krijgen, kwestie van je model kennen en oefenen.
Helaas zit ik gevangen in het revalidatiecentrum en ben ik nu even gehandicapt...
Geef me 2 dagen intensief vliegen met Wil en hij zet hem ook op de vierkante meter neer.
Ik heb genoeg leerlingen geholpen om dat te kunnen garanderen.
Dan de bouw van de P51 Mustang.
Er zijn een paar versies zag ik.
Kwestie van smaak.
Ik heb de tekening van Ziroli thuis liggen maar ik vind het model net niet aantrekkelijk genoeg.
Persoonlijk vind ik een Spitfire een mooier model, die heb ik ook al eens gehad en gevlogen.
Het restant staat nog ergens in Rotterdam in een kelder maar een nieuwe bouwen is sneller dan het uitgebrande restant opknappen.
Als ik een Mustang zou bouwen zou het een Reno versie worden zoals Jan Brilman destijds gebouwd heeft, de Strega.
Maar dan met minimaal 2 meter span en een 2 cylinder 4takt in lijn of zo.
Maar ik moet eerst een nieuwe auto kopen, denk dat het een Dacia Sandero stepway word op lpg.
Oh ja.. en eigenlijk moet dan eerst mijn rechterarm het weer doen om te kunnen schakelen.
En ik ga zo naar Limburg met mijn zus, even naar een huisje kijken in Neer, dan heb ik ook weer iets dichterbij Amsterdam voor noodgevallen.
Op de terugweg misschien even langs de vliegclub in Velddriel, als het niet regent.
Fijne dag allemaal!
GJ