Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, je mist ietsEn het weegt inclusief epoxy al bijna 750 gram de vierkante meter, dus 4 vierkante meter is 3 kg. Of mis ik iets?
[emoji33] 12% ?!! Hele?750 gramDat klinkt goed. Starts op eigen kracht vanaf het gras worden zo steeds waarschijnlijker. Hou vooral de staart licht, want het is zonde als het gewicht weer stijgt door lood in die korte neus.
Het instelhoek verschil tussen vleugel en hoogteroer (EDW zeggen de Duitsers) moet bij de nieuwe vleugel overigens 1.5 graden zijn (stabiliteitsmarge 12%, Ca 0,8).
Ja Hein, het is triest maar vanaf 160 gr/m² wordt carbon alleen maar duurder per m² naar mate het dunner wordt.T'is bizar dat je 160g twill kunt kopen voor 23 euro, en 80 g plain carbon opeens 67 euro kost.
Ik snap je aanpak, GJ. HP-textiles of een andere?
Maak de voorkant van de romp van Aramide. 2.4GHz vriendelijk en sterk zat. En echt stijf hoeft dat voorste stuk niet te worden. Dat is alleen belangrijk voor de staartboom t/m kielvlak (vanwege T-staart) en de aanhechting van de staartboom op de romp.Ik heb de romp in delen opgemeten, dus de voorkant waar alles zit wat betreft cockpit tm de overgang naar de staartboom.
Dat heeft als grootste omtrek 85cm en een lengte van ongeveer 70cm.
De staartboom heeft een omtrek van max 25cm en een lengte van 70cm.
Kielvlak is ook weer iets van 80cm omtrek en 20cm lang.
Zo heb ik het een beetje berekend.
Her en der komt er dan ook overlap en versterkingsmateriaal als rovings, vulmiddel als microballoons en verdikkingsmiddel.
Op de punten die sterk moeten buigvast moeten worden komt rohacell van 1,2mm dik.
Als ik uitga van 160 gr/m2 weefsel, ongeacht carbon of glas, dan zit ik bij handlayup, en dat haal ik makkelijk, op een verhouding van 1:1.
Dus een laminaat weegt dan 320 gram per m2, in de praktijk is dat minder.
Als ik ga vacumeren wordt dat anders.
Dan kom ik rond de 220 gram per m2.
Dan gebruik ik wel dunnere hars.
GJ