Ja, dat hebben we de vorige eeuw twee keer gemerkt.
Nu gaat het wel altijd over de Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat hebben we de vorige eeuw twee keer gemerkt.
Eerlijk gezegd is de mentaliteit op de Duitse clubs ook veel beter dan in Nederland op de clubs boven de grote riolen.Ja, dat hebben we de vorige eeuw twee keer gemerkt.
Op een van de diverse clubs waar ik lid van was hadden ze de volgende truuk ivm mid-air:
Degene met de duurste kist claimde formeel de schade bij de andere partij. (document met foto's en prijsindicatie etc)
WA verzekering vergoed de schade, uitgekeerde geld eerlijk verdelen over 2 partijen.
Dit alles natuurlijk in vriendschap en vrijwillige samenwerking uitgevoerd.
Kist blijft kapot, maar de financiële schade is verminderd.
Just sayin'
Mijn ervaring is dat als er Duitsers bij komen het vaak een zooitje wordt.
Op de Maasvlakte heb ik zooo vaak gezien dat een Oosterbuur zijn kist zonder enig overleg tussen de anderen heen en weer knuppelt. Of precies als ik op ooghoogte voorbij kom de motor aan gaat en het ding voor je langs omhoog jaagt.
Maar ook op vakantie in Oostenrijk waar wij er maar voor kozen aan de andere kant van de berg te gaan staan omdat zij zonder enig overleg of rekening met anderen te houden hun spullen in de landingszone neerleggen en gaan combatten tussen de RESjes.
Hoe dikker de boekwerken met regels en afspraken, hoe groter de kans dat deze niet helemaal perfect opgevolgd worden.
Een beetje logisch verstand is dan ineens ver te zoeken en dan wijzen we graag naar die regeltjes maar als er meerderen vliegen moet iedereen rekening met elkaar houden.
Dat betekend dan maar af en toe wat minder vliegen, of helemaal niet.
En als je zelf moeite hebt met anderen in de gaten houden moet je misschien niet vliegen als het druk is in de lucht.
Of als je geen rekening met anderen kán houden, zoals gj onderschrijft met de focus die je voor f5b nodig hebt, dan ga je niet vliegen als er dlgtjes, trainertjes en ander saai spul rond drijft.
Even overleggen, ook die langzame jongens vliegen wel eens niet, en iedereen zijn vliegmoment gunnen. ...dat is niet moeilijk
Ik ben wel eens op een club geweest waar de heli's een heel eigen hoekje hebben gekregen waar ze niet uit mogen en waar de anderen niet komen met hun vleugelmodellen. Daar spreken ze ook wel eens af dat alle vleugelmodellen even 2 uurtjes aan de grond blijven zodat de heli mannen ook eens wat ruimer rond kunnen vliegen en het hele clubluchtruim kunnen gebruiken. Wordt spontaan ter plaatse afgesproken en geen onvertogen woord...van niemand! Dat kán écht!
Ik ben geen heel ervaren sleper dus als ik met mijn maatjes ga slepen gaan we zo vroeg mogelijk, als er nog niemand anders is. Zo hebben wij alle ruimte en pakken we in als de andere clubgenoten aan komen.
Als het mij te druk is stop ik gewoon lekker met vliegen.
Ik vind het altijd n beetje onderdrukkend (of intimiderend) vooral als der Flugleiter aan de kant staat.
Op de clubs waar ik geweest ben en kom staat er nooit een Flugleiter.
Wil kan dat bevestigen, het is altijd een vriendelijke bende.
Bij demo's en shows is er wel een leider en een schema wie er op welk moment vliegt maar dat moet omdat de commentator dan ook wat over het model kan vertellen.
GJ
En zo hoort het. Zorgen voor elkaar......dat kleine poosje dat we op deze aardbol rondhuppelen kunnen we net zo goed lief zijn....Bij de clubs bij jou in de buurt worden we altijd hartelijk ontvangen.
Evenals bij de buren in je hele straat.
Kijk, dat zal een duitser niet doen, verzekering oplichten.
Daarom werkt het bij de DMFV ook nog steeds goed, als je schade vliegt dan word dat vergoed en niemand haalt het in zijn hoofd de verzekering op te lichten.
GJ
waarom klappen er dan 2 piloten op een club op elkaar?
.
waarom klappen er dan 2 piloten op een club op elkaar?
Omdat ze niet uit hun doppen kijken [emoji38]
Ik ben het wel eens dat diegene die hard voorbij raast wel even rondkijkt of het kan, vooral als een zwever aangeeft dat ie gaat landen.
Dat kan ik volledig beamenBij de clubs bij jou in de buurt worden we altijd hartelijk ontvangen.
Evenals bij de buren in je hele straat.
Flugleiter houdt het overzicht. Net als op de sleep en zweef treffens. Niks intimiderends aan.Ik vind het altijd n beetje onderdrukkend (of intimiderend) vooral als der Flugleiter aan de kant staat.
Nu gaat het wel altijd over de Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor
Flugleiter houdt het overzicht. Net als op de sleep en zweef treffens. Niks intimiderends aan.
Vroeger heette de beste man Flugführer waarschijnlijk?Ik vind het altijd n beetje onderdrukkend (of intimiderend) vooral als der Flugleiter aan de kant staat.
Hier heb ik een beetje een issue mee. Oplichten? Er is schade, hooguit de kwestie van de schuldvraag. De situatie wordt transparant voorgelegd aan de verzekering.
Misschien wat terughoudendheid alvorens iemand oplichter te noemen?
Helemaal eens, sommige modelvliegclubs in nl hebben ook een aparte vliegleider, vaak zelfs meerdere.
Als je gevaarlijk vliegt of buiten het afgesproken vlieggebied vliegt krijg je een vliegverbod.
Goede zaak !
Grt,
Arnoud.
Aha, Ik heb hem al door! Maar die zwever zat nog wel behoorlijk hoog. Om dan al te gaan landen, al of niet aangegeven.
Ik vind het niet zo prettig, om nu een soort van schuld in mijn schoenen geschoven te krijgen.
Zullen we dan nu er ook maar even bij vertellen, dat de zwever 45 jaar ervaring heeft en instructeur en examinator is!
En dat de beste man weet, dat ik nog niet zo heel veel ervaring met dit soort kisten heb.
Dat lijkt me dan wel zo fair voor de vaste volgers hier.
En dat moet dan kennelijk hier op het forum "uitgevochten" worden. Een bespreking onder vier of zes ogen, was dan beter op zijn plaats geweest.
Goed om te nu te weten hoe de vlag er bij hangt. Dan kan ik daar bij een volgende gelegenheid rekening mee houden.