De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, Ik heb hem al door! Maar die zwever zat nog wel behoorlijk hoog. Om dan al te gaan landen, al of niet aangegeven.
Ik vind het niet zo prettig, om nu een soort van schuld in mijn schoenen geschoven te krijgen.
Zullen we dan nu er ook maar even bij vertellen, dat de zwever 45 jaar ervaring heeft en instructeur en examinator is!
En dat de beste man weet, dat ik nog niet zo heel veel ervaring met dit soort kisten heb.
Dat lijkt me dan wel zo fair voor de vaste volgers hier.
En dat moet dan kennelijk hier op het forum "uitgevochten" worden :(. Een bespreking onder vier of zes ogen, was dan beter op zijn plaats geweest.
Goed om te nu te weten hoe de vlag er bij hangt. Dan kan ik daar bij een volgende gelegenheid rekening mee houden.

Wil,

Gewoon zorgen dat je binnenkort een enorm snel monster vliegt.
Dikke carbon voorlijst erop en een prop erop die lekker schreeuwt en angst aanjaagt, een beetje als de Junker Stuka.
Dan gaat de rest wel aan de kant zitten als jij gaat vliegen.

GJ

Wil,

Dikke carbon voorlijst erop en een prop erop die lekker schreeuwt en angst aanjaagt, een beetje als de Junker Stuka.

GJ
Of, nog beter, ze blijven thuis[emoji2][emoji1787]

Nou... als je dit zo aan de verzekeringsagent zou vertellen dan kom je op de zwarte lijst.
Je claimt de hoogste schade, dus zal je links of rechtsom de verzekering kunnen benadelen.
Verzekeringen zijn niet zo heel makkelijk en als ze ook maar een vermoeden hebben dat er niet de volledige waarheid gesproken is dan ben je voor je leven getekend als oplichter en kan je helemaal niets meer verzekeren.
Dat kan een verzekeringsagent die vast ook wel met dit draadje meeleest kunnen beamen.

GJ

Daar ben ik wel benieuwd naar idd.
Op de betrokken club was dat uitgezocht en als legaal benoemd. Wederzijds claimen kan / mag niet niet, maar de grootste schuld benoemen wel.

Zojuist met GJ op afstand aan het stabilo gewerkt en ik moet zeggen, dat het nog aardig lukt ook.
Hoe noem je de flippers (up en down) van het stabilo ook weer? We hebben af en toe een spraakverwarring :D. Mini-ailerons?
We leggen de aanbouw even op de tekening, het boekje wordt er bij gehaald. Zolang GJ niet knetter van mij wordt, gaat het goed komen.

Aha, Ik heb hem al door! Maar die zwever zat nog wel behoorlijk hoog. Om dan al te gaan landen, al of niet aangegeven.
Ik vind het niet zo prettig, om nu een soort van schuld in mijn schoenen geschoven te krijgen.
Zullen we dan nu er ook maar even bij vertellen, dat de zwever 45 jaar ervaring heeft en instructeur en examinator is!
En dat de beste man weet, dat ik nog niet zo heel veel ervaring met dit soort kisten heb.
Dat lijkt me dan wel zo fair voor de vaste volgers hier.
En dat moet dan kennelijk hier op het forum "uitgevochten" worden :(. Een bespreking onder vier of zes ogen, was dan beter op zijn plaats geweest.
Goed om te nu te weten hoe de vlag er bij hangt. Dan kan ik daar bij een volgende gelegenheid rekening mee houden.
Jullie hebben beide schuld maar daar gaat het niet om. Beter was het om te voorkomen. Zullen we het daar over hebben.

Ja, je kunt idd een kist nemen waardoor iedereen wegblijft. Dat lijkt mij idd de beste advies.

Zoiets?
196618-1406625519-faa40ad229a2de3abe48bc8aaa52728d.jpeg

Wil,

GJ

Of een muziekje van Richard Wagner uit het toestel laten komen :D. Dat deden de Amerikanen ook in Vietnam.
Dat gedeelte met een gillende coloratuur sopraan. Van haar alleen zou je al bang worden.

• Like
Reactions: Cnn
Het geheel heet stabilo of beter, horizontal stabilizer.
Het deel dat beweegt heet een roer.
RolROER, richtingROER, hoogteROER.

Wat betreft verzekeringen, @onno10 kom er eens in.

GJ

Jullie hebben beide schuld maar daar gaat het niet om. Beter was het om te voorkomen. Zullen we het daar over hebben.

Ja, je kunt idd een kist nemen waardoor iedereen wegblijft. Dat lijkt mij idd de beste advies.

Voorkomen kan door een goede structuur op de club.
Dat iedereen zich houd aan regels die ooit geleerd zijn bij het brevetvliegen en waarschijnlijk, of hopelijk, ook beschreven staan in de clubreglementen.
En dat moet dan gelden voor iedereen, instructeurs, normale leden en leerlingen.
In de basis is een ongeluk op het veld, dus ook een midair, een wake up call voor het bestuur.
Dat er iets niet goed gaat.

GJ

kop-en-schotel-koffiekop-vierkant-incl.-lepeltje-38706.jpg

Het geheel heet stabilo of beter, horizontal stabilizer.
Het deel dat beweegt heet een roer.
RolROER, richtingROER, hoogteROER.

GJ

Ik heb hem.

En de bovenkant heet het kielvlak. Bij een boot zit dat aan de onderkant, omdat je er bovenop niet veel aan zou hebben.

Voorkomen kan door een goede structuur op de club.
Dat iedereen zich houd aan regels die ooit geleerd zijn bij het brevetvliegen en waarschijnlijk, of hopelijk, ook beschreven staan in de clubreglementen.
En dat moet dan gelden voor iedereen, instructeurs, normale leden en leerlingen.
In de basis is een ongeluk op het veld, dus ook een midair, een wake up call voor het bestuur.
Dat er iets niet goed gaat.

GJ
Ik heb net vernomen dat de club n grondig onderzoek in gaat stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back