Heb een nieuwe aanwinst gere-maidened...Wordt er nog gevlogen vandaag? En zo ja, met welke kist?
Ja dus, er is vandaag gevlogen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb een nieuwe aanwinst gere-maidened...Wordt er nog gevlogen vandaag? En zo ja, met welke kist?
Heb een nieuwe aanwinst gere-maidened...
Ja dus, er is vandaag gevlogen...
Hier was het tot minstens een uur of half drie droog, en ik was al om 10 uur vanochtend op het veld...Goed bezig in de regen.
Veeg!
Een aantal posts verwijderd omdat ze niets aan het draadje toevoegen.
Tof! Maar waarom een aparte ontvangeraccu?
Dat is voor als je de regelaar opstookt. Zo blijft je kist bestuurbaar.
Zonder een welles / nietus discussie te starten wil ik mijn bevindingen delen.
Sinds ca 1 jaar vlieg ik met elektro. In mijn 6S edf jet en de 6S Curare gebruik ik de bec van de regelaar.
Ik wilde het zo simpel mogelijk houden, geen extra electronica, bedrading en stekkers die stuk kunnen gaan. (Ik heb een electronica achtergrond)
Tot nu toe bevalt het prima, met de Jet ca 50 vluchten, met de Curare 20 vluchten.
Sommige regelaars hebben geen bec, dan moet je wel een losse accu (en eventueel bec) gebruiken. Echter ook hier geldt weer, 100% veiligheid bestaat niet.
Wat wel belangrijk is dat je de setup van tevoren goed berekend (Ecalc) en meet d.m.v. een proefopstelling. Tevens de timing en brake goed instellen.
Als je een andere prop / belasting op de motor zet, dan eerst weer berekenen en meten. Stel jezelf altijd de vraag, kan dit wel wat ik ga doen ?
Bij een "zwaardere" prop gaat de elektro motor veel meer stroom trekken, dat kun je aan de buitenkant helaas niet zien. Bij een brandstofmotor is dit makkelijker, die houdt in.
Grt,
Arnoud.
Tof! Maar waarom een aparte ontvangeraccu?