.
de Havilland DH 108 Swallow
Free flight scale model for Rapier power.
"This DH 108 Swallow plan is based on the original plan by DP Golding published in 1952."
PSS (Power Scale Soaring) Hellingzwever
Vergrootte bouwtekening naar schaal 1/12,5
Spanwijdte: 97 cm
Lengte romp: 57 cm
Ik ga de De Havilland DH-108 Swallow in dezelfde schaal maken als m`n ME-163 Komet, schaal 1/12,5
De DH-108 Swallow is een stuk groter dan de Komet, hier de twee samen in dezelfde schaal:
De Havilland DH-108 Swallow TG 306
Schaal 1/12,5
In vergelijk:
Messerschmitt ME-163B Komet
Schaal 1/12,5
Spanwijdte: 75 cm
Lengte romp: 48 cm
De pijlstelling van de Swallow is ook fors vergeleken met de Komet:
Uiteraard ook weer een vier zijden aanzicht in dezelfde schaal geplot voor erbij:
De vergrootte bouwtekening is origineel voor een klein vrije vlucht modelletje aangedreven door een raketmotor.
Ik ga tijdens het bouwen e.e.a. aanpassen i.v.m de vergroting en het geschikt maken voor RC.
De constructie en bekleding van deze Swallow zal weer geheel in vertrouwde houtbouw zijn, lekker scratchen!
Groeten, Ramses
.
de Havilland DH 108 Swallow
Free flight scale model for Rapier power.
"This DH 108 Swallow plan is based on the original plan by DP Golding published in 1952."
Vergrootte bouwtekening naar schaal 1/12,5
Ik ga de De Havilland DH-108 Swallow in dezelfde schaal maken als m`n ME-163 Komet, schaal 1/12,5
De DH-108 Swallow is een stuk groter dan de Komet, hier de twee samen in dezelfde schaal:
De Havilland DH-108 Swallow TG 306
Schaal 1/12,5
In vergelijk:
Messerschmitt ME-163B Komet
Schaal 1/12,5
Spanwijdte: 75 cm
Lengte romp: 48 cm
De pijlstelling van de Swallow is ook fors vergeleken met de Komet:
Uiteraard ook weer een vier zijden aanzicht in dezelfde schaal geplot voor erbij:
De vergrootte bouwtekening is origineel voor een klein vrije vlucht modelletje aangedreven door een raketmotor.
Ik ga tijdens het bouwen e.e.a. aanpassen i.v.m de vergroting en het geschikt maken voor RC.
De constructie en bekleding van deze Swallow zal weer geheel in vertrouwde houtbouw zijn, lekker scratchen!

Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: